Er ked af det mht juleaften og julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2013

LinLin

For mig handler det ikke om for hvor meget mine drenge får for eller hvor mange gaver det er delt op i! Jeg køber noget jeg ved de ønsker sig og bliver glade for - og som vil blive brugt!

De får fire gaver af os i år og derudover ca ti gaver juleaften fra min side af familien (olde, bedstemor, onkel, min kusine, to veninder)

Og eftersom David er delebarn for han nok 6-7 gaver fra hans fars side en anden dag - ergo er han "en af de der får 20-25 gaver". Men det betyder altså ikke at han er møgforkælet og utaknemlig! eller at det er en ligegyldig overflod af gaver.

Man kan da sagtens have en stor familie = mange gaver. Så længe det ikke er en masse ubrugeligt skrammel og børnene i øvrigt ikke tager gaver for givet, ser jeg ikke det vildt forfærdelige i at de får 20+ gaver....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

DKA

hov, jeg hørte engang Lola udtale at børn kan overskue det antal gaver de er i år, resten magter de faktisk ikke at forholde sig til! Måske dem der lader deres børn få 20-25 gaver skulle tænke sig om en ekstra gang. 

Her mangler der intet og der er en stor familie, men jeg holder på at de må slå sig sammen så mine små børn ikke skal blive unødige stressede af at skulle pakke alt for mange gaver op og dermed være nød til at forholde sig til dem.

så trådstarter, måske du faktisk gør dine børn en tjeneste ved ikke at overdynge dem med gaver? Jeg ville satse på 1-2 ting de virkeligt har ønsket sig.

Anmeld

9. december 2013

LinLin

DKA skriver:

hov, jeg hørte engang Lola udtale at børn kan overskue det antal gaver de er i år, resten magter de faktisk ikke at forholde sig til! Måske dem der lader deres børn få 20-25 gaver skulle tænke sig om en ekstra gang. 

Her mangler der intet og der er en stor familie, men jeg holder på at de må slå sig sammen så mine små børn ikke skal blive unødige stressede af at skulle pakke alt for mange gaver op og dermed være nød til at forholde sig til dem.

så trådstarter, måske du faktisk gør dine børn en tjeneste ved ikke at overdynge dem med gaver? Jeg ville satse på 1-2 ting de virkeligt har ønsket sig.

Og Lola er....?!?

Kender hende ikke og/så hun skal da ikke diktere hvor meget mine kan "klare at få"

Måske de bare slet ikke skulle have gaver så??? Sikke det stress de kunne slippe for!

Anmeld

9. december 2013

Efterår mor

Jeg synes personligt at man som forældre skal give alle de giver man føler for - og har råd til. 

Jeg kan ikke se hvordan 4-7 gaver kan være lidt. De andre får måske 23 gaver, ja - Men dine børn får 4-7 gaver de ønsker sig! Det må da betyde lidt? 

Hvis jeg var forældre, som så på andre børn fik så meget, ville jeg ikke engang rynke på snuden. Det er helt fair at de gør det, det skal der være plads til. 

Man forklare jo sine børn at man har nogle begrænsninger, og de forstår det selvfølgelig - fordi de er opvokset med det! Det er en del af livet, og de bliver gode børn som ikke tager alt for givet.

Op med snuden - du er en fantastisk mor, du giver dine børn gode gaver! Og selvom du gav dem 50 hver ville de ikke elske dig mere eller mindre. jeg er sikker på at de er taknemmelige, og sagtens kan se det ekstremt voldsomme i at andre får så mange gave, hvad søren skal man bruge alt det til? 

Stort knus!

Anmeld

10. december 2013

DKA

LinLin skriver:

Og Lola er....?!?

Kender hende ikke og/så hun skal da ikke diktere hvor meget mine kan "klare at få"

Måske de bare slet ikke skulle have gaver så??? Sikke det stress de kunne slippe for!

hun udtaler sig alment, og self. Skal hun ikke diktere hvad DINE børn skal, du da mere end velkommen til at give dine børn alle de gaver du vil - ligesom at du er velkommen til at starte din jul når du vil og ikke om eftermiddagen som hun foreslog. Hun kommer med ideer osv. Om børneopdragelse, hvis man sys det pjat lader man jo bare vær med at rette sig efter det! 

Anmeld

10. december 2013

DesiraeR

Mine børn har aldrig fået mere end 5 eller 6 gaver, og det med med os og fra familien (farmor, momor, farbror..etc). Det skal har et gave fra hvert famile, og jeg synes det er helt fint!

Jeg tror 25 gaver er for meget.

Anmeld

10. december 2013

bøllen

Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget.. 

Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..

nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver  det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få... 

hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver... 

hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet. 

er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation? 

Knus fra en ked af det Mor. 

Mine børn får heller ikke voldsomt mange gaver. Og sidste år sad de store lidt med en øv fornemmelse fordi de kunne se deres fætter og kusiner med et BJERG af gaver.

de blev selvfølgelig super glade for deres gaver. Men kunne jo følge med i de andre pakkede op i en evighed og den lille kunne ikke forstå der ikke var flere gaver til ham. Vores fik måske 6-7 gaver hver. 

så jeg kan sagtens følge dig.Jule er jo hygge men bestemt også gaver. Jeg får ingen gaver juleaften da de voksne ikke får gaver i vores familie.

der er jo ikke så meget at gøre men glæde sig over de gaver der er. Men forstår dig SÅ udemærket 

Anmeld

10. december 2013

chael

Anonym skriver:

Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget.. 

Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..

nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver  det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få... 

hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver... 

hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet. 

er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation? 

Knus fra en ked af det Mor. 

Ja det er vanvittigt...

Derfor vi holder jul alene, bare min egen lille familie, så det kun handler om MINE børn og de får en hyggeligt aften..

Jeg er stået af gaveræset. Mine børn, 3 stk., får for 1000 kr hver. Fordelt ud på hvad de ønsker sig. Enten en stor ting eller 3 "mindre".

Og de skal ikke "konkurrere" eller se på andre få mere eller mindre den aften...

Anmeld

10. december 2013

Laulund87

Her er det nemt nok, der er ikke andre børn end Maria juleaften.

Familien giver hende gaver for 2-300 kr både til jul og fødselsdag og vi giver for maks 500 kr.

Vi har aldrig givet store gaver i familien og heller ikke i svigerfamilien og det har jeg det fint med, så går det ikke over gevind.

Anmeld

11. december 2013

marloutti

Maja84 skriver:

Hold da op en kommentar det kan godt være det er deres barnebarn men er da jeres barn, og komme 9 skrammelgaver er da for fjollet end at komme med en stor gave, legetøj erkommer dyrt så at købe feks 1 eller 2 gode ting som der kan leges med og forsynes i, er da bedre

Ja, ikke... Det synes vi også. Men i deres verden er vi bare mærkelige. Og de står og er ved at brække sig af grin for hver gave han pakker op, for det er da bare SÅ nuttet og sjovt med alle de gaver!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.