Køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2013

MorTilEn2013Dreng

lineog4 skriver:

Med artiklen om yndlingsbørn og såmænd også tråden om prinsessetøj, så bliver jeg nød til at spørge: hvilket køn vil I helst have, jeg mener hvis I kun kunne få et barn ville I så helst have en pige eller en dreng. 

Der er statistikker der viser kvinder er mere tilbøjelige til at at presse på for det 3. Barn hvis de har to drenge end hvis de har to piger....

Jeg selv har et lidt unaturligt forhold til det med køn (tror jeg) - jeg mangler en pige og synes det at få piger er lige en kende mere heldigt. Og nej betyder ikke jeg ikke knusleselsker mine drenge, men har et behov for at fortælle jeg har en pige når jeg går med mine to drenge, for synes andre synes det er synd især hvis de har piger - ja ja ja ved godt det ikke er rigtigt, men følelser er svære at argumentere imod.

Derfor så jeg lige muligheden for at vise mig selv jeg enten har en unaturlig fokus på køn eller ikke.... 

Altså jeg vil gerne have en af hver og ville rigtig gerne have en dreng først og det fik. Næste gang kunne det da være sjovt med en pige men så må jeg ikke få flere børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2013

FrkZier

lineog4 skriver:

Med artiklen om yndlingsbørn og såmænd også tråden om prinsessetøj, så bliver jeg nød til at spørge: hvilket køn vil I helst have, jeg mener hvis I kun kunne få et barn ville I så helst have en pige eller en dreng. 

Der er statistikker der viser kvinder er mere tilbøjelige til at at presse på for det 3. Barn hvis de har to drenge end hvis de har to piger....

Jeg selv har et lidt unaturligt forhold til det med køn (tror jeg) - jeg mangler en pige og synes det at få piger er lige en kende mere heldigt. Og nej betyder ikke jeg ikke knusleselsker mine drenge, men har et behov for at fortælle jeg har en pige når jeg går med mine to drenge, for synes andre synes det er synd især hvis de har piger - ja ja ja ved godt det ikke er rigtigt, men følelser er svære at argumentere imod.

Derfor så jeg lige muligheden for at vise mig selv jeg enten har en unaturlig fokus på køn eller ikke.... 

JEG ville gerne starte med en pige, af den simple årsag jeg tænkte det var 'nemmere' at være mor til en pige, nu hvor jeg selv er en kvinde/pige - set i bakspejlet er det jo lidt fjollet, det jo slet ikke nemt at være mor uanset om man har en dreng eller pige

men, jeg vidste at min kæreste (selvom han ikke ville indrømme det) gerne ville have en søn først, så jeg håbede på en dreng

vi fik jo så en helt fantastisk dreng

næste gang vil jeg gerne have en pige, fordi så har vi en af hver - det kunne jeg godt tænke mig, ikke at det betyder jeg ville elske en dreng til mindre eller noget, men min indre pige-pige vil gerne give min datter en sløjfe i håret og min kæreste bliver så muggen når jeg giver Isaak lyserød på

Anmeld

24. december 2013

Carina:-)

Karina84 skriver:

Jeg har en dreng på snart 3 og en pige på 8mdr.

Jeg indrømmer gerne at jeg virkelig håbede at det blev en pige her 2.gang. Da MD scanningen så viste at det med stor sandsynlighed var en pige vi ventede os, turde jeg ikke rigtig tro på det til at starte med og især min familie var bange for at jeg ville blive skuffet (eller også var det måske mest dem selv der ville blive skuffet, da de kun har drenge børnebørn og det kunne være så hyggeligt med en lille pige). Da hun så kom ud, efter en rigtig god fødsel, havde jeg simpelthen så svært ved at fatte at vi virkelig skulle være så heldige at blive velsignet med både en dreng og pige. Hvad mere kan man drømme om?? 
Så ja, jeg drømte om at få en pige og dermed have en af hver, og det har jeg nu og det er jeg lykkelig for.

Vi havde også snakken imens jeg var gravid, at min mand virkelig ønskede for min skyld at det var en pige. Mor datter forhold og mor søn forhold er bare ikke det samme, heller ikke når man en dag bliver mormor. Vi snakkede mange gange om det, så det her med at håbe og ønske sig det ene eller andet, er noget der har fyldt hos os.

