De store NO NOs når man bliver gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2014

tarkoflen

Elbæk skriver:

Jeg røg ikke, jeg drak ikke, spiste ikke engang chokolade med likør, og jeg rørte overhovedet ikke lakrids i alle 9 måneder.

Men jeg drak min kaffe, og drak også pepsi max, selvom jeg har fået at vide at det skal man holde sig fra.

Energidrikke er også fuldstændig no-go, det samme med rå kød, at farve hår og alt med parabener. Ellers kan jeg faktisk ikke helt huske mere.. 

Hvorfor må man ikke spise lakrids? De anede jeg ikke, så det har jeg da gjort mens jeg var gravid

Til ts
Jeg må indrømme at jeg gik efter devisen alt med måde, på nær alkohol! Rygning var nemt, for jeg har aldrig røget

Dog skar jeg parfume og parabener fra i alt hvad jeg kunne, shampoo, creme, opvaskemiddel og vaskepulver, men det havde jeg nu gjort længe før jeg blev gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

mogms

Elbæk skriver:

Haha, jo chokolade, men intet chokolade med likør Lakridsen var den værste at holde sig fra, efter jeg havde født og fandt ud af at jeg ikke kunne amme, nappede jeg lige sådan en hel pose på 0,5

Lakrids !!!!!!?????

Jamen hvorfor ikke

Anmeld

3. januar 2014

mogms

isabellasmor skriver:

Solarium er totalt no go .. Og sødestoffer vidst nok også? Som du selv nævner cola light/zero osv... Koffein holdige drikke maks 3 om dagen mener jeg. Og cola i det hele taget er yderst sjældent for mig personligt, netop pga koffeinen, men også pga sukkeren.  

Og så husk endelig at tage folsyre fra du planlægger baby. Og også gerne en vitaminpille og fiskeolie. 

shampoo osv er astma og allergi mærket og svanemærket herhjemme, graviditet eller ej, og også gerne deo'en . (Ingen parfume, kun deo herhjemme). Cremer osv bruger jeg ikke, brugte jeg det, ville jeg nok også skærer det til et minimum.. 

Har haft gang i anbefaldede vitaminer fra før jeg smed p-pillen.

Så det er der styr på

Anmeld

3. januar 2014

Snevejr84

Læste lige tråde og tænker, slap da lige af stik en finger i jorden og trak vejret.

Alkohol og cigeretter selvfølgelig. Men så længe du ikke gå med hovedet under armen og alt i moderate mængder jeg spiser selv chokolade, fisk, drikker en kop kaffe, spiser en rød bøf og bruger engang imellem også parfume og det sker der ingen ting ved. Bebs har det fantastisk i maven

Anmeld

3. januar 2014

B&J

nu ryger jeg ikke eller drikker,

vi har kat men jeg skiftede dog ikke katte bakke.

rød kød, kan jeg ikke lig så det er nemt.

og parfume bruger jeg ikke er kun til nivea roll on.

sminke går jeg ikke med

så på mange områder tænkte jeg slet ikke over tingene

jeg kan også godt lig fisk men får aldrig det man skal have, hvis du vil give det en optur jamen så spis fiske olie piller.

vitamin får du jo med det samme når man bliver gravid så er der jernpillen også, hvis du ellers er bange for du er i underskud af noget hop til lægen og få taget den store blodprøve.

og ellers alt andet jaa det gjorde jeg, men der er så mange meninger lyt til dig selv og forsæt næsten som igen ting er sket så klare men hverdagen 100% beder

Anmeld

3. januar 2014

AnnaK89

tarkoflen skriver:

Hvorfor må man ikke spise lakrids? De anede jeg ikke, så det har jeg da gjort mens jeg var gravid

Til ts
Jeg må indrømme at jeg gik efter devisen alt med måde, på nær alkohol! Rygning var nemt, for jeg har aldrig røget

Dog skar jeg parfume og parabener fra i alt hvad jeg kunne, shampoo, creme, opvaskemiddel og vaskepulver, men det havde jeg nu gjort længe før jeg blev gravid

Lakrids kan give ret højt blodtryk
Men lidt tror jeg altså ikke skader

Anmeld

3. januar 2014

modesty

Der er rygning og alkohol det er nemt jeg ryger ikke og drikker nærmest ikke. og jeg er allergisk overfor fisk så dem får jeg slet ikke.

Men har læst 117 (underlig) ting man heller ikke må, nogle cremer olier ?? Pålæg ?? Og mange ting. Synes det er noget overdrevet.

Så jeg vil godt vide hvad er også 100% NO NO, og hvad er sådan halvejs ok. Eller hvad I har gjort under graviditeten, der ikke lige var en god ting, men på den anden side heller ikke var alvorligt.

Så kan jeg være 100% klar når der er en 'reje' i hus.

Jeg røg ikke (har aldrig røget).

Jeg drak et halvt glas vin et par gange i løbet af graviditeten - når selv sundhedsstyrelsen siger at det er OK, så går det nok.

Jeg spiste ikke rødt kød (men faldt vidst i en enkelt gang eller to).

Jeg brugte ingen former for parfume, heller ikke i shampoo, sæbe o.s.v. Brugte kun svanemærkede produkter.

Jeg farvede ikke hår.

Jeg spiste primært økologisk (men det gør vi altid).

Jeg spiser ikke mælkeprodukter, så jeg tog kalktilskud, og spiser også fiskeolie.

Jeg drikker ikke kaffe, så det var nemt nok. Jeg drak en cola i ny og næ.

jeg spiste nok lidt flere søde sager end hvad godt var. 

Anmeld

3. januar 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Mener der er noget med at ost skal være pasteuriseret :-)

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

3. januar 2014

VIPpigen

Hårfarvning er for mig no Go. Men kun fordi jeg ikke er til de økologiske skylle farver. Min søster prøvede dem, og de ødelagde hendes hår... skal jeg farves, skal det være ordentlig farve. Jeg ryger ikke, men fik et enkelt glas asti til nytår... Ellers går jeg vidst ikke så meget op i det

Anmeld

3. januar 2014

modesty

VIPpigen skriver:

Hårfarvning er for mig no Go. Men kun fordi jeg ikke er til de økologiske skylle farver. Min søster prøvede dem, og de ødelagde hendes hår... skal jeg farves, skal det være ordentlig farve. Jeg ryger ikke, men fik et enkelt glas asti til nytår... Ellers går jeg vidst ikke så meget op i det

Man må heller ikke bruge økologisk hårfarve under graviditeten. Der er rigtig meget skidt i hårfarver, også de økologiske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.