Køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2013

modesty

lineog4 skriver:

Med artiklen om yndlingsbørn og såmænd også tråden om prinsessetøj, så bliver jeg nød til at spørge: hvilket køn vil I helst have, jeg mener hvis I kun kunne få et barn ville I så helst have en pige eller en dreng. 

Der er statistikker der viser kvinder er mere tilbøjelige til at at presse på for det 3. Barn hvis de har to drenge end hvis de har to piger....

Jeg selv har et lidt unaturligt forhold til det med køn (tror jeg) - jeg mangler en pige og synes det at få piger er lige en kende mere heldigt. Og nej betyder ikke jeg ikke knusleselsker mine drenge, men har et behov for at fortælle jeg har en pige når jeg går med mine to drenge, for synes andre synes det er synd især hvis de har piger - ja ja ja ved godt det ikke er rigtigt, men følelser er svære at argumentere imod.

Derfor så jeg lige muligheden for at vise mig selv jeg enten har en unaturlig fokus på køn eller ikke.... 

Jeg tror at det svinger med kulturens præferencer om flertallet helst vil have det ene eller det andet.

For 100 år siden var mænd det dominerende køn, det var dem der tjente penge, førte familiens navn og ære videre o.s.v. Så dengang var der sikkert flest, mænd som kvinder, der ønskede sig drenge (ligesom man ser det i andre dele af verden hvor de samfundsmønstre stadig er gældende).

I dag er det i vores del af verden de intellektuelle, rolige dyder der vurderes højt, de tromlende drenge har det svært i institutioner og skoler o.s.v. Personlighedstræk som overflod af energi, aggression o.s.v. bliver set ned på, hvor de før blev fremhævet. 

Så i dag er der nok flest der ønsker sig piger.

Jeg har en dreng med voldsomt krudt i røven og et stort temperament. Det giver de fedeste, sjoveste oplevelser, men jeg skal da ikke sige mig fri for at tænke "ej, det gad jeg godt prøve" når jeg ser mine veninder med deres søde små pigebørn der bare sidder stille på mødrenes skød og smiler og dimser med et glimmerspænde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2013

lineog4

modesty skriver:

Jeg tror at det svinger med kulturens præferencer om flertallet helst vil have det ene eller det andet.

For 100 år siden var mænd det dominerende køn, det var dem der tjente penge, førte familiens navn og ære videre o.s.v. Så dengang var der sikkert flest, mænd som kvinder, der ønskede sig drenge (ligesom man ser det i andre dele af verden hvor de samfundsmønstre stadig er gældende).

I dag er det i vores del af verden de intellektuelle, rolige dyder der vurderes højt, de tromlende drenge har det svært i institutioner og skoler o.s.v. Personlighedstræk som overflod af energi, aggression o.s.v. bliver set ned på, hvor de før blev fremhævet. 

Så i dag er der nok flest der ønsker sig piger.

Jeg har en dreng med voldsomt krudt i røven og et stort temperament. Det giver de fedeste, sjoveste oplevelser, men jeg skal da ikke sige mig fri for at tænke "ej, det gad jeg godt prøve" når jeg ser mine veninder med deres søde små pigebørn der bare sidder stille på mødrenes skød og smiler og dimser med et glimmerspænde.

Du har helt ret - jeg så bare lige en mulighed for at finde ud af om det pigefokus kun foregik i mit hoved 

Det sjove er jeg aldrig har haft denne pige pige, ingen hårspænder, ingen perleplader osv men en masse leg og nu fodbold (i frikvarter), live rollespil, sværd, counterstrike, LOL og og og så den pige jeg mangler er slet ikke lyserød og hello kitty (kan hverken lide det ene eller det andet ) men alligevel er det en pige jeg vil have...

Min ene dreng er meget mere sidde stille med en masse små ting, og den mindste er til sang og musik som mig selv, så.... Og alligevel skulle jeg vælge og måtte jeg få et barn mere så skulle det være en pige, fordi....

Anmeld

24. december 2013

M&N

lineog4 skriver:

Med artiklen om yndlingsbørn og såmænd også tråden om prinsessetøj, så bliver jeg nød til at spørge: hvilket køn vil I helst have, jeg mener hvis I kun kunne få et barn ville I så helst have en pige eller en dreng. 

