Er ked af det mht juleaften og julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2013

Menne

Det kommer ikke an på antal af gaver. Min mor er typen, der gerne vil købe mange gaver, men det får hun ikke lov til.. En gave Ligegyldigt om der skal gives for 100 kr eller 1000 kr. Jeg gider ikke lærer mine børn alt det der gaveræs og så gider JEG ikke have en masse bras til dem. Slut.

Jeg synes det er flot, at du lærer dine børn at værdsætte det, de får. Det kan bare bruges til noget. Det kan 10 ekstra gaver ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

årh tak for dine søde ord. det hjælper lidt på det synes jeg. 

føler mig nemlig helt alene i verden over at have det sådan, ved ikke hvor meget det påvirker, men sidste år hvor der sad en dreng og fik alle de her julegaver ( store julegaver ) så siger min fars kone, skal jeg lige finde en gave til dig ( sagde hun til min søn) og så sagde han : Mor nu får jeg en gave mere, men den gave kom aldrig, for der var ikke flere til ham og det gjorde ondt både på ham og mig. og jeg måtte virkelig kæmpe for ikke at græde, for han er så tapper og måtte hele tiden aflede hans opmærksomhed hver gang den anden dreng fik en gave mere og mere og mere  

og nu græder jeg igen, synes virkelig det gør ondt på mig. 

Årh lille dreng dog.

hvis jeg kunne ville jeg bede om din adresse og sende ham en gave, men vi har selv måtte købe 4 gaver til vores fordi vi er i samme situation som jer, vores får max 4 gaver fra familien og med vores 4 indkøbte gaver er der hele 8 under træet i år 

Kan selv huske det fra jeg var lille når kusiner og fætre fik 20/25 gaver og min bror og jeg fik måske mellem 3 og 5. Kan huske jeg var helt flov over mig selv, specielt fordi jeg var flov over at begære flere gaver, ikke være tilfreds med antallet og fordi jeg kunne mærke nogle "medlidenhedblikke" fra min mor. 

Anmeld

9. december 2013

marloutti

Anonym skriver:

Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget.. 

Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..

nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver  det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få... 

hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver... 

hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet. 

er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation? 

Knus fra en ked af det Mor. 

Jeg forstår virkelig godt du er ked af det. Det er jo også rablende sindssygt med alle de gaver!! Hvad dælen tænker folk dog på!! Hvor jeg dog bare hader det gaveræs! Det er jo slet ikke hyggeligt mere, når det hele kører sådan af sporet.

Da min søn blev 1 år, kom hans farfar og farmor med NI gaver til ham. Alle andre havde en eller to med. Det er så vanvittigt! Især fordi det meste er skrammel! Ja, undskyld, det er ikke for at lyde utaknemlig, men vi synes jo det var bedre at bruge pengene på få gode ting, end på en masse, han alligevel ikke kan bruge til noget.

Vi har så til efterfølgende jul og fødselsdag bedt dem om at styre deres gaver en smule, sagt på en pæn måde selvfølgelig. Men vi fik jo bare at vide at det skulle vi slet ikke blande os i; det er deres barnebarn, så det bestemmer de selv!! Godt så!

Det betyder jo så bare at vi selv og de andre, der kommer med gaver kun køber en gave til ham, for vi vil simpelthen ikke være med til det sindssyge gaveræs! Vi vil gerne lære vores søn at være glad og taknemlig for det han får. Det skal helst ikke gå ud på at få så meget som muligt, som man egentlig slet ikke har brug for. Selvfølgelig kan han også blive glad for mange gaver, men det er bare så unødvendigt.

Ja, jeg ved egentlig ikke hvad jeg prøver at sige, andet end at det gaveræs er frygteligt! Og jeg forstår godt, du ikke bryder dig om det.

Anmeld

9. december 2013

Mother-love

Forstår virkelig godt din frustration. Her får Isabella også mange gaver. Men hun er også det eneste barnebarn i min familie og min kæreste har ingen søskende så hun er også den eneste på hans side. Altså udover isabellas granfætre og grankusine.
Så ja Isabella kommer til at svømme i gaver juleaften.
Men havde det været mig der stod i din situation så havde jeg nok valgt at holde jul selv. For selvom jeres børn er meget taknemlige så er det skide svært for børn at forstå at de andre får så mange gaver og de ikke gør. Jeg ville have ligeså ondt i hjertet som dig hvis Isabella skulle igennem det som dine børn skal.
For selvom dine børn er taknemlige så er de stadig børn og de forstår jo ikke det med at i ikke har så mange i familien tilbage til at give gaver.
Nu kommer jeg fra en familie hvor bedsterne osv døde da jeg var helt lille. Og vi har altid holdt jul selv. Mine forældre og os tre søskende. Og jeg har altid elsket julen. Så dine børn vil få ligeså dejlig en jul selvom i er jer selv.
Og så er det nemlig at man kan lave sine egne traditioner. Nu ved jeg ikke hvor gamle de er. Men i kunne jo lege pakkeleg. Og så bare købe lidt små gaver til 10-20kr stk. Og så er der hygge omkring det. Eller lave en lille juleskattejagt. Men lidt godte poser imens forældrene rydder af bordet. Man kan lave alt muligt.
lige en krammer herfra

Anmeld

9. december 2013

Kløver

Jeg forstår virkelig godt du er ked af det. Det er jo også rablende sindssygt med alle de gaver!! Hvad dælen tænker folk dog på!! Hvor jeg dog bare hader det gaveræs! Det er jo slet ikke hyggeligt mere, når det hele kører sådan af sporet.