Selvfølgelig var vi også blevet lykkelige for en dreng mere, især da vi havde fået navnet på plads, ville elske at få en lille Benjamin, men sådan blev det ikke.

Nu hvor vi har en af hver, så stopper vi her. Især manden har sagt at han gerne ville have en 3'er, hvis vi fik 2 drenge.

Men nu stopper vi, to børn og endda en af hver, vi er lykkelige 

Med tanke på mig selv og hvor mange kvinder der ikke kan holde deres dominerende og manipulerende mor ud-Ja så er jeg uendelig lykkelig for at jeg også har fået drenge 

Bare herinde er der mange tilfælde af kvinder der ikke ser deres mor-Og børn der ikke ser deres mormor.

Og jeg kan så fortælle at jeg har det dejligt,tæt forhold til min ældste dreng på snart 24-Som er mindst lige så godt som det jeg har til min datter på 20.

At få en datter er ikke ensbetydende med tæt forhold,og lykkelig mormorrolle

Anmeld

24. december 2013

VIPpigen

Jeg troede jeg ønskede mig en dreng, helt vildt da jeg blev gravid. Jeg troede jeg ville være en af de utaknemlige mødre som ville tude øjnene ud, hvis vi skulle have en pige...

Vi fik en pige, og jeg ønsker mig det ikke anderledes... Nu venter vi nummer 2, og vi ønsker os begge en pige... Bliver det en lillebror, så er han ligeså velkommen, jeg er jo bare lykkelig over at mit barn forhåbentlig er sundt og rask.

Så for mig er det virkelig underordnet hvad jeg får, enten som det eneste barn, eller generelt. Jeg elsker min datter himmelhøjt, og ville ikke bytte hende hvis jeg fik at vide jeg kunne få en dreng... Nu er problemet bare at min datter pludselig har fundet ud af at hun ikke skal have en lillebror, eller lillesøster..... Nææ, hun skal have en STOREBROR..... Hvordan pokker laver jeg sådan en

Anmeld

25. december 2013

SanJose

Hånden på hjertet, så vil jeg allerhelst have en pige. Ikke fordi jeg vil blive skuffet, hvis det ikke er tilfældet, men det at få en pige vil bare betyde noget specielt for mig. Måske fordi jeg nemmere kan identificere mig med en pige, jeg ved det ikke.

Men nu må vi se, når jeg engang bliver gravid. Jeg vil ikke elske mit barn mindre, hvis det er en dreng 

Anmeld

25. december 2013

Karina84

Carina:-) skriver:

Med tanke på mig selv og hvor mange kvinder der ikke kan holde deres dominerende og manipulerende mor ud-Ja så er jeg uendelig lykkelig for at jeg også har fået drenge 

Bare herinde er der mange tilfælde af kvinder der ikke ser deres mor-Og børn der ikke ser deres mormor.

Og jeg kan så fortælle at jeg har det dejligt,tæt forhold til min ældste dreng på snart 24-Som er mindst lige så godt som det jeg har til min datter på 20.

At få en datter er ikke ensbetydende med tæt forhold,og lykkelig mormorrolle

Hmm det synes jeg nu heller ikke jeg skriver, jeg skriver at forholdet ikke er eller bliver det samme når de bliver ældre... (måske skrev jeg ikke lige de sidste 3 ord).

Jeg har ikke selv en dominerende mor, og i øvrigt et rigtig godt forhold til hende.. Men måske det lige er tilfældigt i min og min mands familie, at mor-datter ringer sammen næsten hver dag, hvor mor-søn måske snakker sammen hver 14. dag (nu snakker vi hygge opkald, om vind og vejr og hvordan går det). Mænd og drenge har i mange tilfælde bare ikke det samme behov for at snik snakke, hvor piger er mere følsomme osv. 
Håber da at jeg får et ligeså godt forhold til min søn som til min datter, og jeg vil da gøre mit for at vi får et ligeså tæt bånd og forhold. Det er bare hvad jeg ser fra de omkring mig, og hvordan det er i vores familier nu 

Men det er en lang snak, der kan være svær at tage på skrift (og forklare på skrift), jeg er ikke så firkantet som jeg måske lyder, svarede bare ærligt 

Elsker dem begge uendeligt højt 

Anmeld

25. december 2013

lineog4

Karina84 skriver:

Hmm det synes jeg nu heller ikke jeg skriver, jeg skriver at forholdet ikke er eller bliver det samme når de bliver ældre... (måske skrev jeg ikke lige de sidste 3 ord).

