Socialt bedrageri eller???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.819 visninger
68 svar
50 synes godt om
17. december 2013

Anonym trådstarter

Vi og nogle af vores venner sad her den anden aften og talte om hvornår noget er socialt bedrageri. 

Samtalen kom sig af at vi kender til et par, eller par er de så ikke, i bogstavlig forstand, for hun flyttede/blev smidt ud for mere end 6 år siden og bor nu alene og får alt hvad der kan fåes, når du er enlig mor. Og fred være med det.

Lige bortset fra at de bliver ved med at få børn sammen. De har nu 3 og den her fyr har lige fortalt, at de prøver på at lave nr 4. De har fået piger indtil nu, og han VIL have en søn. Så jeg tænker at de forsætter, indtil den søn dukker op . De har jo som sådan ikke et forhold, da han kun kører over et par gange om ugen og får fedtet rotten. Resten af tiden lever han som ungkarl, med alt hvad dertil hører af damer, fest og frihed (når børnene er på samværd, bliver de afleveret hos hans mor og så er det hende som har samværd). Og der er så mange andre ting, der får en til at løfte øjenbrynene og tænke sit. Men det er ikke relevant for mit spørgsmål.

Mit spørgsmål går på, at når de bliver ved med at lave børn sammen, er det så rimeligt at staten skal sponsorere det. Skal sådan en mor blive ved med at have alle disse tillæg, når hun bliver ved med at lave børn med ham? Burde alt det her ikke stå for deres egen regning? Og er hun reelt enlig, når hun bliver ved med at få børn med den samme mand, med ret korte mellemrum?

For min skyld, kan de få alle de børn de vil, men jeg bliver sgu lidt stram, når man så hører at hun får diverse fra staten til at forsørge disse børn. 

Jeg har ingen planer om at melde hende (det ved jeg, at der er mange andre som har i tankerne), men vil bare høre jeres mening? Er det socialt bedrageri?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2013

Frkchuck

Anonym skriver:

Vi og nogle af vores venner sad her den anden aften og talte om hvornår noget er socialt bedrageri. 

Samtalen kom sig af at vi kender til et par, eller par er de så ikke, i bogstavlig forstand, for hun flyttede/blev smidt ud for mere end 6 år siden og bor nu alene og får alt hvad der kan fåes, når du er enlig mor. Og fred være med det.

Lige bortset fra at de bliver ved med at få børn sammen. De har nu 3 og den her fyr har lige fortalt, at de prøver på at lave nr 4. De har fået piger indtil nu, og han VIL have en søn. Så jeg tænker at de forsætter, indtil den søn dukker op . De har jo som sådan ikke et forhold, da han kun kører over et par gange om ugen og får fedtet rotten. Resten af tiden lever han som ungkarl, med alt hvad dertil hører af damer, fest og frihed (når børnene er på samværd, bliver de afleveret hos hans mor og så er det hende som har samværd). Og der er så mange andre ting, der får en til at løfte øjenbrynene og tænke sit. Men det er ikke relevant for mit spørgsmål.

Mit spørgsmål går på, at når de bliver ved med at lave børn sammen, er det så rimeligt at staten skal sponsorere det. Skal sådan en mor blive ved med at have alle disse tillæg, når hun bliver ved med at lave børn med ham? Burde alt det her ikke stå for deres egen regning? Og er hun reelt enlig, når hun bliver ved med at få børn med den samme mand, med ret korte mellemrum?

For min skyld, kan de få alle de børn de vil, men jeg bliver sgu lidt stram, når man så hører at hun får diverse fra staten til at forsørge disse børn. 

Jeg har ingen planer om at melde hende (det ved jeg, at der er mange andre som har i tankerne), men vil bare høre jeres mening? Er det socialt bedrageri?

Nej det synes jeg ikke det er. 

Det ville det være hvis han boede der mere end 3 dage i ugen, altså levede som kærester og det synes jeg ikke de gør efter hvad du skriver  

det et er jo deres valg at se vil have flere børn. 

