Socialt bedrageri eller???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2013

TNBC

Marts<3 skriver:

Tænker at når hun opgiver faderen til myndighederne, at små røde lamper må lyse. 

jeg har en bekendt som er blevet anklaget for social bedrageri. De stillede blandet andet et stort spørgsmål ved, at hun har fået barn nr. 3 med den samme far, men står registeret som enlig... 

Det er social bedrageri i stor stil. Dog har jeg mest ondt af det pigebarn. Tænk at være alene med 3 børn og blive udnyttet så groft... tror ikke engang jeg orkede og have sex efter en dag med tre børn��������

det sad jeg også og tænkte på. for hvis de bliver ved med at få børn, og står som enlige, må der da være nogen der begyndte at tænke at der er noget galt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2013

Noneother

Jeg er enig med dig. jeg er ligeglad med hvordan folk lever.. Hvis de vil leve hver for sig, så lad dem.

Men det der forarger mig, er at faren er ligeglade med pigerne, og hvis hun føder en søn, så tager han drengen og så kan hun beholde pigerne.
Det er forkert i mine øjne.. Så udnytter manden en kvinde der er blind af kærlighed. og jeg håber da at kvinden får øjnene op, og tænker på sine børn.
For jeg tror da helt sikkert at pigerne vil blive skuffet/såret hvis far tager lillebror, men ikke vil have noget med dem at gøre.

Jeg synes som sagt osse at han lyder som en klaphat. Ikke en mand jeg havde valgt at få børn med.

men helt ærligt. "Så tager han drengen."
Med hvilken hær?
Det er jo ikke noget man bare sådan lige gør, hvis ikke moderen er indforstået med det. Hvilken dommer ville dømme til faderens fordel i det her tilfælde, hvis det endelig kommer dertil.

Man kan desværre ikke forbyde folk at få børn på baggrund af at de er et p**hoved.

og der er da flere herinde der har fået barn med sådan en. inkl. mig.
men de bliver da ikke bare skam dømt herinde normalt.

-og helt ærligt. Han kan kun udnytte hende i den grad hun selv lader ham. Enten så vågner hun en dag, eller osse gør hun ikke. Fordi at hun måske har det meget godt med at tingene kører på den måde.
Er folk virkelig nok inde i hendes hoved til at kunne dømme på den måde?

Det tror jeg ikke...

Anmeld

17. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Noneother skriver:

Jeg synes som sagt osse at han lyder som en klaphat. Ikke en mand jeg havde valgt at få børn med.

Med hvilken hær?
Det er jo ikke noget man bare sådan lige gør, hvis ikke moderen er indforstået med det. Hvilken dommer ville dømme til faderens fordel i det her tilfælde, hvis det endelig kommer dertil.

Man kan desværre ikke forbyde folk at få børn på baggrund af at de er et p**hoved.

-og helt ærligt. Han kan kun udnytte hende i den grad hun selv lader ham. Enten så vågner hun en dag, eller osse gør hun ikke. Fordi at hun måske har det meget godt med at tingene kører på den måde.

Det tror jeg ikke...

Det ville også være fint hvis der var tale om forældre der prioriterede børnene først.
Men hvis jeg skal gå ud fra det som ts skriver, hvilket er det eneste jeg kan gå ud fra da jeg ikke kender parret, så er manden fraværende under samvær. Moren er bevidst om farens manglende engagement i børnene og vælger alligevel at få flere børn med ham. Det er da enormt egoistisk. Jeg kan ikke se hvordan børnene vinder på dette.

Anmeld

17. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg bliver virkelig forarget når jeg sidder og læser det her.
Ikke over det omtalte par, men over hvor helt ufatteligt snæversynede folk er blevet. Det er da godt nok forfærdeligt!

De her forældre har indset at de ikke duer som kærester. og ja. Fyren lyder som en kæææmpe klaphat. (piger tæller ikke? tsk.)

Men hvorfor skal børnene ligefrem ses som nogle "stakler" bare fordi at deres forældre har valgt en anderledes familiekonstelation?
Er det virkelig så slemt, at vælge at give sine børn hel-søskende, selvom man har valgt ikke at leve sammen?
Det giver da god mening i mit hoved, hvis man ønsker flere børn, og ikke nødvendigvis har en fast partner.
Samfundet skulle da osse betale, hvis hun valgte at få et donorbarn, eller gå i byen og lave barn på en tilfældig fyr.
Hende her har så bare valgt at få et barn med en kendt donor, som samtidig kan være der for børnene i deres opvækst.