Der er statistikker der viser kvinder er mere tilbøjelige til at at presse på for det 3. Barn hvis de har to drenge end hvis de har to piger....

Jeg selv har et lidt unaturligt forhold til det med køn (tror jeg) - jeg mangler en pige og synes det at få piger er lige en kende mere heldigt. Og nej betyder ikke jeg ikke knusleselsker mine drenge, men har et behov for at fortælle jeg har en pige når jeg går med mine to drenge, for synes andre synes det er synd især hvis de har piger - ja ja ja ved godt det ikke er rigtigt, men følelser er svære at argumentere imod.

Derfor så jeg lige muligheden for at vise mig selv jeg enten har en unaturlig fokus på køn eller ikke.... 

Jeg har altid ønsket mig 2 piger... og at det første barn skulle være en pige, og fik mit ønske opfyldt

Min kæreste tror kun at vi kan lave piger, da jeg aborterede et foster i 13. uge og fik lavet biopsi og fik derfor kønnet af vide (pige). Men lad os nu se

Anmeld

24. december 2013

Kløver

lineog4 skriver:

Jeg går nok uden for kontekst da jeg altid har og vil være ligeglad med køn, bare børnene er sunde raske og lykkelige jeg er dog blevet så priviligeret med en af hver og alle mente det var helt perfekt så hvorfor ønske flere børn, men jeg ønsker ikke antal børn ud fra køn og er så glad for det jeg får. I min takt med jeg er blevet ældre er min tro på Gud blevet stærkere og er overbevist om at der er en mening med det han velsigner mig med

Har dog også hørt mange kvinder foretrækker en pige og mændene foretrækker en dreng, kunne være sjovt at se det på en afstemning hvor folk svarer anonymt

Anmeld

24. december 2013

Carina:-)

Helt ærligt.

Aner det ikke

Efter at have født en død pige,og fået en senabort pga misdannelser ,er det bare uendeligt ligegyldigt hvad køn barnet er.

Så her er der ingen ønsker andet end at det hele bare må gå godt.

Anmeld

24. december 2013

Laulund87

Jeg skal gerne indrømme at jeg håbede på en pige inden vi kendte kønnet og nu hvor vi ved vi ikke får flere børn, er jeg endnu mere glad for at jeg fik lov til at få en pige

Anmeld

24. december 2013

lineog4

Helt ærligt.

Aner det ikke

Efter at have født en død pige,og fået en senabort pga misdannelser ,er det bare uendeligt ligegyldigt hvad køn barnet er.

Så her er der ingen ønsker andet end at det hele bare må gå godt.

Jeg er selvsagt også mest interesseret i at mine børn er raske og kan leve - i og med jeg har begravet er barn som havde et hjerte der ikke gav mere end 4 dage. Havde jeg kkke mistet hende tror jeg ikke jeg havde "turdet" fortælle om mine præferencer, men efter jeg har mistet er filtret ikke så stort og jeg fortæller gerne om de "forbudte" tanker og ja oplever det at ønske sig et bestemt køn som forbudt, men jeg oplever det mere som en præference som selvsagt er overtrumfet af ønsket om et raskt barn.

Samtidig har jeg gået med en dreng i maven og ikke ønsket ham død, men alligevel væk for jeg ønskede mig min Lia - jeg ville bytte ham for Lia hvis jeg fik valget. Da jeg fik ham var det jo lige pludselig et svært valgt og helt umenneskeligt og jeg skal heldigvis ikke, men ærligt ville nok vælge min dreng for nu har jeg lært at være mor til Lia som død og det har jeg ikke lært (heldigvis) til min dreng.

Jeg tror (ved) at mit pigefokus er et resultat af jeg nåede at have to piger, nåede drømmen med hende i armene og vupti så blev den væk. Jeg hAr ikke fået en pige efter Lia (men to skønne drenge) og har en irrationel følelse af det at få en pige ville bringe hende tættere på mig.... 

