Okay, rolig nu. Jeg omtaler ikke børnene som stakkels, pågrund af måden som forældrene har indrettet sig. Selv om at det dog må være forvirrende for dem at Mor og Far ikke bor sammen, men bliver ved med at få babyer. Den største af dem har da også allerede stillet spørgsmålstegn ved det. Hun kan ikke forstå at Mor og Far ikke vil bo sammen, når der kommer en baby. Det gør de fleste at hendes venner's forældre jo. + pigen's venner stiller spørgsmål til hende om hvorfor at det er sådan lidt mærkeligt hjemme hos hende. Og det er sgu da lidt synd.
Men som nævnt, var det ikke derfor at jeg (eller andre herinde) omtalte dem som stakkels. Det var i forbindelse med Faren's syn på piger og ja, at de skal være vidne til hvordan han trækker moren rundt i manegen. Det kan da bestemt ikke gøre noget godt for deres personlige udvikling og læring af hvordan en mand burde behandle en kvinde. Hvad sådan nogle piger er vidne til i barndommen, vokser de jo ofte selv op og finder sig i.
Din venne bemærkning ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal respondere på. For det første er jeg ikke deres ven, ikke i den forstand ihvertefald.
Og for det andet, så er det jo ikke at sladre bag deres ryg. Altså at sladre, er i min bog, at fortælle løgne om andre. Og det her er jo ikke løgn. Fyren står jo selv og kæfter op om det, så snart emnet bliver bragt op. Oppe i hans lille jernalder hjerne, syntes han jo at han en helveds karl, fordi at han kan trække hende sådan rundt i manegen. Han benytter enhver chance til at "prale" om det.
Og det er vel heller ikke at sladre bag folk's ryg, når man ikke har problemer med at sige det til vedkommende selv. Og det har jeg bestemt ikke problemer med.
Din top 3 kommentar. Hmm, ja hvad skal man lige sige til den. Du vil hellere spilde energi på vejrforhold og neglesvamp, end på dette emne. Og alligevel spilder du energi på at skriv et ret langt indlæg om emnet og ovenikøbet i en ret flabet tone. Det er da vist at spilde energi på at modsige sig selv. Eller ?
Men ellers god aften til dig.
Okay. Det var langt, og jeg er træt.
Så jeg får nok ikke svaret på alt.
Det med "stakkels" var ikke kun myntet på dig, men osse de 3 sider jeg nåede at læse inden jeg svarede. 3 sider fyldt med fordømmelse uden egentligt grundlag.
Dernæst. Den ældste stiller spørgsmål. Ja. Det sker. Det sker osse for børn af troende, folk med donorbørn, vegetarer, homoseksuelle mm.
Det kommer hun såmen nok over I det lange løb.
Vi kan ikke alle sammen være ens. Det er ikke synd.
Det handler om hvordan de tackler det indbyrdes. -og udfra det du skrev tidligere, med ikke at kende hende godt nok til at tale med hende om det. (noget i den retning) Så kender du hende nok ikke særlig godt, og ved ikke hvordan de forholder sig til det indbyrdes.
Så nej du er nok ikke deres ven, men alligevel ved du jo helt sikkert nok til at dømme. -ligesom de "andre" du snakkede med om det. Heller ikke deres venner?
Fælles bekendte/venner. whatever.
Snakkede folk jeg kendte sådan bag min ryg, så kunne de da ligeså godt holde sig væk. Deraf. "trænger til en udskiftning"
Hvad laver du/i sammen med folk i afskyr så meget?
-og ja. Jeg valgte at kommentere på emnet af ren forargelse over at folk kunne være så fordømmende over så lidt. Som i, hvad med at passe jeres eget lidt?
Som regel betyder den form for fordømmelse over andres måde at leve på, at man mangler noget i sit eget liv.
-og Ja. udfra DIN beskrivelse lyder han som en kæmpe hat, men som du selv siger så kender du dem jo ikke så godt at du ved hvad der foregår bag 4 vægge vel?
-og er der nogen af jer, der rent faktisk har sagt det til deres ansigter?
Det lød virkelig ikke sådan ud fra dit oprindelige indlæg.
For lige at holde det kort, så mht. dit svar til mit andet indlæg.
Hvis han går ud af døren med den dreng. Så er det DERES valg. -Du har, eller havde da jeg oprindeligt svarede, ikke nævnt noget om hendes tidligere handlemønstre som sådan. Jeg forholdte mig til hvad der stod.
og sidst, men ikke mindst. Ja. mange får børn med P**hoveder m/k. Nogen får osse mere end et. Men så længe at der ikke er tale om at børnene lider stor psykisk overlast, og HVIS de gjorde det, havde i forhåbentligt indgivet en anmeldelse til kommunen. Hvis ikke. Hvad er så problemet? Udover at du (normen, om jeg må) ikke forstår hvorfor de vælger som de gør.
Det er jeres problem. Deal with it, og lad dem om det.
Det at han ikke er "egnet" som far, er din subjektive vurdering. Det kan være hun mener noget andet. Ellers er det pænt dumt at fortsætte?
Er kvinden tilbagestående på nogen måde?
Er hun myndig og i stand til at tage sine egne valg?
I øvrigt alt det der med ikke at kende folk som sådan, samtidig med at man ved rigeligt til at vide lige nøjagtig hvordan de burde leve deres liv.
Selvmodsigelse. Sten. Glashus.
Sov godt.