Er ked af det mht juleaften og julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Vores dilemma er løst ved vi ikke holder jul med andre  Nej min mands familie bor i Italien, og min familier er snævret ind til min mor, så vi har en hyggelig rolig jul. Men selvom der ikke er andre børn at sammenligne med selve juleaften, kan jeg sidde med den samme følelse som dig og nogen gange køber mere end planlagt for de skal også have følelsen af mange gaver som de bliver bombarderet med i snakken efter jul med venner. 

Dog hAr jeg efterhånden erfaret det er de første 2-3 gaver de giver opmærksomhed og de andre er bare nogen der bliver pakket op og glemt. Så jeg begrænser mig og vil hellere give noget en anden dag.

Med hensyn til dit dilemma, der kan jeg huske da jeg var barn blev det besluttet der til jul max måtte medbringes 2 gaver til hver (altså fra hver enkelt) og resten kunne man så give på et andet tidspunkt.

det var da en rigtig god ide at gøre sådan, men det vil jeg aldrig kunne få trumfet igennem... 

men løsningen her må også være at holde jul for os selv.. 

det er en forfærdelig føelse at sidde med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

hov, fik trykket send for hurtigt hehe

syntes virkelig du skulle snakke lidt med familien om lidt mere variation hvis det absolut skal være så mange gaver

her er mine børn og kærestens barn de eneste småbørn i familien

de får 3 hver af mig og manden, MEN det er gaver der max har kostet 100 kr stykket

de dyre gaver gir bedsteforældrene

men de laver ALDRIG forskel på børnene, de får altid lige mange hver og lige store gaver

uanset om det er blodslægtet eller ej

dejligt de ikke gør forskel...

vi må selv købe de dyre gaver , da ingen andre gør.. men ja fremover holder vi det hjemme.

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

syntes det lyder meget SINDSYGT!!!

det er derfor jeg har ondt i maven over juleaften  

Anmeld

9. december 2013

FruJacobsen

Hvor er det ærgerligt, at julen er blevet så kommerciel og opreklameret, at nogle forældre skal blive kede af det på deres børns vegne og ikke have lyst til at holde jul sammen med den øvrige familie. Men hey, 20-25 gaver lyder da også vanvittigt? Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det må svært, når ens barn ser, at de andre får meget mere - men jeg spekulerer på, om det mon påvirker barnet så meget, som vi tror? Jeg synes, at du skal være stolt over, at dit barn ikke lærer, at julen er en ren gavefest, hvor man kan forvente at få foræret ting i det omfang, som du oplever med de andre børn. Og 7 gaver er altså meget! Jeg mener, at min søn får 8 ting i år (vi har selv købt 3 til ham, hvoraf den ene er tøj, som han skal have alligevel). Jeg synes hvert fald ikke, at du skal være ked af, at andre går fuldstændig over gevind ! Rigtig glædelig jul

Anmeld

9. december 2013

lineog4

Anonym skriver:

det var da en rigtig god ide at gøre sådan, men det vil jeg aldrig kunne få trumfet igennem... 

men løsningen her må også være at holde jul for os selv.. 

det er en forfærdelig føelse at sidde med 

Det er en forfærdelig følelse og tro mig man kan også have den selv om man holder jul alene - pludselig hører man kun om alle dem der holder den fantastiske, perfekte jul med en masse mennesker, med alt hvad der hører sig til og gaver i en budget ramme der er helt uden for ens egen. Og det er det man skal messe sit mantra: nul er hygge, samvær og glæde, jul er ..... For det er jo det jul er. Og for nogen kommer det med en familie der kan nå hele vejen rundt om juletræet og for andre kræver det et par tørklæder i hænderne for at nå rundt.

Vi higer efter at give vores børn det perfekte, sammenligner osv og jeg tror altid man har en snert af øv jeg ville gerne kunne især når det er noget man ikke selv er herre over og jo faktisk er ked af nemlig at man har mistet dem der skulle give gaverne, og fylde rundt om juletræet. 