Anmeld

24. december 2013

Carina:-)

lineog4 skriver:

Jeg er selvsagt også mest interesseret i at mine børn er raske og kan leve - i og med jeg har begravet er barn som havde et hjerte der ikke gav mere end 4 dage. Havde jeg kkke mistet hende tror jeg ikke jeg havde "turdet" fortælle om mine præferencer, men efter jeg har mistet er filtret ikke så stort og jeg fortæller gerne om de "forbudte" tanker og ja oplever det at ønske sig et bestemt køn som forbudt, men jeg oplever det mere som en præference som selvsagt er overtrumfet af ønsket om et raskt barn.

Samtidig har jeg gået med en dreng i maven og ikke ønsket ham død, men alligevel væk for jeg ønskede mig min Lia - jeg ville bytte ham for Lia hvis jeg fik valget. Da jeg fik ham var det jo lige pludselig et svært valgt og helt umenneskeligt og jeg skal heldigvis ikke, men ærligt ville nok vælge min dreng for nu har jeg lært at være mor til Lia som død og det har jeg ikke lært (heldigvis) til min dreng.

Det er vanskeligt når der er følelser i klemme-

Og nogen reagere med at ønske samme køn,andre med at ønske det modsatte.

Jeg var så forkælet før hen at jeg tog det for givet der kom et barn om 8 mdr efter jeg stod med en positiv test.

Jeg er blevet SÅ meget klogere,og så meget mere ydmyg efter de ting jeg har oplevet.

Jeg får ikke Laura tilbage ligegyldigt hvad jeg gør-Men jeg har fået respekt for naturens luner,og forståelse for at alle ikke er lige så privlligerede som mig .

Så for mig er køn ligegyldigt.

Jeg har trods alt fået børn,også efter Laura.

Og hold kæft jeg føler mig heldig når jeg ser på min børneflok 

Anmeld

24. december 2013

lineog4

Carina:-) skriver:

Det er vanskeligt når der er følelser i klemme-

Og nogen reagere med at ønske samme køn,andre med at ønske det modsatte.

Jeg var så forkælet før hen at jeg tog det for givet der kom et barn om 8 mdr efter jeg stod med en positiv test.

Jeg er blevet SÅ meget klogere,og så meget mere ydmyg efter de ting jeg har oplevet.

Jeg får ikke Laura tilbage ligegyldigt hvad jeg gør-Men jeg har fået respekt for naturens luner,og forståelse for at alle ikke er lige så privlligerede som mig .

Så for mig er køn ligegyldigt.

Jeg har trods alt fået børn,også efter Laura.

Og hold kæft jeg føler mig heldig når jeg ser på min børneflok 

Jeg føler mig også sindsyg heldig og ved jeg aldrig får Lia igen.

Der går også længere og længere mellem min pigefokus og pludselig kommer den tilbage med fornyet styrke som en hammer i hovedet. Og ja gerne omkring hendes fødselsdag og jul og på ferier. Kommer også når folk omkring mig bliver gravide...

Og så er den komme stærkt denne gang fordi jeg nu er ved at bevæge mig ud af morheden til små børn - og Lia har jeg kun tænkt med til omkring de 3 år så nu hvor mindstemanden nærmer sig 4 år og være stort børnehavebarn så blegner hun på en måde (svært at forklare) og jeg kan mærke at alt i mig skriger for at starte forfra og ikke mindst få den pige der mangler i billedet - at der trods 100 piger stadig vil mangle en pige er en anden historie som min fornuft ikke kan overbevise mine følelser om.

men ja gu er jeg sindsyg heldig, jeg har den skønneste børneflok i verden....

Anmeld

24. december 2013

Clisolka

lineog4 skriver:

Jeg ville være fuldstændigt ligeglad hvilket køn jeg fik, hvis jeg kun fik et barn  Jeg var sikker på jeg ventede en dreng, da jeg fik den ældste - fordi min søster har 2 drenge, men det blev en pige, så jeg kunne ikke forestille mig at få en pige. Hun er så den eneste pige i familien, så hun bliver mega forkælet  Det er faktisk ret irreterende en gang imellem Nu fik vi en lillebror, så nu er vi fuldendt med begge køn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.