Er min kæreste nærig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

lycly

Anonym skriver:

Men hvad han fortæller mig bruger han ikke alle hans penge. Han mener bare at jeg har penge nok.

Okay, det gør ham så bare endnu mere nærrig.. Ham skal du da ikke have fællesøkonomi med lige foreløbig ;-)
Ej jeg synes ikke han er fair. I har det samme rådighedsbeløb men dit skal fordeles på 3 mennesker, hans på 1. Hvordan kan han så mene du har mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Okay, det gør ham så bare endnu mere nærrig.. Ham skal du da ikke have fællesøkonomi med lige foreløbig ;-)
Ej jeg synes ikke han er fair. I har det samme rådighedsbeløb men dit skal fordeles på 3 mennesker, hans på 1. Hvordan kan han så mene du har mere?

Præcis mine penge skal række 3 personer, hans kun til ham selv.

Jeg har spurgt ham hvorfor han tror at jeg har flere penge. -Der svarer han at jeg jo får børnebidrag fra faren. Men jeg har bare fortalt ham at vi har det samme rådighedsbeløb efter børnebidraget er talt med. Og så siger han at det ved han osse godt og så slutter samtalen lissom der.

Jeg har sagt 1000 gange til ham at vi skal ha snakket om nogle ting hvis vi skal være sammen, men det bliver altid en monolog fra min side. Han siger bare at han ikke lige ved hvad han skal svare. Åh jeg er træt af det.

Anmeld

3. januar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Ja han er faktisk iriterende. Og som du skriver nej det er ikke hans hund, men så kunne han jo lave mad imens jeg gik med den.

Nej jeg vil heller ikke flytte sammen om det ikke bliver bedre. Jeg ville føle at jeg flyttede sammen med et ekstra barn. Jeg gider ikke at skulle sige til en kæreste hvad han skal lave. Jeg vil ha en der kan ta tingene af sig selv.

Ja nemlig, enig!

Jeg kan også godt føle at jeg har et ekstra barn af og til, men så bliver det sagt med det samme, for det gider jeg ikke! Så ville bare sige noget til ham

Anmeld

4. januar 2014

MarianneRubi

Anonym skriver:

Jeg indrømmer gerne at jeg er sparsommelig for at få pengene til at række til de ting jeg gerne vil ha råd til.

Vi kan eksempelvis aldrig tage til noget sammen. Det er ok med mig at vi betaler hver for sig, men jeg vil da ikke altid betale for ham. Han inviterer mig ALDRIG ud til noget. Men han fortæller gladelig om at nu var han på tur der og der, eller nu har han været inde at spise det og det sted.

Hvis jeg siger at han da gerne må invitere mig med, siger han, joo det var da en ide. Men der sker ingenting.

Jeg er opvokset med en mor og far der har arbejdet sammen for at få tingene gjort færtig så de sammen kunne slappe af bagefter. Derfor undrer det mig så også når han ikke kan ta noget af sig selv.

Du lyder til at være opdraget ligesom mig.

Tror du ikke du på et tidspunkt bliver træt af at din kæreste ikke deltager sammen med dig?

Hvis det var omvendt (at min kæreste havde børn og jeg ikke) ville jeg da bidrage det jeg kunne. Både med praktisk hjælp og lidt penge hist og her.

Jeg forstår godt du ikke vil betale for alt, det ville jeg godt nok heller ikke selv..

Jeg forstår virkelig ikke han ikk et sted forstår din hentydning med at du gerne vil med? Og jeg synes ikke det er spor fedt overfor dig han sidder og fortæller dig om sine oplevelser, men du spinker og spare for at det hele hænger sammen, også du har råd til noget du gerne vil enten alene, med ham eller børnene ..

Heeh joo jeg har da været røv træt af det længe efterhånden, men han ka nu godt finde på når jeg har været i skole eller noget,så tager han hele huset og rydder op, gør rent både tørre støv af, støvsuger og vasker gulvene, samt tager opvasken. det dejligt at komme hjem til er jeg syg er han nu også flink nok til at gøre nogle ting  huset og hjælpe med maden. Men han er en af dem der godt kan lide at lave ting i haven, og jeg hader det, så det tager han sig helt og alene af jeg røre sjældent en finger udenfor
Men han har også nogle skavanker der virkelig gør at han ikke kan hjælpe mig med alle disse huslige ting desværre, og dem acceptere jeg, han hjælper mig da når han kan eller jeg beder ham, men ja igen det er sjældent, og et større problem ligger så også i min selvstændighed.. er det mig der laver mad så er det MIG der laver mad. Er der gæster skal de bestemt ikk hjælpe hverken med at tage af eller noget, jeg gør det selv, de ska ikk lave noget, jeg er dog begyndt at slippe det lidt igen, da min 17 årige svigerinde begyndte at snyde mig, hun fik mig efter maden til at fokusere på noget og wupti så tog hun sin tallerken og løb ud i køkkenet med den og skyllede den af, så ja jeg er da ved at slippe. Men som sagt jeg er meget selvstændig og det er med alt, samt lidt af en skide perfektionist, og beder sjældent om hjælp

Helt sikkert, jeg ville også bidrage med ting hvis det var mig. Også ville jeg skide det kommune system så langt jeg kunne.. Det er alm pli!

Anmeld

4. januar 2014

Mariam90

Som enlig og har kæreste som engang bor sammen med en syns jeg ikke man behøver fortælle kommunen om seriøst, hvem ved hvor lang tid det kan holde. Og man skal da ikke miste sine penge bare fordi ens kæreste hjælper lidt til derhjemme og køber mad nogle gang. Sådan gør mine gæster ihvertfald, kommer med noget mad eller kage og hjælper til med opvask elr lignende. 

Kommunen er nok det sidste man skal sige noget til. De kan finde på at udmelde en lige pludseligt som det sket for mig og så står man der uden penge fordi de kan være idioter. 

Selvfølgelig skal din kæreste hjælpe til og det kan du sige til ham så har I mere tid sammen om aftenen. Han kan da også købe mad med når han kommer hvis du ik har lavet mad eller hvis du mangler noget. En man skal også gøre sine pligter Kvinden er ikke slaven i forholdet. 

Held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.