Den no no liste er vokset betydeligt i de 11 år jeg har fået børn (ikke i alle 11 år altså men føles næsten sådan med 4 børn mellem 11 og 3, enten ammende eller gravid), og må indrømme jeg egentlig ikke satte mig meget ind i rådene de sidste par gange men gjorde som jeg havde gjort og ændrede lidt....
men for mig var det minus rygning og efter vi havde mistet blev det også minus passiv rygning.
Jeg er ikke den store alkohol drikker, men tror jeg nippede til lidt hvidvin et par gange, det samme da jeg ammede.
Jeg plejer at farve med henna og det blev opgivet.
Ingen parfume andet end få gange hvor vi skulle noget specielt og jeg bare havde lyst til den druknede hval i det mindste lugtede godt.
Ingen light produkter hvis det betød kunstig sødemiddel
Max 3 E'er i det mad jeg købte (men sådan har jeg det stadig)
Og ingen mobiltelefon i lommen - den skulle langt væk fra maven
Minus parabener (men det er ikke kun når jeg er gravid)
Og det var det, spiser ikke råt kød men kan nu godt komme til det ikke var gennemstegt. Glemte også det med pasteuriseret ost (og jeg elsker brie og gorgonzola) men huskede det i det 3 sidste graviditeter.
Nå jo og ordnede aldrig kattebakke - men det var nu ikke noget jeg var ked af at slippe for ;-)
Jeg brugte makeup men ikke hver dag (for det gør jeg ikke)
Jeg spiste alt - altså alt jeg kan lide og også en masse sukker.
jeg drikker ikke kaffe, men en masse the
Og det skal siges den hjertefejl min datter døde af ikke kan komme fra hvad jeg indtager, og den dannes allerede de første 5-6 uger af graviditeten hvor man ikke deler noget med baby, og man ofte ikke ved man er gravid. Skal det være noget ude fra så kan det røntgen, mobiltelefon stråler mm.