Er ked af det mht juleaften og julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2013

Carina:-)

Du skal trække vejret helt ned i maven 

Kan sagtens forstå dig,fik lige en klump i halsen da du beskrev dine børn der sidder og kigger på de andre børns overflod.

MEN de er jo også bare børn ,og for dem kan man nærmest ikke få nok.

Jeg har ikke lige læst hele tråden,men jeg vil foreslå at I holder jul hjemme .

Så bliver det stille og roligt og ingen ked af det mor 

Jeg er selv typen der ikke kan beherske mig. Mine børn får relativt dyre gaver .-Ikke mange ,men ret dyre.

De får så nærmest kun fra os,-Og de voksne får "kun" de gaver ungerne har lavet .For har fravalgt at udveksle gaver voksne imellem da ingen af os mangler noget og tit bliver det sådan lidt .."hva pokker skal jeg finde på..."

Så her får ungerne 3-4 gaver fra os og 3 fra andre og det er fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

min mor havde heller ikke mange penge til julegaver da jeg var barn.. Hun har altid købt nogle praktiske ting som vi alligevel skulle have, vanter, sokker, lidt tøj osv, og pakket ind og lagt under træet også vi har måske fået for 300 kr hver og i alt omkring 10-15 gaver i alt juleaften.. Vi har altid været ligeså glade for nogle hjemmestrikkede sokker fra mormor som for den nyeste barbie dukke.. Jeg elsker stadig den dag i dag julen og som du, den hygge der symboliserer hele højtiden det har vi fint kunnet balancere trods gaverace når vi har været sammen med Familien.. Synes faktisk det er lidt synd for jeres børn hvis de ikke må give jer en gave.. Man kommer ikke udenom at julen også handler om gaver, især når man er lille.. Og den glæde jeres børn føler når de får en gave, ønsker de jo også bare at i skal føle! Så kan de tids nok lære at julen ikke kun er gaver jo ældre de bliver.. Men i kan jo sige i meget hellere vil have noget børnene selv har lavet end noget der er købt i en butik.. Det må være win-win for både børn og forældre

Nå det tog lige et lille sidespring! Min pointe var at har du taknemmelige børn med begge ben på jorden som du gerne vil have ikke bliver kede af det juleaften når Familien får mange gaver, så mix billige, praktiske og dyre gaver

vi får julegave af vores børn jeg har ikke formuleret det ordenligt, og vi bliver så glade for dem. 

men vi får ikke nogle gaver af andre overhoved, og det er det de bliver kede af, for min mand og jeg er faktisk de eneste som ikke får julegaver af nogen, så har måtte lyve for mine børn og sagt at det er fordi vi har sagt til folk at vi ikke vil have nogle. 

Anmeld

9. december 2013

Pcokate

Anonym skriver:

Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget.. 

Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..

nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver  det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få... 

hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver... 

hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet. 

er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation? 

Knus fra en ked af det Mor. 

Måske var det en ide at holde julen selv og evt par venner eller familie med samme holdning/pengepung? 

Jeg kan huske som barn at min "rige" kusine ALTID fik i hovedet og røv mens jeg fik hj. Striktrøjer o.l. Selvom jeg var lidt misundelig på hende, ønskede jeg ikke hendes liv. Min mor og nærmeste var bare det bedre i mine øjne. 

Herhjemme køber vi 1 gave til knægten (og alle andre). prisen hedder max 200,- og det er fint. hvis nogen ønsker noget dyrt må man gå sammen resten af familien køber også kun 1 gave til hver -dog alt efter deres budget.

faktisk fik knægten kun 2 gaver af familien og os sidste jul da han ønskede en 3D ds'er og et spil. Han kunne ikke have været lykkeligere

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Du skal trække vejret helt ned i maven 

Kan sagtens forstå dig,fik lige en klump i halsen da du beskrev dine børn der sidder og kigger på de andre børns overflod.

MEN de er jo også bare børn ,og for dem kan man nærmest ikke få nok.

Jeg har ikke lige læst hele tråden,men jeg vil foreslå at I holder jul hjemme .

Så bliver det stille og roligt og ingen ked af det mor 

Jeg er selv typen der ikke kan beherske mig. Mine børn får relativt dyre gaver .-Ikke mange ,men ret dyre.

De får så nærmest kun fra os,-Og de voksne får "kun" de gaver ungerne har lavet .For har fravalgt at udveksle gaver voksne imellem da ingen af os mangler noget og tit bliver det sådan lidt .."hva pokker skal jeg finde på..."

Så her får ungerne 3-4 gaver fra os og 3 fra andre og det er fint

tak skal du have ja det er nemlig hårdt følelsesmæssigt. 

og ja må holde jul hjemme, så jeg ikke skal være så ked af det.. dejligt at høre at det ikke er alle børn som får så mange julegaver. 

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Måske var det en ide at holde julen selv og evt par venner eller familie med samme holdning/pengepung? 

Jeg kan huske som barn at min "rige" kusine ALTID fik i hovedet og røv mens jeg fik hj. Striktrøjer o.l. Selvom jeg var lidt misundelig på hende, ønskede jeg ikke hendes liv. Min mor og nærmeste var bare det bedre i mine øjne. 

