Ja netop sund fornuft... Der er ingen der fjerner dine børn eller sætter dig i fængsel fordi du ryger eller drikker eller tager sol i solarium.... Det er netop sund fornuft der burde få dig til at lade være.....
Jeg må nu indrømme jeg også synes det nogen gange snerper det hysteriske og en sygeliggørelse af graviditet. Og nej det handler ikke om cigaretter, alkohol og andet som alle vist er enige om er skadelige.
Men feks. Lakrids. Det handler om lakrids kan give moren forhøjet blodtryk. Er du en som mig med er blodtryk der er meget lavt og i graviditeter labilt og nogen gange ender helt dernede hvor jeg besvimede 100/50 fx så er lakrids altså ikke skadeligtog jeg behøver ikke tænke over mine børns voksenliv fordi jeg spiste 200 g lakrids om ugen.
At undgå fisk fordi man har hørt rå fisk kan indeholde orme er ekstremer og misforstået. Råt fisk som har været nedfrossen (hvilket alt fisk til sushi skal være i DK) indeholder ikke disse orme, og fisk der er gennemkogt/stegt er fantastisk til dine børn.
Plus de fleste af de råd der er til gravide er råd vi alle burde følge hele tiden og springer ud af vi forbruger så mange ting som i bund og grund er skadelige (skriver kvinden der sidder med en cola zero). Og vi burde følge de råd (ikke om alkohol) hver evig eneste dag også som ikke gravide, og så leve fornuftigt som gravide. Det er ikke en videnskab at være gravid, men handler alene om at passe på sig selv og det liv man bærer, ikke om at veje 100 g lakrids af, ikke turde spise ude hos andre mennesker for tænk om de ikke havde skyllet salaten ordentligt og og og....
Anmeld