De store NO NOs når man bliver gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

Snevejr84

isabellasmor skriver:

Ja netop sund fornuft... Der er ingen der fjerner dine børn eller sætter dig i fængsel fordi du ryger eller drikker eller tager sol i solarium.... Det er netop sund fornuft der burde få dig til at lade være..... 

Lade være med hvad? Du må gerne drikke kaffe når du er gravid 1-2 kopper om dagen. Fisk anbefaler de også bare i mindre mængder.(især tun og laks) Lakris er 100 gram om ugen osv.

Men det er jo fint at du kan føle dig lidt bedre end mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Som du kan se har folk meget vidt forskellige holdninger til, hvad der er NO go. For ikke at få stoppet alle mulige meninger i hovedet, fulgte jeg i stedet de anbefalinger man kunne få fra Sundhedsstyrelsen her http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/graviditet-og-spaedboern/anbefalinger-til-gravide

Som du kan se, er der mange af dem, der nævnes her i denne tråd, men i denne tråd, har jeg også set mange nævne NO go's, som Sundhedsstyrelsen ikke advarer imod.

Anmeld

3. januar 2014

lineog4

Ja netop sund fornuft... Der er ingen der fjerner dine børn eller sætter dig i fængsel fordi du ryger eller drikker eller tager sol i solarium.... Det er netop sund fornuft der burde få dig til at lade være..... 

Jeg må nu indrømme jeg også synes det nogen gange snerper det hysteriske og en sygeliggørelse af graviditet. Og nej det handler ikke om cigaretter, alkohol og andet som alle vist er enige om er skadelige.

Men feks. Lakrids. Det handler om lakrids kan give moren forhøjet blodtryk. Er du en som mig med er blodtryk der er meget lavt og i graviditeter labilt og nogen gange ender helt dernede hvor jeg besvimede 100/50 fx så er lakrids altså ikke skadeligtog jeg behøver ikke tænke over mine børns voksenliv fordi jeg spiste 200 g lakrids om ugen.

At undgå fisk fordi man har hørt rå fisk kan indeholde orme er ekstremer og misforstået. Råt fisk som har været nedfrossen (hvilket alt fisk til sushi skal være i DK) indeholder ikke disse orme, og fisk der er gennemkogt/stegt er fantastisk til dine børn. 

Plus de fleste af de råd der er til gravide er råd vi alle burde følge hele tiden og springer ud af vi forbruger så mange ting som i bund og grund er skadelige (skriver kvinden der sidder med en cola zero). Og vi burde følge de råd (ikke om alkohol) hver evig eneste dag også som ikke gravide, og så leve fornuftigt som gravide. Det er ikke en videnskab at være gravid, men handler alene om at passe på sig selv og det liv man bærer, ikke om at veje 100 g lakrids af, ikke turde spise ude hos andre mennesker for tænk om de ikke havde skyllet salaten ordentligt og og og.... 

Anmeld

3. januar 2014

Maja88

isabellasmor skriver:

Ja det er no go uanset hvilken tilstand du befinder dig i, ligesom rygning, men nu handlede det her om graviditet, og der er det et stort no go. 

Der er ikke øget risiko på grund af graviditet

Anmeld

3. januar 2014

lineog4

Som du kan se har folk meget vidt forskellige holdninger til, hvad der er NO go. For ikke at få stoppet alle mulige meninger i hovedet, fulgte jeg i stedet de anbefalinger man kunne få fra Sundhedsstyrelsen her http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/graviditet-og-spaedboern/anbefalinger-til-gravide

Som du kan se, er der mange af dem, der nævnes her i denne tråd, men i denne tråd, har jeg også set mange nævne NO go's, som Sundhedsstyrelsen ikke advarer imod.

Ligner fuldstændig den der var for 11 år siden. Dig fik jeg en bog den gang fra lægen, hvor det ikke alene handlede om indtag men også kattebakker feks. Som Sundhedsstyrelsen slet ikke skriver om, men de skriver jo heller ikke om lussingesyge. For har man ikke haft haresyge er kattebakker no go som gravid.

De skriver heller ikke man skal være varsom med røntgen, men igen det er jo heller ikke deres bord. Så man kan ikke bare tage alt hvad de skriver og så sige, nu skal jeg ikke passe på mere. 

