De store NO NOs når man bliver gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

isabellasmor

Maja88 skriver:

Man må da gerne gå i solarie

Nej det må man ikke, det er meget usundt for dig, hvorfor skulle det så være sundere når man er gravid?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Annette A

Det som jeg har taget mest alvorligt er at sørge for at kød jeg spiste var tilberedt ordentligt så man ikke risikerede listeria som er meget farligt for barnet. Har altid sørget for at købe pålæg med lange holdbarhedstider af samme grund samt ikke at spise rester  fra aftensmadsmåltider fra dagen før. Derudover ingen røget laks eller sushi og har sørget for at bruge parabenfri makeup, shampoo, creme mv. Ingen hårfarve eller kontakt med stærke rengøringsmidler, maling, andre kemikalier mv. Rygning og alkohol har jeg aldrig gjort mig i, men ellers ville jeg også have holdt mig fra det. Derudover har jeg passet fysisk på mig selv og lyttet til kroppen og spist det som jeg kunne mærke kroppen havde brug for. Så enkelte forholdsregler og lidt almindelig sund fornuft. Så kan man vist ikke gøre mere.

Anmeld

3. januar 2014

Maja88

isabellasmor skriver:

Nej det må man ikke, det er meget usundt for dig, hvorfor skulle det så være sundere når man er gravid?? 

Nej men så kunne man skrive solarie er altid no go... gravid eller ej..

Wn jeg clearede det af med lægen og fik lov 1x ugentligt af maks 10min.. og skulle gå ud hvis man blev dårlig

Anmeld

3. januar 2014

mogms

Det som jeg har taget mest alvorligt er at sørge for at kød jeg spiste var tilberedt ordentligt så man ikke risikerede listeria som er meget farligt for barnet. Har altid sørget for at købe pålæg med lange holdbarhedstider af samme grund samt ikke at spise rester  fra aftensmadsmåltider fra dagen før. Derudover ingen røget laks eller sushi og har sørget for at bruge parabenfri makeup, shampoo, creme mv. Ingen hårfarve eller kontakt med stærke rengøringsmidler, maling, andre kemikalier mv. Rygning og alkohol har jeg aldrig gjort mig i, men ellers ville jeg også have holdt mig fra det. Derudover har jeg passet fysisk på mig selv og lyttet til kroppen og spist det som jeg kunne mærke kroppen havde brug for. Så enkelte forholdsregler og lidt almindelig sund fornuft. Så kan man vist ikke gøre mere.

Seriøst må man ikke spise rester fra igår?

Nu kan jeg godt finde på at lave noget stikke det i fryseren også varme det op når det lige sku gå hurtigt.

Kan det ikke bare være ok at varme det godt igennem? Hvilket jeg altid gør.

Anmeld

3. januar 2014

isabellasmor

Maja88 skriver:

Nej men så kunne man skrive solarie er altid no go... gravid eller ej..

Wn jeg clearede det af med lægen og fik lov 1x ugentligt af maks 10min.. og skulle gå ud hvis man blev dårlig

Ja det er no go uanset hvilken tilstand du befinder dig i, ligesom rygning, men nu handlede det her om graviditet, og der er det et stort no go. 

Anmeld

3. januar 2014

lineog4

Den no no liste er vokset betydeligt i de 11 år jeg har fået børn (ikke i alle 11 år altså men føles næsten sådan med 4 børn mellem 11 og 3, enten ammende eller gravid), og må indrømme jeg egentlig ikke satte mig meget ind i rådene de sidste par gange men gjorde som jeg havde gjort og ændrede lidt....

men for mig var det minus rygning og efter vi havde mistet blev det også minus passiv rygning. 

Jeg er ikke den store alkohol drikker, men tror jeg nippede til lidt hvidvin et par gange, det samme da jeg ammede.

Jeg plejer at farve med henna og det blev opgivet.

Ingen parfume andet end få gange hvor vi skulle noget specielt og jeg bare havde lyst til den druknede hval i det mindste lugtede godt.

Ingen light produkter hvis det betød kunstig sødemiddel

Max 3 E'er i det mad jeg købte (men sådan har jeg det stadig)

Og ingen mobiltelefon i lommen - den skulle langt væk fra maven

Minus parabener (men det er ikke kun når jeg er gravid)

Og det var det, spiser ikke råt kød men kan nu godt komme til det ikke var gennemstegt. Glemte også det med pasteuriseret ost (og jeg elsker brie og gorgonzola) men huskede det i det 3 sidste graviditeter.

Nå jo og ordnede aldrig kattebakke - men det var nu ikke noget jeg var ked af at slippe for ;-)

Jeg brugte makeup men ikke hver dag (for det gør jeg ikke)

Jeg spiste alt - altså alt jeg kan lide og også en masse sukker. 

jeg drikker ikke kaffe, men en masse the

Og det skal siges den hjertefejl min datter døde af ikke kan komme fra hvad jeg indtager, og den dannes allerede de første 5-6 uger af graviditeten hvor man ikke deler noget med baby, og man ofte ikke ved man er gravid. Skal det være noget ude fra så kan det røntgen, mobiltelefon stråler mm.

Anmeld

3. januar 2014

Sjwf

Jeg holder mig til svane og allergimærkerne, da jeg selv har astma eksem ( børneeksem) og der for har meget følsom hud så det giver lidt sig selv

Cola smager mig ikke rigtig efter jeg er blevet gravid, vil helst have vand eller danskvand, så det holder jeg mig til.

Kaffe kan jeg slet ikke lide. Alkohol drikker jeg ikke rigtig noget af, men kunne godt lige mangle et glas rødvin til min mad til nytår fx, men jeg vil holde mig helt fra det.
Jeg ryger ikke, men har en kæreste der gør, men han er flink og gør det altid uden for

Parfume bruger jeg heller ikke så meget af, vil dog have lov at bruge det til særlig lejligheder.
rådet købt har jo aldrig rigtig været sundt, men fik da selv en god mørbradbøf til nytår der var lidt rød, og den smagte godt! Men det er jo ikke noget man skal spise hverdag.

Ellers er det vel alt med måde, og brug din sunde fornuft

Anmeld

3. januar 2014

Snevejr84

isabellasmor skriver:

Det var da en mærkelig kommentar at komme med? Hvad skal man så sige til dig? Når du bevidst går imod de fleste af rådene? At der ikke er sket noget med din baby kan du ingenting vide om. Sådanne ting kan sagtens vise sig i voksenlivet først. og er der ikke sket noget, så er baby da heldig, men JEG forstår ikke man bevidst kan gå imod rådene på den måde... Men så længe det ikke er min baby det går udover

Alt med måde og hvad er det der skal vise sig når han er stor??
Der er jo noget fis. Det er jo netop råd og ikke du må ikke. Sund fornuft.

Anmeld

3. januar 2014

isabellasmor

Snevejr84 skriver:

Alt med måde og hvad er det der skal vise sig når han er stor??
Der er jo noget fis. Det er jo netop råd og ikke du må ikke. Sund fornuft.

Ja netop sund fornuft... Der er ingen der fjerner dine børn eller sætter dig i fængsel fordi du ryger eller drikker eller tager sol i solarium.... Det er netop sund fornuft der burde få dig til at lade være..... 

Anmeld

3. januar 2014

LilleSmølf

isabellasmor skriver:

Ja netop sund fornuft... Der er ingen der fjerner dine børn eller sætter dig i fængsel fordi du ryger eller drikker eller tager sol i solarium.... Det er netop sund fornuft der burde få dig til at lade være..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.