Jeg kan slet ikke se, hvorfor at det kan få folk op i det røde felt. Det ville da være langt mere forvirrende for børnene hvis de havde 4 forskellige fædre. -At man så kunne have valgt en mand af bedre kvalitet.. hm. ja. men det er jo en smagssag.

-og jeg synes HELT sikkert at det omtalte par, burde få sig nogle nye venner. For dem der render at sladre sådan bag deres ryg, kunne da helt sikkert godt trænge til en udskiftning.
Eller finde sig noget bedre at gå op i.
Jeg foreslår vejrforhold eller neglesvamp.
Det er da i hvert fald på min top 3 over ting jeg hellere ville spilde min energi på.

Hellere end velfungerende patchwork familie, end en ulykkelig kernefamilie. Anyday.

Okay, rolig nu. Jeg omtaler ikke børnene som stakkels, pågrund af måden som forældrene har indrettet sig. Selv om at det dog må være forvirrende for dem at Mor og Far ikke bor sammen, men bliver ved med at få babyer. Den største af dem har da også allerede stillet spørgsmålstegn ved det. Hun kan ikke forstå at Mor og Far ikke vil bo sammen, når der kommer en baby. Det gør de fleste at hendes venner's forældre jo. + pigen's venner stiller spørgsmål til hende om hvorfor at det er sådan lidt mærkeligt hjemme hos hende. Og det er sgu da lidt synd.

Men som nævnt, var det ikke derfor at jeg (eller andre herinde) omtalte dem som stakkels. Det var i forbindelse med Faren's syn på piger og ja, at de skal være vidne til hvordan han trækker moren rundt i manegen. Det kan da bestemt ikke gøre noget godt for deres personlige udvikling og læring af hvordan en mand burde behandle en kvinde. Hvad sådan nogle piger er vidne til i barndommen, vokser de jo ofte selv op og finder sig i.

Din venne bemærkning ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal respondere på. For det første er jeg ikke deres ven, ikke i den forstand ihvertefald.

Og for det andet, så er det jo ikke at sladre bag deres ryg. Altså at sladre, er i min bog, at fortælle løgne om andre. Og det her er jo ikke løgn. Fyren står jo selv og kæfter op om det, så snart emnet bliver bragt op. Oppe i hans lille jernalder hjerne, syntes han jo at han en helveds karl, fordi at han kan trække hende sådan rundt i manegen. Han benytter enhver chance til at "prale" om det.

Og det er vel heller ikke at sladre bag folk's ryg, når man ikke har problemer med at sige det til vedkommende selv. Og det har jeg bestemt ikke problemer med.

Din top 3 kommentar. Hmm, ja hvad skal man lige sige til den. Du vil hellere spilde energi på vejrforhold og neglesvamp, end på dette emne. Og alligevel spilder du energi på at skriv et ret langt indlæg om emnet og ovenikøbet i en ret flabet tone. Det er da vist at spilde energi på at modsige sig selv. Eller ?

Men ellers god aften til dig.

Anmeld

17. december 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Med hvilken hær?

Det tror jeg ikke...

Nej, selvfølgelig er ingen nok inde i hendes hovede til at kunne vide hvad hun tænker. Men hendes tidligere og nuværende handlemønster, forudsiger jo nok lidt hendes fremtidige handlemøsnster. Så ja, hvis ikke hun vågner seriøst op, så får han lov til at gå ud af døren med den dreng. Hun vil jo tilsyneladende gøre hvad som helst for at tækkes ham.

Og den der med at få børn med et P..hovede. Det er der sgu mange der har fået. Forskellen er bare at de fleste var ikke klar over at han var et p..hovede, da barnet blev lavet. Hende her ved at han er et p..hovede og alligevel bliver hun ved med at få børn med ham. Velvidende at han overhovedet ikke er "far- martriale". 

Anmeld

17. december 2013

TNBC

Noneother skriver:

Med hvilken hær?

Det tror jeg ikke...

Hun kan give ham forældremyndigheden over drengen.
For hvis hun tror at det vil holde på ham, kunne hun sikkert finde på det. og så skrider han med ungen og hun sidder tilbage med en lang næse.

Jeg tror han har fordraget hovedet rigtig meget på hende og kan styre hende. og det vil ikke bare stoppe sådan lige.. kun den dag han forsvinder, vil hun måske få øjnene op.

