Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget..
Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..
nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver
det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få...
hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver...
hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet.
er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation?
Knus
fra en ked af det Mor.
Mine børn får heller ikke voldsomt mange gaver. Og sidste år sad de store lidt med en øv fornemmelse fordi de kunne se deres fætter og kusiner med et BJERG af gaver.
de blev selvfølgelig super glade for deres gaver. Men kunne jo følge med i de andre pakkede op i en evighed og den lille kunne ikke forstå der ikke var flere gaver til ham. Vores fik måske 6-7 gaver hver.
så jeg kan sagtens følge dig.
Jule er jo hygge men bestemt også gaver. Jeg får ingen gaver juleaften da de voksne ikke får gaver i vores familie.
der er jo ikke så meget at gøre men glæde sig over de gaver der er. Men forstår dig SÅ udemærket