Er ked af det mht juleaften og julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det lyder da også helt tosset med alle de gaver!! 

Her får begge unger 3-4 gaver af os.

2 af farfar og ims, hvoraf den ene altid er penge i en kuvert.

2-3 af farmor og foffi, hvoraf den ene altid er penge, og selve gaven koster højest 250 kr.

2-3 af moster og farmor, hvoraf den ene er penge i kuvert.

1 af fætrene og faster. 

1 lille ting fra olderene og lidt penge i en kuvert.

Jeg syntes de får mange gaver, men der er jo self også mange om at gi dem. Heldigvis får de gaverne over 2 juleaftener, for ellers ville det blive for meget!! 

Syntes det med at holde jul hjemme fremover, lyder som en rigtig god plan! Også evt invitere et hold venner hvis i har lyst! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

3rollinger

Anonym skriver:

Ja det er fordi de har større familier... stort set hele min er VÆK i himmelen et eller andet sted... 

min framor, farfar, mormor, morfar og Mor er døde. Mine søskende har ikke råd til julegaver, og min mands familie har drukket deres penge op inden d. 3 i måneden. 

men ja jeg har prøvet at forklare mine børn det som du netop siger her, og de ''forstår'' det , men kan stadig se de bliver lidt kede af at de andre børn bliver ved og ved, hvad må mine børn dog ikke tænke  jeg sidder og tuder nu, kan slet ikke klare det.. 

tror jeg gør som du siger, vi holder jul hjemme for os selv fremover. 

så skal jeg ikke tænke på det.. tak for rådet og ideen. 

Vi har samme problem i vores familie. Omend jeg dog ikke synes det er et problem endnu. Min mor er gift igen, saa der er dine og mine boern, dvs min bror og mig med vores respektive boern, og mine papsoeskende med deres boern. Mine unger og min brors faar ogsaa disse 5-7 gaver, men alle andre boern faar over 20. 

Vi har dog en leg naar vi deler gaver ud, som gaar ud paa at vi alle slaar med en terning og den der slaar en 6'er henter en gave, som man pakker op selv (ikke under andres overvaagenhed), saa mine boern har ikke fuldkommen opdaget hvor mange gaver de andre rent faktisk faar. Og de er ikke blevet kede af det. Men hvis og naar de bliver det, saa maa jeg forklarer dem at de andre er paa gaver med mange flere. Vi er ikke paa gave med saa mange. Og jeg synes det er en god laerdom. Fra mit synspunkt blvier de andre boern helt forstyrrede, flaar papiret af, kaster et halvt blik paa gaven og taenker paa hvornaar naeste gaver kommer. Og umiddelbart synes jeg mine egne er lidt mere rolige (er jo nok heller ikke hele objektiv). Da de var mindre kunne jeg godt finde paa at tage nogle gaver fra dem og give dem naeste dag naar de kunne nyde at aabne dem, stille og roligt.

Jeg vil ikke holde jul selv, for mine ungere elsker at vaere til juleaften hos min mor og nyder at lege med sine faetre og kusiner (uanset hvor mange gaver de faar eller ikke faar), saa det ville vaere en straf for dem og ikke en hjaelp.

Men synes det er et svaert problem. Man kan jo heller ikke bestemme hvordan de andre skal holde deres jul.

Men ihvertfald et knus til dig.

Anmeld

9. december 2013

Kamulla

puha det var også voldsomt mange gaver... tror Noah også får ca. 7. har selv købt 3 til ham.. hader når der skal tage overhånd, og hader når eks. min mor stor køber gaver så han svømmer i dem.. prøver at lære ham at man skal sætte pris på de ting man får og man ikke kan få alt hvad man ønsker sig, men man kan spare op til de ting man ikke får og bare vil eje..

Anmeld

9. december 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

årh tak for dine søde ord. det hjælper lidt på det synes jeg. 

føler mig nemlig helt alene i verden over at have det sådan, ved ikke hvor meget det påvirker, men sidste år hvor der sad en dreng og fik alle de her julegaver ( store julegaver ) så siger min fars kone, skal jeg lige finde en gave til dig ( sagde hun til min søn) og så sagde han : Mor nu får jeg en gave mere, men den gave kom aldrig, for der var ikke flere til ham og det gjorde ondt både på ham og mig. og jeg måtte virkelig kæmpe for ikke at græde, for han er så tapper og måtte hele tiden aflede hans opmærksomhed hver gang den anden dreng fik en gave mere og mere og mere  

og nu græder jeg igen, synes virkelig det gør ondt på mig. 

Det indlæg ovenover gav mig en stor klump i halsen - sikke tapper din dreng er! Og sikke en omsorgsfuld mor du er

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Det indlæg ovenover gav mig en stor klump i halsen - sikke tapper din dreng er! Og sikke en omsorgsfuld mor du er

tak skal du have, det var søde ord...

det hjalp lidt at få føelserne skrevet ned, for det gør avs i hjertet gør det... 

men jo noget man ikk rigtig kan gøre noget ved desværre..

Anmeld

9. december 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget.. 

Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..

nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver  det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få... 

hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver... 

hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet. 

er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation? 

Knus fra en ked af det Mor. 

Jeg synes du skal holde jul for jer selv, så du for den hyggelig  jul du har lyst til. Mine børn for imellem 5-10 gaver hver ialt, vores familie er heller ikke stor

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Jeg synes du skal holde jul for jer selv, så du for den hyggelig  jul du har lyst til. Mine børn for imellem 5-10 gaver hver ialt, vores familie er heller ikke stor

ja det gør vi også nok fremover 

Anmeld

9. december 2013

BellaCiinea

Anonym skriver:

Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget.. 

Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..

nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver  det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få... 

hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver... 

hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet. 

er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation? 

Knus fra en ked af det Mor. 

20-25 gaver er jo helt vanvittigt! :O

Det har jeg aldrig nogensinde oplevet hverken børn eller voksne få.. ikke i de mængder 

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

IsabellaCiinea skriver:

20-25 gaver er jo helt vanvittigt! :O

Det har jeg aldrig nogensinde oplevet hverken børn eller voksne få.. ikke i de mængder 

nej det er også helt vildt.... 

Anmeld

9. december 2013

Bondo

Åhh... hvor må det være hårdt og gøre ondt i moderhjertet.

Hvis det var mig, så ville jeg enten holde julen selv eller med nogle andre, der havde samme syn på det med gaver. Ellers ville jeg foreslå, at man kun åbner gaver fra dem, man holder jul med juleaften. Hvis der er gaver fra andet familier, naboer mm., så må de åbnes på et andet tidspunkt.

Jeg kan huske engang, at der var så mange gaver til mine små kusiner, at forældrene måtte tage en masse med hjem igen, som de ikke havde nået at åbne. Det var et kaos uden lige og efter den dag, har min mor nægtet at holde jul med dem, fordi det simpelthen var for grotesk. De viste slet ikke taknemmelighed for gaverne og var helt rund på gulvet. Det var virkelig synd for dem, for det var jo ikke deres skyld. Det er efter min mening misforstået kærlighed. Der er meget mere kærlighed i at give få gode gaver som børnene ønsker sig og holde en stille, rolig og hyggelig juleaften. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.