Anmeld

18. december 2013

ano14316

Anonym skriver:

Nej, og det syntes jeg heller ikke da de fik nr 2. De gav selv udtryk for, (på det tidspunkt) at det var en ups'er. Og fred være med det. Selv enlige skal jo have love til at have et sexliv og om det er med eksen eller en helt anden, er jeg helt ligeglad med. Så dengang tænkte vi alle sammen :" herregud, uheldigt, men det kan jo ske"

Men så kom baby nr 3, og han indrømmer at det hele tiden har været helt bevidst (også nr 2), fordi at han bare skal have denne her dreng (piger tæller ikke i hans øjne) og nu arbejder de på nr 4 og jeg tænker da at de bliver ved, til denne dreng dukker op. Og jeg ville også have sagt :"fred være med det", hvis det var at de selv forsørgede disse børn. Hvorfor skal staten betale, noget som de helt bevidst vælger. Det er der kæden hopper af for mig.

Jeg forholder mig ikke til om det er rigtigt eller forkert, bare til om det er socialt bedrageri eller ej...

Jeg skal ikke gøre mig til dommer, jeg er selv planlagt gravid og uden job..

Anmeld

18. december 2013

Noneother

Okay, rolig nu. Jeg omtaler ikke børnene som stakkels, pågrund af måden som forældrene har indrettet sig. Selv om at det dog må være forvirrende for dem at Mor og Far ikke bor sammen, men bliver ved med at få babyer. Den største af dem har da også allerede stillet spørgsmålstegn ved det. Hun kan ikke forstå at Mor og Far ikke vil bo sammen, når der kommer en baby. Det gør de fleste at hendes venner's forældre jo. + pigen's venner stiller spørgsmål til hende om hvorfor at det er sådan lidt mærkeligt hjemme hos hende. Og det er sgu da lidt synd.

Men som nævnt, var det ikke derfor at jeg (eller andre herinde) omtalte dem som stakkels. Det var i forbindelse med Faren's syn på piger og ja, at de skal være vidne til hvordan han trækker moren rundt i manegen. Det kan da bestemt ikke gøre noget godt for deres personlige udvikling og læring af hvordan en mand burde behandle en kvinde. Hvad sådan nogle piger er vidne til i barndommen, vokser de jo ofte selv op og finder sig i.

Din venne bemærkning ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal respondere på. For det første er jeg ikke deres ven, ikke i den forstand ihvertefald.

Og for det andet, så er det jo ikke at sladre bag deres ryg. Altså at sladre, er i min bog, at fortælle løgne om andre. Og det her er jo ikke løgn. Fyren står jo selv og kæfter op om det, så snart emnet bliver bragt op. Oppe i hans lille jernalder hjerne, syntes han jo at han en helveds karl, fordi at han kan trække hende sådan rundt i manegen. Han benytter enhver chance til at "prale" om det.

Og det er vel heller ikke at sladre bag folk's ryg, når man ikke har problemer med at sige det til vedkommende selv. Og det har jeg bestemt ikke problemer med.

Din top 3 kommentar. Hmm, ja hvad skal man lige sige til den. Du vil hellere spilde energi på vejrforhold og neglesvamp, end på dette emne. Og alligevel spilder du energi på at skriv et ret langt indlæg om emnet og ovenikøbet i en ret flabet tone. Det er da vist at spilde energi på at modsige sig selv. Eller ?

Men ellers god aften til dig.

Okay. Det var langt, og jeg er træt.

Så jeg får nok ikke svaret på alt.

Det med "stakkels" var ikke kun myntet på dig, men osse de 3 sider jeg nåede at læse inden jeg svarede. 3 sider fyldt med fordømmelse uden egentligt grundlag.
Dernæst. Den ældste stiller spørgsmål. Ja. Det sker. Det sker osse for børn af troende, folk med donorbørn, vegetarer, homoseksuelle mm.
Det kommer hun såmen nok over I det lange løb.
Vi kan ikke alle sammen være ens. Det er ikke synd.
Det handler om hvordan de tackler det indbyrdes. -og udfra det du skrev tidligere, med ikke at kende hende godt nok til at tale med hende om det. (noget i den retning) Så kender du hende nok ikke særlig godt, og ved ikke hvordan de forholder sig til det indbyrdes.
Så nej du er nok ikke deres ven, men alligevel ved du jo helt sikkert nok til at dømme. -ligesom de "andre" du snakkede med om det. Heller ikke deres venner? 
Fælles bekendte/venner. whatever.
Snakkede folk jeg kendte sådan bag min ryg, så kunne de da ligeså godt holde sig væk. Deraf. "trænger til en udskiftning"

Hvad laver du/i sammen med folk i afskyr så meget?

