De store NO NOs når man bliver gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.944 visninger
51 svar
33 synes godt om
2. januar 2014

mogms

Der er rygning og alkohol det er nemt jeg ryger ikke og drikker nærmest ikke. og jeg er allergisk overfor fisk så dem får jeg slet ikke.

Men har læst 117 (underlig) ting man heller ikke må, nogle cremer olier ?? Pålæg ?? Og mange ting. Synes det er noget overdrevet.

Så jeg vil godt vide hvad er også 100% NO NO, og hvad er sådan halvejs ok. Eller hvad I har gjort under graviditeten, der ikke lige var en god ting, men på den anden side heller ikke var alvorligt.

Så kan jeg være 100% klar når der er en 'reje' i hus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

Elbæk

mogms skriver:

Der er rygning og alkohol det er nemt jeg ryger ikke og drikker nærmest ikke. og jeg er allergisk overfor fisk så dem får jeg slet ikke.

Men har læst 117 (underlig) ting man heller ikke må, nogle cremer olier ?? Pålæg ?? Og mange ting. Synes det er noget overdrevet.

Så jeg vil godt vide hvad er også 100% NO NO, og hvad er sådan halvejs ok. Eller hvad I har gjort under graviditeten, der ikke lige var en god ting, men på den anden side heller ikke alvorligt.

Jeg røg ikke, jeg drak ikke, spiste ikke engang chokolade med likør, og jeg rørte overhovedet ikke lakrids i alle 9 måneder.

Men jeg drak min kaffe, og drak også pepsi max, selvom jeg har fået at vide at det skal man holde sig fra.

Energidrikke er også fuldstændig no-go, det samme med rå kød, at farve hår og alt med parabener. Ellers kan jeg faktisk ikke helt huske mere.. 

Anmeld

2. januar 2014

stjernehimmel

mogms skriver:

Så jeg vil godt vide hvad er også 100% NO NO, og hvad er sådan halvejs ok. Eller hvad I har gjort under graviditeten, der ikke lige var en god ting, men på den anden side heller ikke var alvorligt.

Rødt kød og ubehandlet rå fisk.... Der er bakterier i, der kan gå i hjernen og orme i fisken (kan være)

Anmeld

2. januar 2014

mogms

Jeg foretrækker mit kød helt død så rød kød har jeg alle dage undgået. Så den er nem.

Jeg har haft en Sa men op til det skete kunne jeg ikke fordrage min elskede Pepsi Max så hvis det sker igen, så blir den osse nem at undgå

Anmeld

2. januar 2014

Team Putte

mogms skriver:

tja der er en milliard forskellige holdninger til alt muligt alt efter hvem du spørger får du noget forskelligt at vide! Det er en jungle at finde rundt i

mange steder står der at parfume er no-go men jeg brugte parfume under graviditeten.. Lidt, ikke meget men det blev brugt! Mit hår blev som hø så jeg brugte min normale shampoo og balsam, en hårkur i ny og næ.. Tilgengæld var hverken sæber eller vaskemiddel med parfume så synes det var tilladt

har du udekatte er det totalt no-go at skifte kattebakken hvis du ikke har haft taxoplasmose (haresyge) det kan give fosterskader rødt kød kan give det samme!

Anmeld

2. januar 2014

mogms

Elbæk skriver:

Jeg røg ikke, jeg drak ikke, spiste ikke engang chokolade med likør, og jeg rørte overhovedet ikke lakrids i alle 9 måneder.

Men jeg drak min kaffe, og drak også pepsi max, selvom jeg har fået at vide at det skal man holde sig fra.

Energidrikke er også fuldstændig no-go, det samme med rå kød, at farve hår og alt med parabener. Ellers kan jeg faktisk ikke helt huske mere.. 

Seriøst ingen chokolade

Anmeld

2. januar 2014

Elbæk

mogms skriver:

Seriøst ingen chokolade

Haha, jo chokolade, men intet chokolade med likør Lakridsen var den værste at holde sig fra, efter jeg havde født og fandt ud af at jeg ikke kunne amme, nappede jeg lige sådan en hel pose på 0,5

Anmeld

2. januar 2014

Anitta Kristiansen

mogms skriver:

Seriøst ingen chokolade

Jeg spiste chokolade under min graviditet, men tror det er en god ide at holde sig fra alt for mange søde sager. Jeg er sukker afhængig så var ikke let, men det skulle give store børn har jeg hørt, jeg fik også en dreng på 4,3 kg.
Men at gå op i alle de ting 100% er ikke noget du skal bekymre dig for meget om, skal du til frisøren tag til en grøn frisør. og bare prøv at hav en sund kost. hold dig til ikke at bruge for meget makeup og parfume, men ja vi har kunne få børn i mange år, og er sjovt nok først i nutiden hvor der er så store problemer, så er ikke til at vide om vi bliver for forskrækket over små ting, og muligvis er det som gør mange har problemer, men brug fornuften så kommer du langt.

Anmeld

2. januar 2014

isabellasmor

mogms skriver:

Solarium er totalt no go .. Og sødestoffer vidst nok også? Som du selv nævner cola light/zero osv... Koffein holdige drikke maks 3 om dagen mener jeg. Og cola i det hele taget er yderst sjældent for mig personligt, netop pga koffeinen, men også pga sukkeren.  

Og så husk endelig at tage folsyre fra du planlægger baby. Og også gerne en vitaminpille og fiskeolie. 

shampoo osv er astma og allergi mærket og svanemærket herhjemme, graviditet eller ej, og også gerne deo'en . (Ingen parfume, kun deo herhjemme). Cremer osv bruger jeg ikke, brugte jeg det, ville jeg nok også skærer det til et minimum.. 

Anmeld

2. januar 2014

Mie89

Rygning og alkohol skal man selvfølgelig helst holde sig fra . 

Men derudover handler det bare om ikke at overdrive noget.. Sødestoffer, parfume, koffein osv kan selvfølgelig være skadeligt hvis det er noget du bruger/får hver dag eller i store mængder.. 

Jeg lever lidt efter princippet "just a little bit" , så jeg kan altså godt drikke pepsi max og kaffe, spise lakrids og rødt kød og bruge parfume - jeg gør det bare i mindre mængder og ikke hver dag - og det har min jordemoder sagt at der er helt i orden, da der oftest skal meget stort og unormalt forbrug til før at stofferne er bevist skadelige for dig eller fostret !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.