Er min kæreste nærig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

Pcokate

Mimic skriver:

http://www.youtube.com/watch?v=bOhxm2U9Hrc

den er god nok, du kan se i denne video, hvornår man bliver betegnet som det der hedder "reelt enlig" altså der hvor man har ret til at få hjælp som enlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Anonym trådstarter

MarianneRubi skriver:

Det lyder som om han bruger sine penge forkert
Jeg synes udemærket godt du ka forlange at han betaler nogen gange og at han hjælper til i dit hjem. Han opholder sig ser meget, og ka da ikke forvente at han kan komme frem i verden gratis ?

Før min kæreste og jeg flyttede sammen betalte jeg da også nogle gange, vi boede 90km fra hinanden jeg var tit hos ham fordi jeg stadig boede hjemme. Jeg betalte selv min rejse hjem til ham og hjem igen. Men jeg har nu også altid været opdraget til at man betaler for sig selv det er ikke noget andre gør, og man ikke skal bruge de penge man ikke har men ja når jeg var der (var 19år og han 8 år ældre) jamen jeg gjorde da rent og vaskede op og vaskede tøj luftede hund , lavede mad og sådan ? Jeg synes selvom det var hans hjem så brugte jeg det også, og var en del af livet og hverdagen, så derfor måtte jeg da gøre min indsats, og vi var gode til at hjælpe hinanden
Meeeen at jeg var så hurtigt til at hjælpe og vise selvstændighed har været sit præg haha det er ikke meget han laver herhjemme nu :p det huslige gør jeg helt alene nu det er sjældent han gør det, men jeg har også været for god af mig det kan være du også har været det ? Man ser først fejlen langt fremme, hvis nu man havde sat en fod i døren for længst og sagt sådan og sådan ligger landet havde tingene nok været anderledes .. Og derfor er han nok uforstående nu ?

Og underligt han ikke ka se, at du som mor med 2 børn og i har den samme indkomst ka få tingene til at køre rundt, når det bare er jer, men at han som ene mand ikke kan ?

Selv når vi besøger mine forældre som vi gør tit, så hjælper jeg da min mor ? Og jeg har da også nogle gange noget med til maden ? Så hun ikke skal betale det hele ?

Jeg synes ikke det er for meget at forlange af dig!!
Ved ikk om du ka bruge det til så meget ?

Men håber der sker noget positivt indenfor dit "problem"

Rubi

Jeg indrømmer gerne at jeg er sparsommelig for at få pengene til at række til de ting jeg gerne vil ha råd til.

Vi kan eksempelvis aldrig tage til noget sammen. Det er ok med mig at vi betaler hver for sig, men jeg vil da ikke altid betale for ham. Han inviterer mig ALDRIG ud til noget. Men han fortæller gladelig om at nu var han på tur der og der, eller nu har han været inde at spise det og det sted.

Hvis jeg siger at han da gerne må invitere mig med, siger han, joo det var da en ide. Men der sker ingenting.

Jeg er opvokset med en mor og far der har arbejdet sammen for at få tingene gjort færtig så de sammen kunne slappe af bagefter. Derfor undrer det mig så også når han ikke kan ta noget af sig selv.

Du lyder til at være opdraget ligesom mig.

Tror du ikke du på et tidspunkt bliver træt af at din kæreste ikke deltager sammen med dig?

Hvis det var omvendt (at min kæreste havde børn og jeg ikke) ville jeg da bidrage det jeg kunne. Både med praktisk hjælp og lidt penge hist og her.

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Det er da komplet latterligt! Sikke et samfund!

hvad er forskellen på at en kæreste/veninde/forældre kommer på besøg og splejser om det måltid de spiser og hjælper med oprydningen? 

Jeg har da en enlig veninde med børn og når vi spiser sammen splejser vi, jeg hjælper ned oprydning og putning den dag.  Til tider når det hele sejler kan jeg da ogsp hente ungerne eller hjælpe med rengøring og andet husholdning. Er der så social snyd? 

Jeg skammer mig over vores system...

Ja det er komplet latterligt. Man er da nød til at kende hinanden godt inden man flytter sammen og da især når der er børn indblandet.

Det er også derfor at jeg har valgt de ydelser fra. Jeg vil ikke skulle stå til regnskab for kommunen for hvordan jeg levet mit liv.

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Det var jeg virkelig også.. Og blev så harm, for der er bare så mange, der snyder med det. Jeg havde virkelig været påpasselig og overholdt nærmest alt.. Men nej nej

Det er da også vanvittigt. I havde jo dobbeltudgifter stadig i de tre måneder.

Hvad så hvis du først havde meldt dig enlig på den tidspunkt i flyttede sammen. Havde de så taget dine ydelser med tilbagevirkende kraft? Ved du det?

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg synes nu det er meget rimeligt. Man er jo nødt til at sætte grænsen et sted og hvis ikke man sætter den meget tydeligt, er det jo for nemt at bøje reglerne - og det er der med garanti mange der ville udnytte. Derfor er reglerne som de er.

