Køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2013

SjeBets

Synes det er lidt sjovt at der er flere der skal pointere de er glade for de ikke har fået piger fordi de ikke er til flæser og glimmer. Da jeg ventede den første var køn lige meget. Også med nr to. Men her 3. Gang håbede jeg på en pige, da vi tilsammen har 3 drenge og en pige så vi trængte til en pige mere og det sjove er at drengene er faktisk noget mere følsomme end pigebarnet. De hyler over Ingenting.Og hun er bestemt ikke en glimmer, flæse pige. Jeg tror det har meget med forælde ophavet at gøre også. På den anden side høret jeg aldrig en ren pigemor sige at hun er glad for hun ikke fik drenge fordi hun ikke er til fodbold og crossmaskinet. Personligt er jeg nu glad for at have prøvet begge løn. Men fortrækker ikke det ene over det andet køn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Mum33

Håber da der er nogle, der gider føde nogle dejlige drenge, så pigerne også kan få en familie, når de vokser op

synes faktisk denne tråd er lidt skræmmende  

Anmeld

27. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abemor skriver:

Håber da der er nogle, der gider føde nogle dejlige drenge, så pigerne også kan få en familie, når de vokser op

synes faktisk denne tråd er lidt skræmmende  

Der er jo ingen der skriver at de ikke vil have drenge. Det blivet spurgt til hvad folk ønskede sig hvis de kun kunne få en og selv kunne bestemme kønnet. Tror da det er meget naturligt hvis man prøver at se sig selv som forældre for sit indre øje (uden at have børn endnu), at man kommer til at referere til ens egen barndom og derfor vil mange nok "se" deres eget køn, da det er det de kender.

det betyder jo ikke at nogen ville blive sure over at få en dreng  

Anmeld

27. december 2013

lineog4

Det er jo ikke spørgsmål om hvad man  ikke vil have, me et spørgsmål om hvad man gerne vil have. At jeg virkelig ønsker mig en pige er jo ikke det samme som jeg ikke vil have drenge.

Jeg synes egentlig det er befriende så mange tør ærligheden fordi det at ønske sig et bestemt køn ofte er tabu for man skal jo bare være glad for man kan få børn og at disse er raske. 

Tro mig efter jeg har oplevet at livet ikke er simpelt og at en positiv graviditets test, en god nakkefoldscanning og misdannelsesscanning ikke er ensbetydende med et levende barn, så er jeg mere end taknemmelig for de mirakler jeg er blevet velsignet med uafhængigt af hvad der er mellem benene. Men jeg har også lært det er okay at sige sine ønsker højt og præferencer til køn, øjenfarve eller hvad ved jeg er ikke af det onde men blot præferencer. Og jeg kan personligt ikke drømme om en kønsløs baby, men kan godt drømme om forskellige køn hver dag.

Tak til jer alle sammen for svar, som egentlig levede op til det jeg gik rundt og troede nemlig at der er overvejende flest der ønsker sig piger... Men at vi er rigtig mange der har fået fantastiske drenge og ikke ville bytte dem for 100 piger 

For skal lige sige, jeg har to drenge jeg ikke ville bytte for noget og de er de mest fantastiske mennesker (altså sammen med deres søster) og jeg er den stolteste mor, den mest taknemmelige mor og jeg bliver verdens bedste farmor ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.