Sådan fik jeg det også da Isabella var omkring den alder. Og hun græd aldrig. Det var kun de første 3 uger der var slemme. Fordi jeg havde mindre og mindre mælk til hende og hun var jo sulten. Så jeg fik over på flaske. Så begyndte hendes nakke at drille hvor vi så gik til kranio sakral med hende. To behandlinger og det var væk. Hun var derfra den nemmeste baby. Og græd aldrig. Men det var som om jeg ikke kunne være sådan rigtig lykkelig indeni. Kun udadtil. Og det gjorde ondt for min største drøm var jo at få et barn.
Og følte at jeg havde sat mig i en situation som jeg ikke kunne magte. Og var bange for jeg aldrig ville blive lykkelig og stolt af mit barn.
Kæresten fik mig sendt til læge og jeg startede på antidepressiv medicin. Og det hjalp. Jeg havde fået en depression. Og i starten var jeg utrolig flov over det. For hvorfor skulle jeg få en depression over noget jeg havde ønsket mig så meget.
Men med tiden da jeg lærte at acceptere at nu var det jo sådan det nu engang var. Og jeg åbnede mere op for at jeg synes det var møg hårdt. Så fik jeg det bedre og bedre. Og efter kort tid kunne jeg begynde at nyde mit barn og faktisk være lykkelig over jeg havde skabt noget så smukt.
Idag (Isabella er 2,5) er jeg klar på at få et barn mere engang. For det er det mest fantastiske i verden at kigge på min datter og stolt kan sige hun er min og jeg vil altid være der for hende, vil gå igennem ild og vand for hende. Selvom det til tider kan være hårdt. Så opvejer alt det gode det dårlige. Og jeg husker mig selv på det bliver nemmere jo ældre hun bliver. For nu er det sjældent hårdt.
Jeg lider af piskesmæld og kæresten har posttraumatisk stress, så vi har og er hårdt ramt. Men jeg fortryder aldrig jeg fik hende og ønsker mig brændende en mere.
Tror bare at grunden til man kan have en svær start er fordi man jo synes at udadtil så ser det hele så rosenrødt ud. Og det er det ikke. Langt fra.
Men man er ny i det hele og man ved ikke noget som helst om noget som helst. Man er bange for at gøre noget forkert. Men vi er mennesker og vi fejler. Det har jeg lært.
Jeg kommer selv fra en lidt træls barndom som jeg også lider under i dag. Og jeg er så bange for at mit barn vokser op og føler jeg ikke giver hende kærlighed nok. Og hun vil føle sig svigtet. For det er det jeg selv kommer fra. Men min kæreste har så småt fået banket ind i mit hovede, at det ikke sker. For jeg har så meget at give af. Godt nok er vi ramt med vores lidelser, men Isabella kommer aldrig til at føle hun ikke er elsket. For hun kunne ikke være mere elsket og ønsket.
Det blev en lang smører. Men jeg synes du skal kontakte lægen med henblik på du måske har fået dig en fødselsdepression. Hvilket sker for rigtig mange. Og det er ikke flovt for det er hvad der sker. Og det er ikke en skam. Vær stærk du skal nok klare dig igennem denne svære tid. Du vil snart stå op til en lys fremtid.
Lige en kæmpe

herfra.
Anmeld