min lammelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Marcus' Mor skriver:

Hej igen og tak for kigget :-)

På billede 1+2 synes jeg slet ikke man kan se noget... du selv kan nok se det idet du er så fokuseret på det... men på de andre to kan man jo godt se det og omvendt så kunne det jo godt se ud som du lavede grimasser... det første man tænker når man ser dine billeder er altså slet ikke lammelse... hvis jeg kun så foto nr  3+4 så ville jeg tro det var en person der forsøgte, at lave grimasser med ansigtet.
Jeg synes du er meget modig idet dette er så grænseoverskridende for dig. Men ved du hvad, "DU ER IKKE DIN LAMMELSE" .... DU består af en masse gode ting er jeg sikker på og lammelsen er en sygdom du har - altså noget eksternt fra dig selv som person... Det må du huske på i de svære perioder. For hvis man vender hele sin fokus på det, SÅ BLIVER DU DIN SYGDOM. Jeg ser et menneske når jeg ser på dig, jeg ser ikke nogen sygdom - og det er ikke noget jeg bare skriver idet jeg ved dette er svært for dig... jeg er 100% ærlig! Jeg håber du med tiden bliver bedre til, at se DIG når du ser i spegjelt og lærer at eksternalisere sygdommen fra dig - for den er noget du har og ikke noget du er .... Du ER smuk!!

Mange knus fra M

tak for dit søde svar!
Heldigvis er jeg ret god til at leve med sygdommen og ikke lade den leve med mig... det er mange år siden jeg blev syg første gang (d.20 aug. er det 8 år siden), og siden da har jeg været gennem mange ting som har hjulpet mig til at acceptere de forhindringer jeg støder på, og nyde de udfordringer jeg overvinder..
Så heldigvis er jeg stærkere end som så, selvom det er utroligt nedslående hver gang der kommer et nyt tilbagefald af den ene eller anden slags...
Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Moderator

vil bare sige tusind tak for alle Jeres søde svar og kommentarer, både her og inde ved billederne!
Det betyder rigtig meget for mig, at høre Jeres reaktioner, og heldigvis har de været meget positive!
Tusind tak!

You bring tears to my eyes!

Anmeld

29. juli 2009

Cris

Søde Caroline, jeg troede, at billeder ville være mere ekstrem, da du skrev, at de kunne være ubehalige.

Du er bare så smuk og din lammelse har intet gjord med din skønheden. Man kan se, at du træner, og du skal bare blive ved og ved som din rutine. Du er en fantastisk kvinde og din familie, venner, mand og kommende bare er helt sikkert så stolt af dig!

Du er en rolle til at følge for mange, helt sikkert! Kamp videre og lad aldrig din gode udstråling forsvinde fra dig!!!!

Anmeld

29. juli 2009

Zeta

jamen heldigvis er det jo ikke sygdommen denne gang, men bare nerverne der er gået i stykker pga. tanden..så det hedder hård genoptræning, hver dag i min. et halvt år... det er hårdt, men jeg har været igennem det før!
Har besluttet at jeg vil kunne smile med begge sider af munden den dag jeg skal føde mit vidunder!

Kære Caroline,

Det gør ondt at høre du har været igennem og går igennem. Kan godt huske din episode med tandbylden, av og blev lidt chockeret da jeg læste denne fra dig med lammelse i ansigtet.  Nu aner jeg intet om det, bortset fra en jeg kendte, der blev bidt af en skovflåt og som blev lammet i næsten 3/4 år. Det så forfærdeligt ud og hun var meget ked, men det blev godt igen.

Når en tandbyld kan få så alvorlige konsekvenser for dig, har du så fået hjælp til at din tandlæge har fået taget nogle højtopløslige panorammabilleder af dine kæber og tænder? Ellers ville jeg prøve at få hospitalet til at lave en sådan undersøgelse. Ellers sunde og raske tænder, kan have utætte plomber, og så vokser hullerne under disse, og i værste fald ødelægges tandnerven og tanden går til grunde.

Oplevede det selv for 3 år siden, på trods af regelmæssige tandlægebesøg. Men røgtentbillederne var ikke gode nok til at spotte det. Så idag har jeg en dyr men meget dygtig tandlæge, med det sidste nye isenkram. Han gav mig også et implantat for den mistede tand, da jeg ikke ønskede rodbehandling (skulle gøre vildt ondt). Men jeg skulle hilse og sige at implantat-kirugi heller ikke er smertefrit  men slutresultatet er helt fantastisk og kan varmt anbefales!

