Caroline86 skriver:
Hej Christian!
Tak for din svar og din bekymring! grunden til jeg er blevet så slemt ramt, men lammelse osv, er at jeg i forvejen har utroligt sarte nerver (grundet mine tidligere lammelser som er opstået pga. en kronisk sygdom kaldet Ramsay Hunts Syndrom)... Den byld jeg fik, som heldigvis er væk igen, lå i en visdomstand, nede i selve kæben hvor ødemet har trykket så meget på ansigtsnerverne at de er gået i stykker. Heldigvis har jeg rigtig stærke og sunde tænder! jeg har (7,9,13) aldrig haft et hul, og har derfor ingen plumber el. lign der skal tages højde for. Der er et lille hul i tandkødet, ned til visdomstanden, men jeg skyller stadig med klorhexidin hver aften og det lader til at virke! 
Så man kan sige at det var utroligt uheldigt at den byld skulle sidde lige der hvor den gjorde, men dejligt at det "bare" var det, og ikke et nyt udbrud fra min sygdom! Jeg har været syg siden jeg var 15, og har haft gentagne lammelser i både ansigtet og andre steder... Første gang gik der 3½ år før lammelsen forsvandt, og de efterfølgende gange er den ikke forsvundet helt, trods genoptræning af muskler og nerver. Nogle af de små tråde vokser bare aldrig ud igen, mens andre forvilder sig ind i de forkerter nervegrene og derved heller ikke fungerer optimalt!
Men tusind tak for din bekymring!
knus Caroline
Det var så lidt

er på vej i seng men tænker lige om ikke det var en ide at få den visdomstand operert ud? Men det gør man nok ikke ved gravide pga risikoen

Husk at klorhexidin kun må anvendes max 3 uger, og at det kan misfarve dine tænder og tunge. Måske kunne Listerin eller Corsodyl (indeholder svag koncentration af klorhexidin) mundskyld være godt nok til at holde området rent/sterilt, men vend det med tandlægen og/eller apoteket.
Jeg håber at sygehusvæsenet tager sig godt om dig så du får det godt igen. Der er jo ikke længe til at du blir mor

Jeg går på ferie igen 3 uger på fredag, til Spanien igen igen, så jeg er offline men krydser fingre for dig imens.
Kram+alt godt
Anmeld