Anonym skriver:
Vi og nogle af vores venner sad her den anden aften og talte om hvornår noget er socialt bedrageri.
Samtalen kom sig af at vi kender til et par, eller par er de så ikke, i bogstavlig forstand, for hun flyttede/blev smidt ud for mere end 6 år siden og bor nu alene og får alt hvad der kan fåes, når du er enlig mor. Og fred være med det.
Lige bortset fra at de bliver ved med at få børn sammen. De har nu 3 og den her fyr har lige fortalt, at de prøver på at lave nr 4. De har fået piger indtil nu, og han VIL have en søn. Så jeg tænker at de forsætter, indtil den søn dukker op
. De har jo som sådan ikke et forhold, da han kun kører over et par gange om ugen og får fedtet rotten. Resten af tiden lever han som ungkarl, med alt hvad dertil hører af damer, fest og frihed (når børnene er på samværd, bliver de afleveret hos hans mor og så er det hende som har samværd). Og der er så mange andre ting, der får en til at løfte øjenbrynene og tænke sit. Men det er ikke relevant for mit spørgsmål.
Mit spørgsmål går på, at når de bliver ved med at lave børn sammen, er det så rimeligt at staten skal sponsorere det. Skal sådan en mor blive ved med at have alle disse tillæg, når hun bliver ved med at lave børn med ham? Burde alt det her ikke stå for deres egen regning? Og er hun reelt enlig, når hun bliver ved med at få børn med den samme mand, med ret korte mellemrum?
For min skyld, kan de få alle de børn de vil, men jeg bliver sgu lidt stram, når man så hører at hun får diverse fra staten til at forsørge disse børn.
Jeg har ingen planer om at melde hende (det ved jeg, at der er mange andre som har i tankerne), men vil bare høre jeres mening? Er det socialt bedrageri?
Jeg mener ikke det er bedrageri..
De har valgt at leve i en form for forhold hvor de bor hver for sig, to husholdninger, to økonomier.
Det skeles ikke til hvor vidt man er kærester men om der er talt om én eller to husholdninger.
Hvem hun vælger at få børn med er hendes sag, det kunne også være tilfældige one night stands.
Hvis hun nu havde en anden kæreste de havde haft en forhold i gennem længere tid men er enige om ikke at flytte sammen, da ingen af dem trives med en bofælle. Hun bliver gravid, det vælger at beholde barnet men også at beholde deres 2 tilværelser, synes du så det er socialt bedrageri?