Da min søn blev 1 år, kom hans farfar og farmor med NI gaver til ham. Alle andre havde en eller to med. Det er så vanvittigt! Især fordi det meste er skrammel! Ja, undskyld, det er ikke for at lyde utaknemlig, men vi synes jo det var bedre at bruge pengene på få gode ting, end på en masse, han alligevel ikke kan bruge til noget.

Vi har så til efterfølgende jul og fødselsdag bedt dem om at styre deres gaver en smule, sagt på en pæn måde selvfølgelig. Men vi fik jo bare at vide at det skulle vi slet ikke blande os i; det er deres barnebarn, så det bestemmer de selv!! Godt så!

Det betyder jo så bare at vi selv og de andre, der kommer med gaver kun køber en gave til ham, for vi vil simpelthen ikke være med til det sindssyge gaveræs! Vi vil gerne lære vores søn at være glad og taknemlig for det han får. Det skal helst ikke gå ud på at få så meget som muligt, som man egentlig slet ikke har brug for. Selvfølgelig kan han også blive glad for mange gaver, men det er bare så unødvendigt.

Ja, jeg ved egentlig ikke hvad jeg prøver at sige, andet end at det gaveræs er frygteligt! Og jeg forstår godt, du ikke bryder dig om det.

Hold da op en kommentar det kan godt være det er deres barnebarn men er da jeres barn, og komme 9 skrammelgaver er da for fjollet end at komme med en stor gave, legetøj erkommer dyrt så at købe feks 1 eller 2 gode ting som der kan leges med og forsynes i, er da bedre

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Årh lille dreng dog.

hvis jeg kunne ville jeg bede om din adresse og sende ham en gave, men vi har selv måtte købe 4 gaver til vores fordi vi er i samme situation som jer, vores får max 4 gaver fra familien og med vores 4 indkøbte gaver er der hele 8 under træet i år 

Kan selv huske det fra jeg var lille når kusiner og fætre fik 20/25 gaver og min bror og jeg fik måske mellem 3 og 5. Kan huske jeg var helt flov over mig selv, specielt fordi jeg var flov over at begære flere gaver, ikke være tilfreds med antallet og fordi jeg kunne mærke nogle "medlidenhedblikke" fra min mor. 

hvor er du sød, jeg vil ønske jeg kunne gøre det samme.... men alligevel har det hjulpet at høre at mine børn ikke er de eneste. 

det er ærgerligt at Julen er blevet sådan.. men fremover holder vi det hjemme, og så hygger vi sammen på den måde  

Julen er så hård følelsesmæssigt, at jeg hader selve Juleaften, men dagene op til er hyggelige og rare med mine børn...

inden jeg fik børn hadede jeg alt hvad der var med JUL at gøre pga alle dem som jeg har mistet, så alt var lige meget for mig, men da jeg fik mine børn, lærte jeg at elske Julen fordi jeg kan se mine børns julelys i øjnene

de betyder alt i verden for mig...

min søn siger tit til mig: Mor - du elsker mig for meget  

Anmeld

9. december 2013

Giraffen

Anonym skriver:

dejligt de ikke gør forskel...

vi må selv købe de dyre gaver , da ingen andre gør.. men ja fremover holder vi det hjemme.

jeg synes det lyder som en rigtig go idé at holde det selv det vigtigste for børnene er helt sikkert også at være sammen med hinanden og mor og far og hygge og være sammen, pynte juletræ, danse omkring det, være fælles om at lave mad og dække fint julebord og bare rå hygge som man kan allerbedst i sin egen lille familie 

men hvor er det også bare så synd for børn og jer, at der er så meget familie, der desværre er gået bort det er jo det med julen, det er et slags forstørrelsesglas for både det gode og det triste - så gør I alt hvad I kan for at forstørre det gode så det triste ikke tager over 

Det kan også være, at I kan inddrage hele den manglende familie i jeres juletraditioner - fx lave små engle til træet med deres navne eller lave små lys til dem i tænder i vinduet eller andet, så julen får fokus på at skabe og give, frem for at få og skrabe ind 

Anmeld

9. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget.. 

Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..

nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver  det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få... 

hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver... 

hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet. 

er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation? 

jeg har stået i situationen hvor min søster skulle komme hjem med sin familie og havde sagt at børnene ville pakke størstedelen af deres gaver op hjemmefra, så mine forældre valgte jeg kun skulle have få gaver... Jeg ved godt at de alle er skilsmissebørn og derfor får gaver fra mors, fars og bonus familien, men jeg endte med at sidde med 5-6 gaver mens de fire andre havde 10-15 gaver hver... 

Jeg blev meget ked af at se dem pakke op og pakke op uden at jeg fik flere, så da vi et par år senere igen skulle holde jul sammen sagde jeg - efter overtalelse fra mine forældre - lige ud til hende hvordan jeg havde det og det hjalp til at hun kun tog nogle af gaverne med/gemte dem i et værelse så der ikke var så mange gaver...

Anmeld

9. december 2013

Vik

20-25 gave??? hmmm lyder som alt alt for meget. Min familie bor ikke i dk, så hun plejer at få gaver af min mor og far og min brors familie når vi er på besøg hos dem. Men i år når hun er blevet større har de bedt os at købe noget fra dem. i år får hun 6-8 gaver. Jul handler ikke om gaver, men om familie, samvære , traditioner, respekt. Det prøver jeg at lære mit barn.

Anmeld

9. december 2013

Kildebakken

Anonym skriver:

Er det muligt at I kan aftale med de andre forældre at 7 gaver er max. når i holder jul sammen. Så kan de andre børn får deres mange gaver dagen efter. Det er jo nøjagtigt ligeså hyggeligt for dem at få syv som 25. Alternativt ( hvis deres forældre ikke kan se fornuften) ville jeg som mor tænke over om I holder jul med de rigtige:-)

KH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.