Når det ikke er lykken at være mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Hvor gammelt er dit barn?

Tænker om en flaske om natten vil være aktuelt?

Min baby er 8 uger nu.
Jeg har mælk nok, den lille spiserstadig kun ved et bryst ad gangen og tager meget på. Om natten er der som regel også ro, typisk et stræk fra kl 00-01 til 06 og så igen til kl 08-09.
Men min kiropraktor mener, at den lille er spændt i ryggen, og derfor har meget svært ved at slappe af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Min baby er ikke ret glad for sutten. Det lykkes en gang imellem, men som regel bliver den spyttet ud med det samme.
Jeg var ved kiropraktor den anden dag, og det viser sig, at min baby er meget spændt i ryggen, så når den lille ligger på maven, er hovedet løftet højt næsten konstant. Desuden ligger vejrtrækningen helt oppe i lungerne og er ret overfladisk. Kiropraktoren mener,at hun vil kunne hjælpe min baby til at kunne slappe af, så forhåbentligt vil det kunne hjælpe på gråden.

Øv baby ikke er glad for sutten. Her tog det også noget tid før hun vænnede sig til den, men vi blev ved og nu er hun glad for den.

Godt du kom til kiropraktor! Håber det hjælper hurtigt!

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Øv baby ikke er glad for sutten. Her tog det også noget tid før hun vænnede sig til den, men vi blev ved og nu er hun glad for den.

Godt du kom til kiropraktor! Håber det hjælper hurtigt!

Vi træner også med sutten, så det på sigt bliver lettere for far at trøste.
Om det kommer til at hjælpe med kiropraktoren ved jeg ikke, men jeg håber det. I hvert fald har vi da så gjort noget for at få vores lille baby til at blive glad.
Snakkede i øvrigt med en sundhedsplejerske den anden dag, som efter at have tilbragt en times tid med min baby, spurgte om det altid var sådan, for så måtte det da virkelig være hårdt! Det var bare SÅ rart at få en form for bekræftelse på, at det ikke bare er mig, der er en pylret og sensitiv førstegangsmor!

Anmeld

18. december 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Min baby er 8 uger nu.
Jeg har mælk nok, den lille spiserstadig kun ved et bryst ad gangen og tager meget på. Om natten er der som regel også ro, typisk et stræk fra kl 00-01 til 06 og så igen til kl 08-09.
Men min kiropraktor mener, at den lille er spændt i ryggen, og derfor har meget svært ved at slappe af.

Måske noget cranio sakral vil være ideelt, når nu ikke dit barn er ældre.. Det skulle være utrolig skånsomt, men  vildt effektivt

Har du det forresten bedre? Nu er det lidt tid siden du oprettede tråden

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Måske noget cranio sakral vil være ideelt, når nu ikke dit barn er ældre.. Det skulle være utrolig skånsomt, men  vildt effektivt

Har du det forresten bedre? Nu er det lidt tid siden du oprettede tråden

Det kunne være jeg skulle undersøge det lidt nærmere.
Jeg har det lidt bedre, det hjalp rigtig meget for mig at snakke med en sundhedsplejerske den anden dag, og efter en times tidsa mmen med den lille, spurgte hun om det altid var sådan, for så måtte det da godt nok være hårdt! Det var SÅ rart at få en bekræftelse af, at det ikke bare er mig der er en pylret og sensitiv førstegangsmor! Nu venter jeg bare på, at mit lille pus får det godt nok til, at få overskud til at smile sit første smil

Anmeld

18. december 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Det kunne være jeg skulle undersøge det lidt nærmere.
Jeg har det lidt bedre, det hjalp rigtig meget for mig at snakke med en sundhedsplejerske den anden dag, og efter en times tidsa mmen med den lille, spurgte hun om det altid var sådan, for så måtte det da godt nok være hårdt! Det var SÅ rart at få en bekræftelse af, at det ikke bare er mig der er en pylret og sensitiv førstegangsmor! Nu venter jeg bare på, at mit lille pus får det godt nok til, at få overskud til at smile sit første smil

Det er helt ok, at være pylret og sensitiv førstegangsmor! Det er jeg sgu også selv! 

Det må selvfølgelig bare ikke tage totalt overhånd..
Jeg håber din lille skønhed snart vender lidt så I kan få det super skønt sammen..

Er du alene med barnet?

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Det er helt ok, at være pylret og sensitiv førstegangsmor! Det er jeg sgu også selv! 

Det må selvfølgelig bare ikke tage totalt overhånd..
Jeg håber din lille skønhed snart vender lidt så I kan få det super skønt sammen..

Er du alene med barnet?

Tak for supporten!

