Har valgt at være anonym, da jeg hader mig selv for at føle som jeg gør
Har bare brug for at få luft.
Har aldrig villet have børn, bryder mig sjældent om andres børn, og har altid været overbevist om, at jeg ikke ville blive en god mor...
For nogle år siden blev min kæreste så skruk, og da jeg efter to år løb tør for undskyldninger, der kunne trække tiden, såsom uddannelse, jobopstart og lignende gik jeg til sidst med på at starte pb. Efter noget tid blev jeg gravid, og begyndte faktisk at glæde mig lidt - havde det fantastisk som gravid!
Nu står jeg så med et barn på syv uger, og er SÅ frustreret!
Jeg græder dagligt af frustration og mangel på energi, og kan slet ikke nikke genkendende til andre mødres fortællinger om, at det er lykken at være mor og om deres fantastiske, glade baby. Min baby græder og er utilfreds, eller er i bedste fald stille eller sover. Andre herinde skriver om 5 ugers tigerspringet, min baby har været omklamrende og ked i næsten 5 uger nu... har snakket med læge og sundhedsplejerske, som siger det er helt normalt og det går over i tremånedersalderen.. 
Jeg elsker min baby, men må indrømme, jeg tit tænker tanken, at det er den største fejltagelse, jeg nogensinde kommer til at begå.. 
Forhåbentlig bliver det bedre, når min baby bliver ældre og der begynder at komme nogle lyspunkter bare engang imellem, så det hele ikke bare er én lang, sej kamp 
Mange her i tråden nævner at det ikke er en dans på roser at blive mor, at den første tid kan være hård - og det er helt korrekt, det er pisse hårdt for de fleste. Mange nævner også ordet fødselsdepression, men jeg må indrømme at jeg ikke er enig.
Jeg bider nemlig mærke i en meget stor forskel på dig og dem der skriver i din tråd, og det er at du (flot og modigt) indrømmer at du faktisk ikke havde lyst til at få et barn.
Det er ikke fordi jeg vil sparke til én der ligger ned, men personligt mener jeg at det er en kæmpe fejl at få et barn medmindre man ønsker det med hud og hår. Jeg har en mor i min mødregruppe som havde det som dig, og her, over 2 år efter, har hun stadig ikke det tætte og symbiotiske forhold til sit barn som faren har. Barnet søger konstant faren, fordi det jo godt kan mærke at moren ikke har den naturlige og umiddelbare kærlighed til det.
Jeg siger IKKE at det kommer til at blive sådan for dig og dit barn. Det kan lige så godt gå i en helt anden, og bedre, retning for jer.
Men jeg tror at det vil være en rigtig god idé hvis du finder en god psykolog som kan hjælpe dig med at finde din nye rolle som mor. Ikke fordi jeg tror at du har en fødselsdepression, men fordi jeg tror at du har brug for at kunne tale 100% ærligt om dine forbehold angående mor-rollen og dit barn. Du har brug for at kunne sætte ord på de tanker og følelser som er totalt tabu i samfundet, men som der jo ER kvinder der oplever.
Hvis du også kan snakke med din mand om dine følelser, vil det selvfølgelig være optimalt. Ved han hvordan du har det?
Godt at du rækker en hånd ud herinde - og find nu en kompetent fagperson i den virkelige verden som kan hjælpe dig.