Herhjemme køber vi 1 gave til knægten (og alle andre). prisen hedder max 200,- og det er fint. hvis nogen ønsker noget dyrt må man gå sammen resten af familien køber også kun 1 gave til hver -dog alt efter deres budget.

faktisk fik knægten kun 2 gaver af familien og os sidste jul da han ønskede en 3D ds'er og et spil. Han kunne ikke have været lykkeligere

årh hvor fint, også en god måde.  og skønt du havde det sådan som barn. 

mine børn er også opdraget godt, men selvfølgelig kan de ikke lade være med at tænke et eller andet, og det er næsten det væreste at tænke på , Hvad DE tænker på.. 

Anmeld

9. december 2013

Kløver

Øv lyder ikke rart, vi har lidt omvendt problem at jeg synes det går meget op i julegaver her, hvor bedsterne pakker tingene ind så der er flere gaver, og er ikke til at overskue når der er 3 sæt Bedster. Må være enig med dig og synes julen er hyggen og fællesskab osv men gaver er jo også en del af det. Synes 25 pakker lyder af meget, her tror jeg ungerne får ca 8-14 pakker kommer an på hvor meget det bliver delt op, feks hvis de får tøj, deler især Bedster gerne op så der er flere pakker og så kan der jo pludselig være mange. Men måske i kunne tage id og julehygge ved familien og klare gaverne selv derhjemme. Børnene kunne give jer julegaver, ting de selv laver, perleplader, male på syltetøjsglas og komme hjemmebag i de selv har været med til at lave

Anmeld

9. december 2013

Kløver

Pcokate skriver:

Vi prøver også at begrænse det (har dog 3 sæt Bedster, older og 4 sæt mostre/onkler som køber gave) vi giver i år noget tøj og en æske duplo til hver, som kostede under 200kr

Anmeld

9. december 2013

Team Putte

Anonym skriver:

vi får julegave af vores børn jeg har ikke formuleret det ordenligt, og vi bliver så glade for dem. 

men vi får ikke nogle gaver af andre overhoved, og det er det de bliver kede af, for min mand og jeg er faktisk de eneste som ikke får julegaver af nogen, så har måtte lyve for mine børn og sagt at det er fordi vi har sagt til folk at vi ikke vil have nogle. 

Arh okay men tror jeg havde valgt at sige sandheden i stedet for at lyve.. Man kan jo godt sige noget som at i synes bedst om gaverne fra ungerne så det er ligemeget med gaver fra andre

Anmeld

9. december 2013

Muffinmus

mine børn får ikke et bestemt antal gaver
De får det vi synes de skal have og synes vi har råd til, færdig slut og vi er ligeglade med hvor mange gaver andre børn får. Så længe mine børn får noget af det de har ønsket sig, så tænker jeg de er glade og 20 gaver er jo åndsvagt, de kan ikke nå at fatte alle gaverne og ikke nå at fatte hvem der giver hvad og hvorfor...rent fråds i mine øjne.
Af os får min søn lidt guld min mand har liggende til sit museum(6 år), en pudelampe med stjerner, en brugt stensamling fra gul og gratis, det er vist det
Min datter får samme slags lampe, clipsøreringe og en prinsessekjole.
Den mindste får samme lampe som de to andre og en brugt peter plys tlf.
Det har jeg det slet ikke dårligt med. Selvfølgelig får de også lidt gaver fra andre i familien, men vi går ikke ind for gaveræs.

Anmeld

9. december 2013

lhn89

Herhjemme har vi valgt (på min side af familien) at lave hjemmelavet julegaver i år, og vores børn får bevist få julegaver.

Jeg er selv vokset op med at få julegaver (alt for) mange gaver (det var ikke unormalt at værdien på gaverne var min. 5.000-6.000 kr.) hvilket gjorde at man hvert år forventede mere og mere, og hverken min søster eller jeg var særlig taknemmlige - det var jo bare en selvfølge med alle de gaver. 

Derfor har vi (min kæreste og jeg) besluttet at vores ikke skal vokse op på samme måde, de skal være taknemmlige for de gaver de får, samtidig ønsker vi også at ligge flere tanker og mere "kærlighed" i gaverne, hvilket betyder at vi selv laver dem, frem for at købe dem over nettet eller i den nærmeste legetøjsbutik. 

Det betyder også at min datter faktisk (endnu) ikke har den store interesse i gaver, hver gang hun vi spørger hvad hun ønsker sig, så siger hun "røde strømper" (hvorfor ved jeg ikke - hun mangler ikke ligefrem strømper og hun har endda røde strømper) også selvom jeg er kommet med en del forslag, så er det altså kun strømper hun vil have?! og her d. 1. dec. havde jeg en lille gave til hende i julestrømpen, den havde hun slet ikke interesse i, i forhold til hvor sjovt det var, at drillenissen havde været forbi (derfor er det kun blevet til spiselige gaver i sokken, siden da - det er lidt nemmere )

Jeg siger slet ikke at vores måde, er det rigtige at gøre, og jeg forstå jo godt at man gerne vil give sine børn alverdens ting, for at gøre dem glade - for hvem vil ikke gøre sit kæreste eje glad? jeg tror bare at man gør dem en bjørnetjeneste (det gjorde mine forældre i hvert fald)

Jeg ved ikke helt hvad jeg ville med denne lange besvarelse - måske at jeg godt kan forstå du ønsker at give dine børn mange gaver, især når de holder jul med nogle der får mange, men du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed! tværtimod  Jeg tror det er vigtigt at holde fast i hvad julen egentlig handler om 

Venlig hilsen Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.