min lammelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2009

Ayasmor

Caroline86 skriver:

På opfordring har jeg taget nogle (for mig) meget grænseoverskridende billeder af mit ansigt hvor man tydeligt kan se min lammelse... billederne er lagt ind i et nyt album, men kode på.. Dem der kunne have lyst til at se billederne, kan skrive en pb til mig og få koden, men jeg vil advare om at jeg selv synes billederne er ubehagelige, og det vil andre måske også synes... Det er heldigvis blevet meget bedre den sidste måned, hvor jeg har genoptrænet hver eneste dag...
knus Caroline, som ser det som et stort skridt at jeg kan vise det frem..

Hej Caroline. Først og fremmest synes det er super flot og stærkt af dig at offentliggøre sådanne billeder.. Dernæst så er jetg ikke lige med på hvad PB er??? Men jeg vil da meget gerne se billederne..
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Bondepigen

Caroline86 skriver:

tror ikke der er nogen tvivl om at det er en god idé med tandlæge besøg under graviditeten...hele kroppen ændrer sig jo, og man ved jo også at tandkødet bliver mere følsomt og udsat for bla. tandkødsbetændelse.. tror bare, ligesom med alt andet, at man skal passe på ikke at gøre graviditet til en sygdom! Mener bare at jeg kender flere der ikke har haft tandproblemer, end jeg kender der har haft, under deres graviditet.. og hvis man tidligere har haft tendens til tandproblemer synes jeg da helt klart man skal lade sine tænder tjekke lidt oftere, men ellers lade være med at pirke for meget rundt og skabe infektions risiko!
Men det er forskelligt fra gravid til gravid - ligesom stort set alt andet
god aften!

Ja, det er rigtigt, men jeg har stort set ikke haft problemer med mine tænder før.... Men det kan jo osse bare være et tilfælde...

God aften til dig osse

Anmeld

30. juli 2009

Zeta

Caroline86 skriver:

Hej Christian!
Tak for din svar og din bekymring! grunden til jeg er blevet så slemt ramt, men lammelse osv, er at jeg i forvejen har utroligt sarte nerver (grundet mine tidligere lammelser som er opstået pga. en kronisk sygdom kaldet Ramsay Hunts Syndrom)... Den byld jeg fik, som heldigvis er væk igen, lå i en visdomstand, nede i selve kæben hvor ødemet har trykket så meget på ansigtsnerverne at de er gået i stykker. Heldigvis har jeg rigtig stærke og sunde tænder! jeg har (7,9,13) aldrig haft et hul, og har derfor ingen plumber el. lign der skal tages højde for. Der er et lille hul i tandkødet, ned til visdomstanden, men jeg skyller stadig med klorhexidin hver aften og det lader til at virke!
Så man kan sige at det var utroligt uheldigt at den byld skulle sidde lige der hvor den gjorde, men dejligt at det "bare" var det, og ikke et nyt udbrud fra min sygdom! Jeg har været syg siden jeg var 15, og har haft gentagne lammelser i både ansigtet og andre steder... Første gang gik der 3½ år før lammelsen forsvandt, og de efterfølgende gange er den ikke forsvundet helt, trods genoptræning af muskler og nerver. Nogle af de små tråde vokser bare aldrig ud igen, mens andre forvilder sig ind i de forkerter nervegrene og derved heller ikke fungerer optimalt!
Men tusind tak for din bekymring!
knus Caroline

Det var så lidt  er på vej i seng men tænker lige om ikke det var en ide at få den visdomstand operert ud? Men det gør man nok ikke ved gravide pga risikoen

Husk at klorhexidin kun må anvendes max 3 uger, og at det kan misfarve dine tænder og tunge. Måske kunne Listerin eller Corsodyl (indeholder svag koncentration af klorhexidin) mundskyld være godt nok til at holde området rent/sterilt, men vend det med tandlægen og/eller apoteket.

Jeg håber at sygehusvæsenet tager sig godt om dig så du får det godt igen. Der er jo ikke længe til at du blir mor Jeg går på ferie igen 3 uger på fredag, til Spanien igen igen, så jeg er offline men krydser fingre for dig imens.
Kram+alt godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.