Jeg bor sammen med kæresten, så han kan heldigvis tage den lille en times tid eller to, hvis jeg har brug for aflastning. Men derfor er det stadig svært at føle, man slår til som mor, når man går med en grædende baby på armen på tredje time kl 1 om natten, og ikke kan få den lille til at falde til ro og sove...
Så ja, jeg håber der snart kommerooverskud på kontoen, så jeg kan få en overvejende glad og tilfreds baby!

Anmeld

18. december 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Tak for supporten!

Jeg bor sammen med kæresten, så han kan heldigvis tage den lille en times tid eller to, hvis jeg har brug for aflastning. Men derfor er det stadig svært at føle, man slår til som mor, når man går med en grædende baby på armen på tredje time kl 1 om natten, og ikke kan få den lille til at falde til ro og sove...
Så ja, jeg håber der snart kommerooverskud på kontoen, så jeg kan få en overvejende glad og tilfreds baby!

Jeg er helt sikker på, at det nok skal vende det hele!

Det er også en hård start at komme ind til som mor..

Godt du har din kæreste - det betyder alt i den situation..

Hvis du på andre tidspunkter synes det hele trykker, så er du velkommen til at skrive privat til mig, jeg har været rumlen igennem for nylig jo 

Anmeld

18. december 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Vi træner også med sutten, så det på sigt bliver lettere for far at trøste.
Om det kommer til at hjælpe med kiropraktoren ved jeg ikke, men jeg håber det. I hvert fald har vi da så gjort noget for at få vores lille baby til at blive glad.
Snakkede i øvrigt med en sundhedsplejerske den anden dag, som efter at have tilbragt en times tid med min baby, spurgte om det altid var sådan, for så måtte det da virkelig være hårdt! Det var bare SÅ rart at få en form for bekræftelse på, at det ikke bare er mig, der er en pylret og sensitiv førstegangsmor!

Mon ikke det kommer med sutten så på et tidspunkt

Det kan i hvert fald ikke skade med kiropraktoren, og bare det, at du føler du har gjort noget for at gøre det bedre for baby, er også noget værd!

Godt du blev bekræftet af sp i, at det er hårdt! Så er du ikke alene og det er ikke dig der er noget galt med! Du gør alt hvad du kan og baby er bare ikke så nem, som nogle babyer er! Er det en sp du kan snakke lidt mere med? Måske det ville være godt for dig?

Anmeld

18. december 2013

Givesvæk

Anonym skriver:

Har valgt at være anonym, da jeg hader mig selv for at føle som jeg gør Har bare brug for at få luft.

Har aldrig villet have børn, bryder mig sjældent om andres børn, og har altid været overbevist om, at jeg ikke ville blive en god mor...

For nogle år siden blev min kæreste så skruk, og da jeg efter to år løb tør for undskyldninger, der kunne trække tiden, såsom uddannelse, jobopstart og lignende gik jeg til sidst med på at starte pb. Efter noget tid blev jeg gravid, og begyndte faktisk at glæde mig lidt - havde det fantastisk som gravid!

Nu står jeg så med et barn på syv uger, og er SÅ frustreret! Jeg græder dagligt af frustration og mangel på energi, og kan slet ikke nikke genkendende til andre mødres fortællinger om, at det er lykken at være mor og om deres fantastiske, glade baby. Min baby græder og er utilfreds, eller er i bedste fald stille eller sover. Andre herinde skriver om 5 ugers tigerspringet, min baby har været omklamrende og ked i næsten 5 uger nu... har snakket med læge og sundhedsplejerske, som siger det er helt normalt og det går over i tremånedersalderen..

Jeg elsker min baby, men må indrømme, jeg tit tænker tanken, at det er den største fejltagelse, jeg nogensinde kommer til at begå..
Forhåbentlig bliver det bedre, når min baby bliver ældre og der begynder at komme nogle lyspunkter bare engang imellem, så det hele ikke bare er én lang, sej kamp

Må jeg lige sige at jeg er utrolig ked af det på dine vegne, at du skal have det sådan.

Når det er sagt... Jeg har to børn, et på 3 år og en på 3 måneder og da jeg var gravid for anden gang gik jeg tit og sagde: "ej bare man kunne føde en 2 årig", Det bliver bare sjovere og sjovere med alderen!

I starten vidste jeg heller ikke mine levende råd og far var både mor og far de første 4 måneder. 

Men jeg kan love dig for at det nok skal blive sjovt og dejligt at være mor, og ok... du gider måske ikke de små der ingenting kan, fair nok! Det er da helt ok! Nogen bliver ved med at få børn hele tiden fordi de netop synes at når børnene er blevet 1 år (for gamle), så er de ikke små og nuttede mere og så skal man lave en ny... så hvorfor ikke kunne have det på den modsatte måde?

Erkend at du bare ikke gider små babyer der ingenting kan, men vær en god mor og giv dit barn det han/hun har behov for, det skal nok blive bedre!

Det lover jeg dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.