Så jeg håber at det er forbigående og ønsker dig alt godt og styrke til at stå imod med. Jeg er sikker på at du kommer dig hurtigst muligt.

God bedring og alt godt
Christian

PS: til alle Jer andre gravide, det anbefales at man går oftere til tandlæge når man er gravid, da tænderne åbenbart er mere udsatte end når man ikke er gravid.

Anmeld

29. juli 2009

Plysbjørnen

Zeta skriver:

Kære Caroline,

Det gør ondt at høre du har været igennem og går igennem. Kan godt huske din episode med tandbylden, av og blev lidt chockeret da jeg læste denne fra dig med lammelse i ansigtet.  Nu aner jeg intet om det, bortset fra en jeg kendte, der blev bidt af en skovflåt og som blev lammet i næsten 3/4 år. Det så forfærdeligt ud og hun var meget ked, men det blev godt igen.

Når en tandbyld kan få så alvorlige konsekvenser for dig, har du så fået hjælp til at din tandlæge har fået taget nogle højtopløslige panorammabilleder af dine kæber og tænder? Ellers ville jeg prøve at få hospitalet til at lave en sådan undersøgelse. Ellers sunde og raske tænder, kan have utætte plomber, og så vokser hullerne under disse, og i værste fald ødelægges tandnerven og tanden går til grunde.

Oplevede det selv for 3 år siden, på trods af regelmæssige tandlægebesøg. Men røgtentbillederne var ikke gode nok til at spotte det. Så idag har jeg en dyr men meget dygtig tandlæge, med det sidste nye isenkram. Han gav mig også et implantat for den mistede tand, da jeg ikke ønskede rodbehandling (skulle gøre vildt ondt). Men jeg skulle hilse og sige at implantat-kirugi heller ikke er smertefrit  men slutresultatet er helt fantastisk og kan varmt anbefales!

Så jeg håber at det er forbigående og ønsker dig alt godt og styrke til at stå imod med. Jeg er sikker på at du kommer dig hurtigst muligt.

God bedring og alt godt
Christian

PS: til alle Jer andre gravide, det anbefales at man går oftere til tandlæge når man er gravid, da tænderne åbenbart er mere udsatte end når man ikke er gravid.

Det gør IKKE ondt, grunden til at man laver en rodbehandling er fordi nerven i tanden er død du mærker absolut intet...

De prøver at sende små stød (ikke voldsome, det kilder lidt) igennem tanden inden... Og hvis du ikke kan mærke dem, så gør de det uden bedøvelse...

Har nemlig selv fået lavet 2 stk...

Anmeld

29. juli 2009

Zeta

Trold skriver:

Det gør IKKE ondt, grunden til at man laver en rodbehandling er fordi nerven i tanden er død du mærker absolut intet...

De prøver at sende små stød (ikke voldsome, det kilder lidt) igennem tanden inden... Og hvis du ikke kan mærke dem, så gør de det uden bedøvelse...

Har nemlig selv fået lavet 2 stk...

Hvis der er en byld ved tandrod ifm med karriesangreb, som skal fjernes kirugisk, så kan jeg love dig for at det gør ondt, også den efterfølgende rodbehandling. Er tanden "død" altså nerven, så er der ingen smerte i tanden, men tandkød og kæbe kan jo gøre meget ondt. Og der virker bedøvelse ikke særlig godt.

Anmeld

29. juli 2009

Plysbjørnen

Zeta skriver:

Hvis der er en byld ved tandrod ifm med karriesangreb, som skal fjernes kirugisk, så kan jeg love dig for at det gør ondt, også den efterfølgende rodbehandling. Er tanden "død" altså nerven, så er der ingen smerte i tanden, men tandkød og kæbe kan jo gøre meget ondt. Og der virker bedøvelse ikke særlig godt.

Jeg skrev bare at selve rodbehandlingen ikke gør ondt...

