Anonym skriver:
Ja jeg vil gerne høre jeres mening. Er min kæreste nærig eller er det mig der er gal på den.
Jeres helt ærlige mening tak
Mig og min kæreste har været sammen i lidt over et år. Vi bor stadig hver for sig og af praktiske grunde er det næsten altid ham der besøger mig. Jeg har to børn og han har ingen børn endnu.
Han og jeg har det samme udbetalt efter skat og vi har også hver især faste udgifter for det samme hver måned. Jeg tjener mindre end ham så vi har samme rådighedsbeløb inkl. at jeg får børnebidrag m.v. Her er det så at filmen knækker lidt for mig. Han kommer tit med kommentarer om at han mangler penge. Hvis jeg så siger noget tilsvarende virker han uforstående...Men helt ærligt han har det samme til sig selv som jeg har til mig og mine børn.
Jeg har sagt til ham at jeg ikke har råd til at han så ofte spiser med her. Når han er her hjælper han kun med noget hvis jeg spørger ham og det er aldrig uden kommentarer (eks. om min ældste (11år) ikke kan gøre det i stedet). Og jo, mine børn har pligter efter alder, men derfor synes jeg nu godt at han kan deltage også.
Så mine spørgsmål kære piger:
Kan jeg tillade mig at forlange at han nogen gange betaler maden?
Og hvor meget mener i det er rimeligt jeg forlanger at han deltager i de daglige opgaver når han er her.
P.s han er her ca. 2-3 gange om ugen. Nogen gange sover han her ander gange ikke.
Det lyder som om han bruger sine penge forkert

Jeg synes udemærket godt du ka forlange at han betaler nogen gange og at han hjælper til i dit hjem. Han opholder sig ser meget, og ka da ikke forvente at han kan komme frem i verden gratis ?
Før min kæreste og jeg flyttede sammen betalte jeg da også nogle gange, vi boede 90km fra hinanden jeg var tit hos ham fordi jeg stadig boede hjemme. Jeg betalte selv min rejse hjem til ham og hjem igen. Men jeg har nu også altid været opdraget til at man betaler for sig selv det er ikke noget andre gør, og man ikke skal bruge de penge man ikke har

men ja når jeg var der (var 19år og han 8 år ældre) jamen jeg gjorde da rent og vaskede op og vaskede tøj luftede hund , lavede mad og sådan ? Jeg synes selvom det var hans hjem så brugte jeg det også, og var en del af livet og hverdagen, så derfor måtte jeg da gøre min indsats, og vi var gode til at hjælpe hinanden
Meeeen at jeg var så hurtigt til at hjælpe og vise selvstændighed har været sit præg

haha det er ikke meget han laver herhjemme nu :p det huslige gør jeg helt alene nu

det er sjældent han gør det, men jeg har også været for god af mig

det kan være du også har været det ? Man ser først fejlen langt fremme, hvis nu man havde sat en fod i døren for længst og sagt sådan og sådan ligger landet havde tingene nok været anderledes .. Og derfor er han nok uforstående nu ?
Og underligt han ikke ka se, at du som mor med 2 børn og i har den samme indkomst ka få tingene til at køre rundt, når det bare er jer, men at han som ene mand ikke kan ?
Selv når vi besøger mine forældre som vi gør tit, så hjælper jeg da min mor ? Og jeg har da også nogle gange noget med til maden ? Så hun ikke skal betale det hele ?
Jeg synes ikke det er for meget at forlange af dig!!
Ved ikk om du ka bruge det til så meget ?
Men håber der sker noget positivt indenfor dit "problem"

Rubi