Køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.833 visninger
53 svar
44 synes godt om
24. december 2013

lineog4

Med artiklen om yndlingsbørn og såmænd også tråden om prinsessetøj, så bliver jeg nød til at spørge: hvilket køn vil I helst have, jeg mener hvis I kun kunne få et barn ville I så helst have en pige eller en dreng. 

Der er statistikker der viser kvinder er mere tilbøjelige til at at presse på for det 3. Barn hvis de har to drenge end hvis de har to piger....

Jeg selv har et lidt unaturligt forhold til det med køn (tror jeg) - jeg mangler en pige og synes det at få piger er lige en kende mere heldigt. Og nej betyder ikke jeg ikke knusleselsker mine drenge, men har et behov for at fortælle jeg har en pige når jeg går med mine to drenge, for synes andre synes det er synd især hvis de har piger - ja ja ja ved godt det ikke er rigtigt, men følelser er svære at argumentere imod.

Derfor så jeg lige muligheden for at vise mig selv jeg enten har en unaturlig fokus på køn eller ikke.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2013

asff

lineog4 skriver:

Med artiklen om yndlingsbørn og såmænd også tråden om prinsessetøj, så bliver jeg nød til at spørge: hvilket køn vil I helst have, jeg mener hvis I kun kunne få et barn ville I så helst have en pige eller en dreng. 

Der er statistikker der viser kvinder er mere tilbøjelige til at at presse på for det 3. Barn hvis de har to drenge end hvis de har to piger....

Jeg selv har et lidt unaturligt forhold til det med køn (tror jeg) - jeg mangler en pige og synes det at få piger er lige en kende mere heldigt. Og nej betyder ikke jeg ikke knusleselsker mine drenge, men har et behov for at fortælle jeg har en pige når jeg går med mine to drenge, for synes andre synes det er synd især hvis de har piger - ja ja ja ved godt det ikke er rigtigt, men følelser er svære at argumentere imod.

Derfor så jeg lige muligheden for at vise mig selv jeg enten har en unaturlig fokus på køn eller ikke.... 

For et år siden ville jeg helst have haft en dreng. Men vi mistede et pigefoster med kromosomfejl i april 13. uge.. Og der ændrede jeg min mening, så jeg faktisk helst ville have en pige.

Anmeld

24. december 2013

Albertsen92

Har altid helst villet have en pige, og er så heldig at jeg har en datter på 7 uger

Anmeld

24. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Hånden på hjertet og sådan helt ærligt, så betyder det ingenting for mig kan huske da jeg var gravid og vi snakkede om hvilket køn det mon var, det vekslede hver dag om der var flest gode ting ved en pige eller en dreng. Kunne virkelig ikk finde ud a hvad jeg helst ville have, så konklusionen må være at det er fløjtende lige gyldigt i min verden.

Men! Nu hvor jeg har en dreng kan jeg da ikk lade være at håbe lidt på en pige næste gang. Men det er bare for at "prøve" en a hver. Hvis vi havde en pige ville jeg nok håbe på en dreng 2. gang

Anmeld

24. december 2013

dorthemus

Jeg må indrømme, at jeg blev meget glad da jeg fandt ud af at der lå en lille pige i maven
Jeg har valgt at få barn med en donor så jeg tænkte, at det ville blive "nemmere" med en pige så vi kunne lave pigeting sammen og bedre relaterer til hende og omvendt. Var også bange for at en dreng ville savne en mand/far mere...ikke at piger ikke har samme behov
Da hun kom var det dog ikke nogen overraskelse da der ikke er født en eneste dreng i over 100 år på mødrene side

Ville nu gerne prøve at have en dreng, men det løb er desværre kørt for mig.

Anmeld

24. december 2013

Lykke:)

lineog4 skriver:

Inden jeg blev gravid har jeg altid sagt, at jeg skulle have en lille pige. Da jeg så blev gravid kunne det KUN være en dreng! Når vi engang skal have flere kunne det da være sjovt med en pige, men er total forelsket i min lille dreng, så en dreng ville bestemt heller ikke gøre noget

Anmeld

24. december 2013

Michella2

Hvis jeg kun havde et barn og skulle vælge, ville det blive en pige.

jeg ved ikke om det er fordi jeg har Fået pigen først (venter mig en dreng nu) og hun jo selvfølgelig er mit et og alt..

men med min graviditet med hende håbede jeg også på en pige  Så det er der nok noget om.

Anmeld

24. december 2013

MarikaPigen

Årh det er svært. jeg har kun prøvet at ha en dreng og jeg kan på ingen måde forestille mig man kan ønske sig noget bedre end ham.. Så en dreng herfra! 

Anmeld

24. december 2013

wamse

Hvis jeg skulle have haft flere børn, så tror jeg det godt måtte have været en pige Jeg har to drenge og en pige, og så var der lighed i regnskabet med en pige mere

Anmeld

24. december 2013

Papillon

Uden børn i forvejen og før vi kender kønnet på første barn, ville jeg, hvis jeg kun kunne få ét barn, ønske mig en pige.

Nu ønsker vi så 3-4 børn, så håber da på mindst en af hvert køn. Fordelingen derudover er mig ligegyldig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.