De store NO NOs når man bliver gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
mogms skriver:

Der er rygning og alkohol det er nemt jeg ryger ikke og drikker nærmest ikke. og jeg er allergisk overfor fisk så dem får jeg slet ikke.

Men har læst 117 (underlig) ting man heller ikke må, nogle cremer olier ?? Pålæg ?? Og mange ting. Synes det er noget overdrevet.

Så jeg vil godt vide hvad er også 100% NO NO, og hvad er sådan halvejs ok. Eller hvad I har gjort under graviditeten, der ikke lige var en god ting, men på den anden side heller ikke var alvorligt.

Så kan jeg være 100% klar når der er en 'reje' i hus.

jeg fik også "forbud" på en masse ting da jeg var gravid - især rygning, alkohol og kaffe - og i min første graviditet var det intet problem da jeg ikke indtog nogle af delene i forvejen, men er siden begyndt på kaffe, så der sagde min læge at en kop kaffe om morgenen ikke skader...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

isabellasmor

Snevejr84 skriver:

Læste lige tråde og tænker, slap da lige af stik en finger i jorden og trak vejret.

Alkohol og cigeretter selvfølgelig. Men så længe du ikke gå med hovedet under armen og alt i moderate mængder jeg spiser selv chokolade, fisk, drikker en kop kaffe, spiser en rød bøf og bruger engang imellem også parfume og det sker der ingen ting ved. Bebs har det fantastisk i maven

Det var da en mærkelig kommentar at komme med? Hvad skal man så sige til dig? Når du bevidst går imod de fleste af rådene? At der ikke er sket noget med din baby kan du ingenting vide om. Sådanne ting kan sagtens vise sig i voksenlivet først. og er der ikke sket noget, så er baby da heldig, men JEG forstår ikke man bevidst kan gå imod rådene på den måde... Men så længe det ikke er min baby det går udover

Anmeld

3. januar 2014

VIPpigen

modesty skriver:

Man må heller ikke bruge økologisk hårfarve under graviditeten. Der er rigtig meget skidt i hårfarver, også de økologiske.

Det aner jeg ikke noget om. Ved flere råder til den økologiske når du er gravid. Men som sagt farver jeg ikke hår når jeg er gravid. Gør jeg heller ikke når jeg ammer.

Men som sagt, så ved jeg flere råder til den økologiske under graviditet. Har aldrig sat mig ind i hvad det indeholder

Anmeld

3. januar 2014

mogms

Jeg står vist ret godt mange ting i nævner gør jeg ikke i forvejen.
Fx. Ryger ikke, drikker ikke, kan ikke lide rødt kød eller kaffe, kan ikke tåle fisk, gider ikke hårfarve, går ikke i solarium.

Jeg kan ikke tåle mange cremer, sæber og vaskemiddel og bruger kun dem jeg efter flere tests kan tåle og det er en der ikke er farlig eller giver allergi.

Jeg bruger af og te påfund, men det kan jeg undvære. Også bare bruge min roll on.

Og søde sager er jeg allerede ved at skære ned på. Lakrids og chokolade kan jeg leve uden, men der kommer nok svage øjeblikke 

Anmeld

3. januar 2014

Maja88

isabellasmor skriver:

Solarium er totalt no go .. Og sødestoffer vidst nok også? Som du selv nævner cola light/zero osv... Koffein holdige drikke maks 3 om dagen mener jeg. Og cola i det hele taget er yderst sjældent for mig personligt, netop pga koffeinen, men også pga sukkeren.  

Og så husk endelig at tage folsyre fra du planlægger baby. Og også gerne en vitaminpille og fiskeolie. 

shampoo osv er astma og allergi mærket og svanemærket herhjemme, graviditet eller ej, og også gerne deo'en . (Ingen parfume, kun deo herhjemme). Cremer osv bruger jeg ikke, brugte jeg det, ville jeg nok også skærer det til et minimum.. 

Man må da gerne gå i solarie

Anmeld

3. januar 2014

Sandratoft

Når i siger rødt kød, er det så også f.eks. hakket oksekød? 

Anmeld

3. januar 2014

modesty

Sandratoft skriver:

Når i siger rødt kød, er det så også f.eks. hakket oksekød? 

Med rødt kød menes der kød som ikke bliver gennemstegt, men som spises rødt.

Anmeld

3. januar 2014

Sandratoft

modesty skriver:

Med rødt kød menes der kød som ikke bliver gennemstegt, men som spises rødt.

Nåe så er jeg mere rolig 

Anmeld

3. januar 2014

modesty

mogms skriver:

Jeg står vist ret godt mange ting i nævner gør jeg ikke i forvejen.
Fx. Ryger ikke, drikker ikke, kan ikke lide rødt kød eller kaffe, kan ikke tåle fisk, gider ikke hårfarve, går ikke i solarium.

Jeg kan ikke tåle mange cremer, sæber og vaskemiddel og bruger kun dem jeg efter flere tests kan tåle og det er en der ikke er farlig eller giver allergi.

Jeg bruger af og te påfund, men det kan jeg undvære. Også bare bruge min roll on.

Og søde sager er jeg allerede ved at skære ned på. Lakrids og chokolade kan jeg leve uden, men der kommer nok svage øjeblikke 

Lige et par noter:

Man må gerne spise masser af fisk, også rå fisk, som gravid. 

Hvis du selv er allergiker skal du være ekstra opmærksom, for så er dit barn disponeret. Du skal også være opmærksom på at det klart vil være en fordel for dig at fuldamme, da amning kan forebygge allergier.

Der er også parfume i (de fleste) roll on deo'er, så den er faktisk også no go. Alt der dufter, er parfumeret.

Anmeld

3. januar 2014

mogms

Lige et par noter:

Man må gerne spise masser af fisk, også rå fisk, som gravid. 

Hvis du selv er allergiker skal du være ekstra opmærksom, for så er dit barn disponeret. Du skal også være opmærksom på at det klart vil være en fordel for dig at fuldamme, da amning kan forebygge allergier.

Der er også parfume i (de fleste) roll on deo'er, så den er faktisk også no go. Alt der dufter, er parfumeret.

det ved jeg

Jeg kan ikke tåle parfume i roll on og cremer og andet, så det bruger Yeh ikke, så det gir sig selv. Jeg har noget duftevand jeg bare kalder parfume.

Jeg er allergisk overfor fisk, og spiser det derfor ikke men tager nogle bestemte fiske olie.

Min plan er at amme, men i min familie har der ikke være mælk brysterne, så jeg har selv kun fået det i 1-2 uger, hvilket kan have en del med at gøre alle de allergier jeg selv har. Men kan jeg amme så gør jeg det 100% :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.