Anonym skriver:
Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget..
Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..
nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver
det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få...
hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver...
hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet.
er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation?
Knus
fra en ked af det Mor.
min mor havde heller ikke mange penge til julegaver da jeg var barn.. Hun har altid købt nogle praktiske ting som vi alligevel skulle have, vanter, sokker, lidt tøj osv, og pakket ind og lagt under træet også

vi har måske fået for 300 kr hver og i alt omkring 10-15 gaver i alt juleaften.. Vi har altid været ligeså glade for nogle hjemmestrikkede sokker fra mormor som for den nyeste barbie dukke.. Jeg elsker stadig den dag i dag julen og som du, den hygge der symboliserer hele højtiden

det har vi fint kunnet balancere trods gaverace når vi har været sammen med Familien.. Synes faktisk det er lidt synd for jeres børn hvis de ikke må give jer en gave.. Man kommer ikke udenom at julen også handler om gaver, især når man er lille.. Og den glæde jeres børn føler når de får en gave, ønsker de jo også bare at i skal føle! Så kan de tids nok lære at julen ikke kun er gaver jo ældre de bliver.. Men i kan jo sige i meget hellere vil have noget børnene selv har lavet end noget der er købt i en butik.. Det må være win-win for både børn og forældre

Nå det tog lige et lille sidespring! Min pointe var at har du taknemmelige børn med begge ben på jorden som du gerne vil have ikke bliver kede af det juleaften når Familien får mange gaver, så mix billige, praktiske og dyre gaver