Undrer mig også over der ikke står det med ost, men det er nok fordi ost solgt i DK vist nok skal være pasteuriseret, men hvis nu man skal ud og rejse. 

mit råd til alle gravide, er at tage hvad Sundhedsstyrelsen skriver og det lægen råder til og pakke graviditetsbladene væk hvis ikke kun de er til for at fornøje sig 

Og forresten det med mobiltelefon er min helt egen lille ting, for skulle finde en måde at give mig selv skylden for min datters hjertefejl og da det skulle være noget udefrakommende kom jeg til at tænke på jeg sad med mobil i skødet når jeg sad hos min store datter når hun skulle sove... Derfor ingen telefon i nærheden af min mave når jeg er gravid

Anmeld

3. januar 2014

Snevejr84

isabellasmor skriver:

Synes det er uhyggeligt du mener at forældre der ryger og drikker skal have fjernet deres børn.

Du må have en god weekend

Anmeld

3. januar 2014

Annette A

mogms skriver:

Seriøst må man ikke spise rester fra igår?

Nu kan jeg godt finde på at lave noget stikke det i fryseren også varme det op når det lige sku gå hurtigt.

Kan det ikke bare være ok at varme det godt igennem? Hvilket jeg altid gør.

Jo klart hvis du bare nedkøler og opvarmer det korrekt er det intet problem. Jeg var bare lidt hysterisk og bange for at jeg ikke gjorde det korrekt og derfor valgte jeg helt at holde mig fra det.

Anmeld

3. januar 2014

isabellasmor

Snevejr84 skriver:

Synes det er uhyggeligt du mener at forældre der ryger og drikker skal have fjernet deres børn.

Du må have en god weekend

Af hvad?! Hvor i alverden har jeg sagt at jeg mener det!? 

Anmeld

3. januar 2014

isabellasmor

lineog4 skriver:

Jeg må nu indrømme jeg også synes det nogen gange snerper det hysteriske og en sygeliggørelse af graviditet. Og nej det handler ikke om cigaretter, alkohol og andet som alle vist er enige om er skadelige.

Men feks. Lakrids. Det handler om lakrids kan give moren forhøjet blodtryk. Er du en som mig med er blodtryk der er meget lavt og i graviditeter labilt og nogen gange ender helt dernede hvor jeg besvimede 100/50 fx så er lakrids altså ikke skadeligtog jeg behøver ikke tænke over mine børns voksenliv fordi jeg spiste 200 g lakrids om ugen.

At undgå fisk fordi man har hørt rå fisk kan indeholde orme er ekstremer og misforstået. Råt fisk som har været nedfrossen (hvilket alt fisk til sushi skal være i DK) indeholder ikke disse orme, og fisk der er gennemkogt/stegt er fantastisk til dine børn. 

Plus de fleste af de råd der er til gravide er råd vi alle burde følge hele tiden og springer ud af vi forbruger så mange ting som i bund og grund er skadelige (skriver kvinden der sidder med en cola zero). Og vi burde følge de råd (ikke om alkohol) hver evig eneste dag også som ikke gravide, og så leve fornuftigt som gravide. Det er ikke en videnskab at være gravid, men handler alene om at passe på sig selv og det liv man bærer, ikke om at veje 100 g lakrids af, ikke turde spise ude hos andre mennesker for tænk om de ikke havde skyllet salaten ordentligt og og og.... 

Og hvor henne læser du at jeg mener det er en sygdom og vi skal veje vores mad?  Forstår slet ikke hvad du mener med dit svar til mig. 

Det jeg har skrevet her, er ting jeg er overbevist om kan skade , og som jeg vil anbefale (ligesom de kloge) at man holder sig helt eller delvist fra når man er gravid... 

Jeg synes desuden det er fuldstændig malplaceret at du kalder mig og andre med samme overbevisning, for hysteriske, fordi du mener noget andet.......

Synes desuden det er sjov at du godt kan "erkende" at rygning og alkohol er skadeligt "det ved vi alle vidst" , men resten, det har intet på sig og følger man det så er man egentlig bare hysterisk?? 

Anmeld

3. januar 2014

isabellasmor

Snevejr84 skriver:

Lade være med hvad? Du må gerne drikke kaffe når du er gravid 1-2 kopper om dagen. Fisk anbefaler de også bare i mindre mængder.(især tun og laks) Lakris er 100 gram om ugen osv.

Men det er jo fint at du kan føle dig lidt bedre end mig

Jeg føler mig bestemt ikke bedre end dig.. Ærgerligt at en debat skal misforstås og tages personligt på den måde. God dag! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.