Noneother skriver:
-Så jeg vil anbefale dig så at lave en mere detaljeret beskrivelse af emnet, inden du poster. Måske lige overveje hvad du rent faktisk mener er det reelle problem, så du i hvert fald får dine egne pointer med. Du kan da ikke forvente at folk læser alle sider i en debat inden de svarer. Det mindste man kan gøre er da, at lægge alle fakta på bordet. –Hvis man vil have et brugbart svar.
Det gik ret hurtigt fra ”de er social bedragere” til ”jeg synes personligt selv ud fra min egen subjektive verdensopfattelse, at de gør det forkert” til ”det er osse synd for børnene at de lever i en anden form for familie konstellation.” Til ”Jamen han kan jo godt forsørge dem selv jo”
Det er virkelig svært at forholde sig til emnet, når dine argumenter for hvorfor at du kan tillade dig at være så fordømmende, hele tiden ændrer sig.
Dernæst. Drop lige det selvmodsigelseskort ikke. Du har selv gjort det ca. 15 gange i den her debat. Ja, jeg har læst den nu.
Du VED oveni købet osse at han ikke har tænkt sig at overholde sit økonomiske ansvar, uden at vide hvad han bidrager med økonomisk, fordi du ikke har spurgt. Kan du selv se det?
Kan du i øvrigt lige fortælle mig hvor i tråden du har skrevet at du har taget snakken med bare en af dem? Det har jeg tydeligvis overset. Det var det jo det der var dit argument for at det her ikke bare er ren bagtalelse.
Og grunden til at jeg valgte at kommentere. Igen. Det der rager mig en høstblomst er hvad andre gør med DERES liv. (indenfor lovens rammer) Det jeg valgte at kommentere på var ”fremmede” folks fordømmelse og bagtalelse, over at andre vælger at leve deres liv på en anden måde, end hvad den gængse opfattelse lige dikterer i dagens Danmark. For ja. Jeg har nemlig selv været ”offer” for at disse frygteligt perfekte mennesker dømte og bagtalte, uden at kende hverken bevæggrunde eller mere end 5% af det samlede billede. Gør du det? For det lyder ikke sådan.
Jeg syntes at jeg i start indlægget, kommer med de fakta som er relevante. At debatten så udvikler sig i andre retninger og at jeg følger udviklingen, ser jeg ikke noget forkert i. Det er vel netop det, som skaber en god debat. Men for at understrege hvor min forargelse først og fremmest kommer fra, så kommer det lige her: Jeg syntes at det er forkasteligt, at hun skal blive ved med at lave børn med ham og at de så lader staten bidrag i form af diverse tilskud. De må såmænd få alle de børn de vil sammen. Deres beslutning, men så syntes jeg bestemt også at det er for deres egen regning.
Næste punkt : jeg syntes ikke at jeg selvmodsiger mig selv. Jeg følger debatten's udvikling og kommer med de input/informationer jeg syntes er relevante for lige netop der hvor debatten befinder i det øjeblik.
Næste punkt : Allerede da du første gang udtrykker din utilfredshed med "folk der taler bag andre's ryg", der pointere jeg fluks at jeg bestemt ikke har nogle problemer med at sige det manden selv. Undskyld at jeg ikke uddybede det, men jeg regnede at folk selv kunne regne ud, at jeg selvfølgelig siger noget til manden, når nu jeg netop siger at det bestemt ikke er et problem for mig. Men igen undskyld, måske jeg udtrykte for vagt.
Sidste punkt : Jeg tillader mig at kommentere tilbage imod dig, fordi at du gør nøjagtigt det samme mod mig, som du beskylder mig for at gøre mod dette par. Du konkludere efter få sider, at jeg ikke ved nok om dette par, til at udtale mig om dem. Men du ved nok om mig og mit liv(og at det åbenbart mangler indhold) efter få siders læsning og tillader at kommentere på det.
Jeg er ked af at du har været ude for noget i den boldgade, men vil gerne lige pointere at jeg bestemt ikke ser mig selv som et ovenud perfekt menneske, så vær lige søde, ikke at siddestille mig, med dem som har gjort dig uret.
Jeg kan jo af gode grunde ikke fremstille alt hvad jeg ved om dette par herinde. Det ville fylde mange sider og iøvrigt har jeg ikke behov for udstille dem. Hvilket det jo ville være, hvis jeg satte mig ned på min røv og skrev side op og side ned, om alt hvad jeg ved om det og har været vidne til. Det eneste jeg ville, var at høre om jeg var ene om forargelsen. At debatten så udvikler i flere retninger, kan du jo ikke ene og alene klandre mig for. Det er vist mere reglen end undtagelsen for debatter herinde.