Anonym skriver:
Også netop det jeg lidt har tænkt. Og det var derfor jeg nævnte det for forældrene. Ved ikke om de føler man stempler barnet. Men for mig er det mere at folk der har dette barn, altså feks dagplejen, ved hvordan det skal håndteres. Det er da langt bedre det håndteres rigtigt frem for man ikke ved hvad der skal gøres
Det er bare overhovedet ikke den vinkel, du har i dine første indlæg. De handler udelukkende om opdragelse.
Jeg er afd en holdning at et barn selvfølgelig skal opdrages og dagpleje moren er super dygtig og jeg synes kun det er rimelige krav og grænser hun stiller dem. efter at have lagt mærke til det ved dagplejen begyndte jeg at tænke over det når vi er sammen med forældrene. hvor vi godt kan hæve stemmen når vi siger nej eller hvis vores barn gør noget det ikke må, så foregår det her så sukkersødt. Feks nej det må du altså ikke skat. Og barnet gør det selvfølgelig når det bliver sagt sådan. Jeg har aldrig set dem sige nej, sætte grænser eller hæve stemmeN. Vi gør det alle forskelligt det er jeg godt klar over. Men j eg begynder at tænke om barnets opførsel hos dagplejen skyldes der ikke siges nej og sættes grænser hjemme.
Sideløbende med den teori har du så gjort dig tanker om, at barnet er særligt sensitivt - OG præsenteret forældrene for den mulighed - OG tænkt, at dagplejen måske skal "håndtere" barnet som særligt sensitivt. Så på den ene side burde forældrene sætte grænser og sige nej, og på den anden side burde det undersøges, om barnet er særligt sensitivt, så dagplejen kan behandle det derefter?
Jeg kan ikke helt følge med - men jeg har ikke fornemmelsen af, at du har nogen faglig baggrund inden for pædagogik, der giver dig grundlag for at vurdere årsagen til barnets adfærd - og så synes jeg, man skal passe pokkers godt på med at vurdere, analysere og komme med teorier - og da i særdeleshed med at præsentere én teori for forældrene samtidig med, at du mistænker dem for ikke at være tydelige nok i opdragelsen.
Anmeld