Er min kæreste nærig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

Pcokate

stjernehimmel skriver:

Hvis i ik er i forhold så ja så må i... der er en video på nettet en kommune havde lavet hvor de fortæller hvad og hvordan de vil bekæmpe social bedrageri....

og var målløs, faktisk er det umuligt at se en hvis det er sådan det er... Min kæbe var helt nede og røre gulvet inden den var ovre 

Det er vi ikke nej 

men skrækkelig rammer folk får...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Sandratoft

SanJose skriver:

Men hvor går grænsen så?

Jeg synes faktisk det er fint, at der er sådan en skarp grænse. Uretfærdig ja, men den er meget nem at følge og man kan ikke være i tvivl

Anmeld

3. januar 2014

SanJose

Sandratoft skriver:

Jeg synes faktisk det er fint, at der er sådan en skarp grænse. Uretfærdig ja, men den er meget nem at følge og man kan ikke være i tvivl

Jeg er helt enig med dig, men mange herinde synes det er for dårligt, at man ikke bare kan betale lidt og hjælpe hinanden.

Men hvis man først tillader det, hvor går grænsen så? Den vil jo hele tiden blive mindre.

Anmeld

3. januar 2014

Sandratoft

SanJose skriver:

Jeg er helt enig med dig, men mange herinde synes det er for dårligt, at man ikke bare kan betale lidt og hjælpe hinanden.

Men hvis man først tillader det, hvor går grænsen så? Den vil jo hele tiden blive mindre.

Jeg kan også sagtens sætte mig ind i, at dagligdagen kan blive svær at balancere på, men hvis først reglerne kommer ind i en gråzone, tror jeg der er rigtig mange der kan blive fanget i fælden. 

Anmeld

3. januar 2014

Pcokate

SanJose skriver:

Men hvor går grænsen så?

For det første skal folk da være flyttet sammen Eller have er forhold der lign (overnatning stort set hver dag i en længere periode). hvis man som partner har fælles betaling af regninger såsom husleje o.l. Er det i mine øjne også helt fair. 

Men det som ts nævner synes jeg ikke er rimeligt. Man må vel prøve et forhold af FØR man kan betragtes som samlevende eller under ægteskabslign. Forhold.... 

At dele udgifter til et fælles måltid, på besøg 3* ugentligt eller hjælpe når man er tilstede er da ikke noget at klynge folk op på. 

Personligt kan/kunne jeg i perioder så i offentlige øjne leve i forhold med både forældre, svigerforælder og venner/-inder På trods af jeg har en mand.... 

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis du modtager nogen former for enlig-ydelser, kan du ikke forlange, at han bidrager på nogen måde, da du så ikke længere er at betegne som enlig.

Jeg får ikke ydelser som enlig. Det har jeg valgt fra, da jeg ikke skal spekulere på hvor tit vi må ses, hvor tit han må sove her, hvad han må lave her osv.

Jeg får alm. børnebidrag fra faren, børne/ungecheck(den alle får) og så får jeg boligsikring da jeg bor til leje. Men jeg får ikke som enlig selvom udb.dk. mener jeg er det. Men jeg vil ha lov at leve som jeg selv vil uden nogen kontrol. Derfor har jeg valgt det fra.

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Han må ikke betale til maden, hvis du får enlig ydelser, for så bliver du ikke betragtet som enlig.der er vist også regeler om hvor tit han må overnatte og sådan noget. Du kan miste penge hvis kommunen finder ud af det.

Jeg får ikke enlig ydelser. Det har jeg valgt fra, da jeg vil leve som jeg vil uden kontrol. Jeg får alm. børnebidrag fra børnenes far, børne/ungecheck (den alle får) og boligsikring (alm. ikke som enlig).

Jeg har uddybet svaret til Rockertand, det kan du evt. læse.

Anmeld

3. januar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Jeg får ikke enlig ydelser. Det har jeg valgt fra, da jeg vil leve som jeg vil uden kontrol. Jeg får alm. børnebidrag fra børnenes far, børne/ungecheck (den alle får) og boligsikring (alm. ikke som enlig).

Jeg har uddybet svaret til Rockertand, det kan du evt. læse.

Hvis du har fravalgt div ydelser for at i kan ses uden i er tvunget til at flytte samme , så synes jeg godt nok han er nærig og burde give en hånd med!

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Hvis du har fravalgt div ydelser for at i kan ses uden i er tvunget til at flytte samme , så synes jeg godt nok han er nærig og burde give en hånd med!

Tak for den måde du her beskriver det på. Sådan havde jeg ikke selv lige tænkt det.

For det er jo egentlig sådan det er.

Anmeld

3. januar 2014

Mimic

Pcokate skriver:

ej okay så hvis han spiser hos hende må de ikke splejse om maden eller han tager opvasken? Det tror jeg simpelthen ikke på. Det ikke sådan (som jeg forstår ts) han indgår i budgettet fast, bare så de deler udgifterne lidt i forhold til lige den omgang mad. 

Noget andet er,syntes jeg, er at man kan  lave en "kuvertpris" eller han giver maden hver anden gang. Og han skal da helt klart hjælpe til (alm pli men også hvis der skal være en fremtid for jer. Så er det jo ikke kunne dine børn og dig der skal tage slæbet).

http://www.youtube.com/watch?v=bOhxm2U9Hrc

den er god nok, du kan se i denne video, hvornår man bliver betegnet som det der hedder "reelt enlig" altså der hvor man har ret til at få hjælp som enlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.