Jeg har ikke selv en dominerende mor, og i øvrigt et rigtig godt forhold til hende.. Men måske det lige er tilfældigt i min og min mands familie, at mor-datter ringer sammen næsten hver dag, hvor mor-søn måske snakker sammen hver 14. dag (nu snakker vi hygge opkald, om vind og vejr og hvordan går det). Mænd og drenge har i mange tilfælde bare ikke det samme behov for at snik snakke, hvor piger er mere følsomme osv. 
Håber da at jeg får et ligeså godt forhold til min søn som til min datter, og jeg vil da gøre mit for at vi får et ligeså tæt bånd og forhold. Det er bare hvad jeg ser fra de omkring mig, og hvordan det er i vores familier nu 

Men det er en lang snak, der kan være svær at tage på skrift (og forklare på skrift), jeg er ikke så firkantet som jeg måske lyder, svarede bare ærligt 

Jeg må indrømme det nu også er min erfaring at mormor har mere kontakt end farmor osv. Men jeg har tænkt mig at lave om på det og kræve et tæt forhold til mine drenge og vil blive verdens bedste farmor 

Men jeg tror da du beskrev grunden til hvorfor mange ønsker sig en pige - taK for du var ærlig....

Anmeld

25. december 2013

Carina:-)

Jeg tror det handler om ,hvor vidt mor er int i sine sønner.

Rigtig mange i vores generation er vokset op med at drenge skulle vokse op til at blive mænd,og derfor når de nåede ud over plejestadig så overlod kvinderne dem til fædrene.

Min mand er ud af en flok på 4 drenge,og de har heldigvis haft en mor der int sig for sine drenge og de er rigtig glade for hende.

Må indrømme at ingen af mine veninder ringer til deres mor på dagligt basic -Synes det lyder voldsomt 

Det der sniksnak har de med deres jævnaldrende veninder,og det synes jeg i min verden også lyder mere "normalt"

Min store datter og min store søn er lige meget i kontakt

med os -

Drenge/mænd har også behov,vi har bare et samfund der synes man er "bøsset" hvis man som mand er følsom-Rigtige drenge græder ikke ...

Men du har ret i at man self,  tænker i de baner man er vant til,håber bare at du kan se at du selv præger dit forhold til din søn .Så det er lige så meget op til dig hvor tætte I skal være -også når han er voksen 

Anmeld

25. december 2013

Mother-love

Da jeg blev gravid med Isabella ønskede jeg brændende en dreng. Men da vi fik afvide at vi ventede os en pige. Blev jeg slet ikke skuffet. Tvært imod. Nu hvor Isabella er blevet større. Ved jeg faktisk ikke hvad jeg ønsker mig næste gang. Ønsket om en dreng er der slet ikke mere. Vi synes det kunne være sjovt med en dreng næste gang for at vi så har en af hver. Og for at se ligheden imellem en dreng og en pige.
Men har på fornemmelsen at vi får en pige mere når vi engang skal have en mere. Men det gør mig ingenting. Tror nærmere jeg bliver overrasket hvis det bliver en dreng. Men ikke skuffet.

Kan sagtens sætte mig ind i at. Nogen ønsker sig et bestemt køn. For mig betyder det bare ikke noget.

Anmeld

25. december 2013

Bell'star

Jeg har altid gerne ville have en dreng som den første.
Men da jeg blev gravid ændrede det ønske sig til, at jeg bare gerne ville have et sundt og raskt barn, og jeg blev fuldstændig ligeglad med om det var en dreng eller pige..
- men vidste godt, at min kæreste håbede på en dreng, så hældte nok alligevel inderst inde lidt til den side

Ud kom en lille dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.