Til ts: hvis vi nu lige ser bort fra reglerne og udelukkende ser på dit spørgsmål så ja, så vil jeg mene han er nærrig. Fair nok at han bruger alle sine penge, det skal han have lov til nu hvor han jo ingen børn har. Men det er ikke fair efterfølgende at "nasse" på dig

Men hvad han fortæller mig bruger han ikke alle hans penge. Han mener bare at jeg har penge nok.

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Det er ikke dig, der er galt på den i hvert tilfælde.

Han burde ikke blande sig i hvad dine børn har af pligter, og ikke har, og i og med i er så meget hos dig, syntes jeg han skulle handle ind til aftensmaden hver 2. Gang.

Han er tydeligvis ikke klar over hvor dyrt det er at have børn

Det er præcis det jeg mener.

Jeg synes også at mine børn skal lære at man er fælles om tingene, sådan er jeg også selv opdraget.

Problemet er også at mine børn er begyndt at stille spørgsmål til hvorfor han ikke kan hjælpe. Vi har feks en hund. Der synes jeg jo godt han lige kunne gå en tur med den, mens jeg eks laver mad. Men han vil kun gå med den, hvis jeg går med. Og det synes jeg er barnligt og det gør at jeg mister noget for ham for hvergang han er sådan.

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

øh ja han er nærig!  med mindre i bor rigtigt langt fra hinanden og han skal bruge en del penge på transporten hver gang, så synes jeg godt han kunne lægge lidt penge i kassen til aftensmad engang i mellem.

Mht. pligter ville jeg ærligt talt forvente at han hjalp ret meget til, når han nu er kæreste og er der så tit, så er det også naturligt at man tager del i de pligter der nu vil være i hverdagen.

Synes det er liiidt lavt at han prøver at tørre pligterne af på din 11-årige før han selv udfører dem.. altså helt ærlig hvem er lige den voksne her?

Tror jeg ville overveje det grundigt inden i evt. flytter sammen - jeg mener bare hvis han ikke engang kan lette r.. før i bor sammen hvordan ville det så være hvis i faktisk boede sammen. Men det var bare en lille tanke.

Så jo kort sagt: han burde give lidt til aftensmaden og hjælpe til.

Jeg er fuldstændig enig med dig. Og nej der bliver ikke tale om at flytte sammen hvis han ikke opper sig.

Jeg vil ikke engang fortsætte med at være kærester hvis vi ikke kan være ligeværdige.

Anmeld

3. januar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jeg får ikke ydelser som enlig. Det har jeg valgt fra, da jeg ikke skal spekulere på hvor tit vi må ses, hvor tit han må sove her, hvad han må lave her osv.

Jeg får alm. børnebidrag fra faren, børne/ungecheck(den alle får) og så får jeg boligsikring da jeg bor til leje. Men jeg får ikke som enlig selvom udb.dk. mener jeg er det. Men jeg vil ha lov at leve som jeg selv vil uden nogen kontrol. Derfor har jeg valgt det fra.

Så kan du jo forlange at han gør alt faktisk.. Og jeg synes satme, undskyld mit franske, at han er en vatpik! Hvad er det for noget at sige at din 11 årige unge skal gøre de ting du spørger ham pænt om? Øv altså!

Men jeg ville sige, at enten måtte han tage noget med til maden, eller betale lidt, så du ikke stod med alt hver gang.. Også skal han selvfølgelig hjælpe dig med at vaske op og rydde op efter sig selv!

Så længe du ikke har søgt enlig ydelser kan alle andre være ligeglad med hvor mange kærester du så end havde

Håber han tager sig sammen!

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

øh ja han er nærig!  med mindre i bor rigtigt langt fra hinanden og han skal bruge en del penge på transporten hver gang, så synes jeg godt han kunne lægge lidt penge i kassen til aftensmad engang i mellem.

Mht. pligter ville jeg ærligt talt forvente at han hjalp ret meget til, når han nu er kæreste og er der så tit, så er det også naturligt at man tager del i de pligter der nu vil være i hverdagen.

Synes det er liiidt lavt at han prøver at tørre pligterne af på din 11-årige før han selv udfører dem.. altså helt ærlig hvem er lige den voksne her?

Tror jeg ville overveje det grundigt inden i evt. flytter sammen - jeg mener bare hvis han ikke engang kan lette r.. før i bor sammen hvordan ville det så være hvis i faktisk boede sammen. Men det var bare en lille tanke.

Så jo kort sagt: han burde give lidt til aftensmaden og hjælpe til.

For resten det tager ca 30 min i bil hver vej, mellem ham og mig.

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

For det første skal folk da være flyttet sammen Eller have er forhold der lign (overnatning stort set hver dag i en længere periode). hvis man som partner har fælles betaling af regninger såsom husleje o.l. Er det i mine øjne også helt fair. 

Men det som ts nævner synes jeg ikke er rimeligt. Man må vel prøve et forhold af FØR man kan betragtes som samlevende eller under ægteskabslign. Forhold.... 

At dele udgifter til et fælles måltid, på besøg 3* ugentligt eller hjælpe når man er tilstede er da ikke noget at klynge folk op på. 

Personligt kan/kunne jeg i perioder så i offentlige øjne leve i forhold med både forældre, svigerforælder og venner/-inder På trods af jeg har en mand.... 

Helt enig.

Derfor har jeg også valgt de ydelser fra, for så er der ikke noget at komme efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.