Anmeld

17. december 2013

Trekløver(:

Det er ikke social bedrageri, men underligt lyder det

Anmeld

17. december 2013

Anonym trådstarter

Frkchuck skriver:

Nej det synes jeg ikke det er. 

Det ville det være hvis han boede der mere end 3 dage i ugen, altså levede som kærester og det synes jeg ikke de gør efter hvad du skriver  

det et er jo deres valg at se vil have flere børn. 

Men et eller andet sted, så er hun jo ikke enlig, når hun med korte mellemrum bliver ved med at få børn med ham. Der foregår jo et eller andet slags forhold, når man med så jævne mellemrum kan blive ved med at blive gravid med den samme mand.

Mit indlæg skal slet ikke forståes som om at jeg har noget imod at de får børn sammen. Det må de selv ligge og rode med. Jeg syntes måske blot at de selv burde betale, for deres planlagte familieforøgelse. 

Ja, jeg ved ikke... Jeg syntes bare et eller andet sted at det er forkert.

Anmeld

17. december 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Det er ikke social bedrageri, men underligt lyder det

Ja, meget underligt.

Jeg skulle måske have valgt en anden overskrift end socialt bedrageri, for det er det jo som sådan ikke, i loven's forstand. Måske jeg skulle have kaldt det "etisk korrekt overfor stat's kassen". Den her fyr, er i fuld stand til at forsøge hans voksende familie, så hvorfor skal staten betale for dem. Jeg syntes at der er rigtig mange andre som kunne have gavn af disse penge. Med 3 børn (måske snart 4) og en lejebolig, så er det altså alligevel en betragtelig sum hun får. 

Anmeld

17. december 2013

LilleSmølf

Anonym skriver:

Jeg er godt klar over at man kan have sex uden for et forhold og at man kan lave en ups'er. Men når de ligefrem planlægger det - gang på gang?

Det er altså et forhold i mine øjne, omend et meget sært ét.

Og det gør mig faktisk lidt sur at vi skal betale for sådan noget fra statskassen

Anmeld

17. december 2013

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Jeg er godt klar over at man kan have sex uden for et forhold og at man kan lave en ups'er. Men når de ligefrem planlægger det - gang på gang?

Det er altså et forhold i mine øjne, omend et meget sært ét.

Og det gør mig faktisk lidt sur at vi skal betale for sådan noget fra statskassen

Lige nøjagtig. Det er også den følelse jeg sidder med. 

Anmeld

17. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er ikke socialt bedrageri, men blot idioti.
Hun er stadig enlig. At han lige kommer forbi og afleverer en klat sæd gør ingen forskel i min verden.

Anmeld

17. december 2013

Carina:-)

Usmageligt.

Aner ikke om det er socialt bedrageri eller ej.

Men hæfter mig ved at du ikke ville melde det ,hvis det var.

Det synes jeg så til gengæld at man samfundsmæssigt og moralsk set har pligt til.

Det er enormt nemt at sidde og være forarget,men ikke gøre noget ved det.Det er ligesom man godt ved svigerfar kører spritkørsel efter julefrokosten.Man kan godt alle blive enige om at det er føj ,,men gøre noget ved det -det vil man ikke.

Men det er jo så en anden debat 

Anmeld

17. december 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Ja, meget underligt.

Jeg skulle måske have valgt en anden overskrift end socialt bedrageri, for det er det jo som sådan ikke, i loven's forstand. Måske jeg skulle have kaldt det "etisk korrekt overfor stat's kassen". Den her fyr, er i fuld stand til at forsøge hans voksende familie, så hvorfor skal staten betale for dem. Jeg syntes at der er rigtig mange andre som kunne have gavn af disse penge. Med 3 børn (måske snart 4) og en lejebolig, så er det altså alligevel en betragtelig sum hun får. 

Det kan vi godt blive enige om. Det er jo et forhold på en måde, men et noget mærkeligt et i mine øjne Burde staten ikke financière.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.