-og ja. Jeg valgte at kommentere på emnet af ren forargelse over at folk kunne være så fordømmende over så lidt. Som i, hvad med at passe jeres eget lidt?
Som regel betyder den form for fordømmelse over andres måde at leve på, at man mangler noget i sit eget liv.
-og Ja. udfra DIN beskrivelse lyder han som en kæmpe hat, men som du selv siger så kender du dem jo ikke så godt at du ved hvad der foregår bag 4 vægge vel?

-og er der nogen af jer, der rent faktisk har sagt det til deres ansigter?
Det lød virkelig ikke sådan ud fra dit oprindelige indlæg.

For lige at holde det kort, så mht. dit svar til mit andet indlæg.
Hvis han går ud af døren med den dreng. Så er det DERES valg. -Du har, eller havde da jeg oprindeligt svarede, ikke nævnt noget om hendes tidligere handlemønstre som sådan. Jeg forholdte mig til hvad der stod.

og sidst, men ikke mindst. Ja. mange får børn med P**hoveder m/k. Nogen får osse mere end et. Men så længe at der ikke er tale om at børnene lider stor psykisk overlast, og HVIS de gjorde det, havde i forhåbentligt indgivet en anmeldelse til kommunen. Hvis ikke. Hvad er så problemet? Udover at du (normen, om jeg må) ikke forstår hvorfor de vælger som de gør.
Det er jeres problem. Deal with it, og lad dem om det.

Det at han ikke er "egnet" som far, er din subjektive vurdering. Det kan være hun mener noget andet. Ellers er det pænt dumt at fortsætte?
Er kvinden tilbagestående på nogen måde?
Er hun myndig og i stand til at tage sine egne valg?

I øvrigt alt det der med ikke at kende folk som sådan, samtidig med at man ved rigeligt til at vide lige nøjagtig hvordan de burde leve deres liv.

Selvmodsigelse. Sten. Glashus.

Sov godt.

Anmeld

18. december 2013

Noneother

Yurie skriver:

Hun kan give ham forældremyndigheden over drengen.
For hvis hun tror at det vil holde på ham, kunne hun sikkert finde på det. og så skrider han med ungen og hun sidder tilbage med en lang næse.

Jeg tror han har fordraget hovedet rigtig meget på hende og kan styre hende. og det vil ikke bare stoppe sådan lige.. kun den dag han forsvinder, vil hun måske få øjnene op.

Ja. Hun kan give ham forældremyndigheden. men så er det hendes beslutning. -Han kan ikke bare tage den.

og fordi at man overgir forældremyndigheden over sit barn, så kan man jo sagtens søge om den igen senere. Hun afskriver vel ikke bare sit barn for altid. -og hvis hun gør. Igen. hendes valg. Hun har vel forhåbentlig tænkt over sådan en beslutning.
Derudover.
Nogen fyre kan kun lave piger. Hvis han er en af dem, og det lyder det næsten til. så er det HAM der i sidste ende står med en lang næse, og forhåbentlig er hans indtægt så stor nok til at bære børnebidrag i den størrelsesorden.

Du tror at han har fordrejet hovedet på hende. "kender" du hende osse?

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg forholder mig ikke til om det er rigtigt eller forkert, bare til om det er socialt bedrageri eller ej...

Jeg skal ikke gøre mig til dommer, jeg er selv planlagt gravid og uden job..

Jeg indrømmer også at det nok var den forkerte overskrift. Var på forhånd klar over at det nok ikke var socialt bedrageri i lovmæssig forstand. Skulle nok have kaldt indlægget : "umoralsk" eller "etisk ukorrekt".

Og med hensyn til at du er planlagt gravid, uden job, fred være med det (og tillykke iøvrigt). Det har jeg faktisk ingen problemer med. Der der genere mig er at de helt bevidst ikke bor sammen, bliver ved med at få børn og søger alle tilskud, selv om at faren er i ganske udemærket stand til at forsøge sin voksende familie. 

Jeg er "sur" over at det kan lade sig gøre, og dermed er det jo nok måden systemet er skruet sammen på, som jeg er mest forarget over. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.