Anmeld

29. juli 2009

Moderator

Zeta skriver:

Kære Caroline,

God bedring og alt godt
Christian

Hej Christian!
Tak for din svar og din bekymring! grunden til jeg er blevet så slemt ramt, men lammelse osv, er at jeg i forvejen har utroligt sarte nerver (grundet mine tidligere lammelser som er opstået pga. en kronisk sygdom kaldet Ramsay Hunts Syndrom)... Den byld jeg fik, som heldigvis er væk igen, lå i en visdomstand, nede i selve kæben hvor ødemet har trykket så meget på ansigtsnerverne at de er gået i stykker. Heldigvis har jeg rigtig stærke og sunde tænder! jeg har (7,9,13) aldrig haft et hul, og har derfor ingen plumber el. lign der skal tages højde for. Der er et lille hul i tandkødet, ned til visdomstanden, men jeg skyller stadig med klorhexidin hver aften og det lader til at virke!
Så man kan sige at det var utroligt uheldigt at den byld skulle sidde lige der hvor den gjorde, men dejligt at det "bare" var det, og ikke et nyt udbrud fra min sygdom! Jeg har været syg siden jeg var 15, og har haft gentagne lammelser i både ansigtet og andre steder... Første gang gik der 3½ år før lammelsen forsvandt, og de efterfølgende gange er den ikke forsvundet helt, trods genoptræning af muskler og nerver. Nogle af de små tråde vokser bare aldrig ud igen, mens andre forvilder sig ind i de forkerter nervegrene og derved heller ikke fungerer optimalt!
Men tusind tak for din bekymring!
knus Caroline

Anmeld

29. juli 2009

Bondepigen

Zeta skriver:

Kære Caroline,

God bedring og alt godt
Christian

Vil bare lige give dig ret i det med at gå til tandlæge, mens man er gravid. Min graviditet kostede mig en tand efter jeg havde født.

Den blev først rodbehandlet, (hvilket altså gjorde ondt!, men ikke noget jeg ikke kunne holde ud) og dernæst fik jeg den bedøvet 5 gange samme dag et par uger efter, da den bare gjorde røvondt.

De prøvede alt muligt, men til sidst krævede jeg at få den hevet ud, for bedøvelsen virkede kun i 15 min. af gangen til sidst. Og det er altså ikke holdbart, når man har et lille barn, der skal ammes osv. Tandlægerne var osse løbet tør for ideer til, hvad det kunne være, så de gik heldigvis med til det. Men jeg sagde osse, at jeg selv ville gøre, hvis ikke de gjorde det.... Ja, ondt gjorde det!!!

Min tandlæge siger godt nok, at graviditet ingen indvirkning har på tænderne, men det har det altså...flere jeg kender har haft problemer med tænderne efter graviditet!!

Anmeld

29. juli 2009

Moderator

bondepigen skriver:

Vil bare lige give dig ret i det med at gå til tandlæge, mens man er gravid. Min graviditet kostede mig en tand efter jeg havde født.

Den blev først rodbehandlet, (hvilket altså gjorde ondt!, men ikke noget jeg ikke kunne holde ud) og dernæst fik jeg den bedøvet 5 gange samme dag et par uger efter, da den bare gjorde røvondt.

De prøvede alt muligt, men til sidst krævede jeg at få den hevet ud, for bedøvelsen virkede kun i 15 min. af gangen til sidst. Og det er altså ikke holdbart, når man har et lille barn, der skal ammes osv. Tandlægerne var osse løbet tør for ideer til, hvad det kunne være, så de gik heldigvis med til det. Men jeg sagde osse, at jeg selv ville gøre, hvis ikke de gjorde det.... Ja, ondt gjorde det!!!

Min tandlæge siger godt nok, at graviditet ingen indvirkning har på tænderne, men det har det altså...flere jeg kender har haft problemer med tænderne efter graviditet!!

tror ikke der er nogen tvivl om at det er en god idé med tandlæge besøg under graviditeten...hele kroppen ændrer sig jo, og man ved jo også at tandkødet bliver mere følsomt og udsat for bla. tandkødsbetændelse.. tror bare, ligesom med alt andet, at man skal passe på ikke at gøre graviditet til en sygdom! Mener bare at jeg kender flere der ikke har haft tandproblemer, end jeg kender der har haft, under deres graviditet.. og hvis man tidligere har haft tendens til tandproblemer synes jeg da helt klart man skal lade sine tænder tjekke lidt oftere, men ellers lade være med at pirke for meget rundt og skabe infektions risiko!
Men det er forskelligt fra gravid til gravid - ligesom stort set alt andet
god aften!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.