Da vi skulle have vores første barn for 16 år siden, var det såå overskyggende vigtigt, at det blev en dreng. Jeg havde virkelig ønsket mig en dreng. Og det fik vi. Også skulel vi da have en pige også ikke flere børn.
Sådan gik det ikke lige. Vi fik dreng nr 2 og ja jeg blev faktisk lidt skuffet. Det var jo ikke sådan, det skulle være i mit unge forskruet hoved. Men dreng nr 2 var bare sååå skøn (med tiden) og jeg ligesom "affandt" mig med det. Men drømmen om en pige og derved et barn mere, var helt overskyggende.
Der skulle gå 5 år, før barn nr 3 kom til verden. Og jeg ville da lyve, hvis jeg ikke var realistisk omkring at dette her var den sidste gang, jeg nogensinde ville blive gravid og have en chance for at få pigen. Men her 3. gang var jeg alligevel også meget mere afklaret med, at det vare et BARN. Det var barnet, jeg virkelig ønskede mig.
Dreng nr 3 kom og jeg var faktisk lidt ligeglad med at det ikke var en pige. Det var et sundt og rask barn og det var jeg lykkelig for!
Nu har jeg så 3 drenge på 9, 14 og 16 år og jeg er GIGA stolt af dem. De store flotte fyrer, jeg har fået mig. Og med 3 drenge, kan jeg da slet ikke forestille mig at skulle have piger. Jeg er klart blevet en drenge-mor. Jeg er ikke til flæser, lyserødt, dukker, fnis, piv, lyse stemmer, langt hår osv osv. Både min bror og mandens søster har hver 3 piger, og jeg er sååå glad for, jeg har ene drenge. Det pige-halløj er slet slet ikke mig!
Men for 15 år siden ønskede jeg mig da bravt en pige. En datter som jeg kunne læse mine ting, kvinde ting, tanker, følelser, se øjnene på livet osv osv. Men sådan blev det ikke og min mission med mine drenge blev lidt anderledes
Jeg fik en mission der hed, at gøre mine drenge til fornuftige unge mænd, der var gode med pigerne/kvinderne. De er blevet fornuftige unge mænd, men en form for skeptisk over for de piger, de omgås. De er ikke til dramaqueens og uintelligente "Amalie-typer". De er gode venner og sjove og kærlige unge fyre, der har respekt for det modsatte køn. De ser ikke den store forskel på man og kvinde i hjemmet og ser at man er fælles om næsten alle opgaver.
Når jeg ikke kunne få mig en pige, jeg kunne lære mine ting til, ja så skal jeg i hvert fald lære min drenge, hvordan man behandler pigerne.