Jeg kan kun anbefale holde jul selv - I kan jo også invitere og så er det jeres regler er gældende. Men en jul alene er også skøn - vi nyder den hvert år (min mor kommer altid)

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

FruJacobsen skriver:

Hvor er det ærgerligt, at julen er blevet så kommerciel og opreklameret, at nogle forældre skal blive kede af det på deres børns vegne og ikke have lyst til at holde jul sammen med den øvrige familie. Men hey, 20-25 gaver lyder da også vanvittigt? Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det må svært, når ens barn ser, at de andre får meget mere - men jeg spekulerer på, om det mon påvirker barnet så meget, som vi tror? Jeg synes, at du skal være stolt over, at dit barn ikke lærer, at julen er en ren gavefest, hvor man kan forvente at få foræret ting i det omfang, som du oplever med de andre børn. Og 7 gaver er altså meget! Jeg mener, at min søn får 8 ting i år (vi har selv købt 3 til ham, hvoraf den ene er tøj, som han skal have alligevel). Jeg synes hvert fald ikke, at du skal være ked af, at andre går fuldstændig over gevind ! Rigtig glædelig jul

årh tak for dine søde ord. det hjælper lidt på det synes jeg. 

føler mig nemlig helt alene i verden over at have det sådan, ved ikke hvor meget det påvirker, men sidste år hvor der sad en dreng og fik alle de her julegaver ( store julegaver ) så siger min fars kone, skal jeg lige finde en gave til dig ( sagde hun til min søn) og så sagde han : Mor nu får jeg en gave mere, men den gave kom aldrig, for der var ikke flere til ham og det gjorde ondt både på ham og mig. og jeg måtte virkelig kæmpe for ikke at græde, for han er så tapper og måtte hele tiden aflede hans opmærksomhed hver gang den anden dreng fik en gave mere og mere og mere  

og nu græder jeg igen, synes virkelig det gør ondt på mig. 

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Det er en forfærdelig følelse og tro mig man kan også have den selv om man holder jul alene - pludselig hører man kun om alle dem der holder den fantastiske, perfekte jul med en masse mennesker, med alt hvad der hører sig til og gaver i en budget ramme der er helt uden for ens egen. Og det er det man skal messe sit mantra: nul er hygge, samvær og glæde, jul er ..... For det er jo det jul er. Og for nogen kommer det med en familie der kan nå hele vejen rundt om juletræet og for andre kræver det et par tørklæder i hænderne for at nå rundt.

Vi higer efter at give vores børn det perfekte, sammenligner osv og jeg tror altid man har en snert af øv jeg ville gerne kunne især når det er noget man ikke selv er herre over og jo faktisk er ked af nemlig at man har mistet dem der skulle give gaverne, og fylde rundt om juletræet. 

Jeg kan kun anbefale holde jul selv - I kan jo også invitere og så er det jeres regler er gældende. Men en jul alene er også skøn - vi nyder den hvert år (min mor kommer altid)

ja vi holder også jul hjemme. det andet gør for ondt. 

Anmeld

9. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Mine børn får heller ikke særlig mange gaver - 6-8 stykker.

Jeg synes personligt, at det er fuldstændigt vanvittigt, at børn skal have 20-25 gaver. Det er et overflod uden lige.

En ide var måske, at holde jul hjemme hos jer selv. Så er det jeres regler som gælder og det er hyggeligt ikke, at væres så mange. Der er meget mere ro på og ikke et "galehus".

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Mine børn får heller ikke særlig mange gaver - 6-8 stykker.

Jeg synes personligt, at det er fuldstændigt vanvittigt, at børn skal have 20-25 gaver. Det er et overflod uden lige.

En ide var måske, at holde jul hjemme hos jer selv. Så er det jeres regler som gælder og det er hyggeligt ikke, at væres så mange. Der er meget mere ro på og ikke et "galehus".

tak, ja vi holder jul hjemme, den eneste løsning jeg kan finde på min smerte 

Anmeld

9. december 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Kære alle på baby.dk , nu skriver jeg altså lige mine tanker og følser ned og håber på gode råd eller noget.. 

Juleaften får mine børn aldrig særlig mange julegaver, de får IALT 5 julegaver, men i år har jeg så købt 4 til dem så iår får de 7 julegaver ca..

nu kommer det jeg er bliver ked af, når vi holder jul sammen med andre børn får alle andre børn mellem 20 - 25 Julegaver  det er jo ragende sindsygt, og bliver sgu ked af at mine børn '' kun '' får 7 når det er højest, imens de sidder og kikker på alle de andre gaver der er under træet og de bliver ved og ved med at få... 

hvad synes i om dette? det knuser mit hjerte, og har allermest lyst til kun at holde jul for os selv så mine børn ikke ser dette vildskab , selv de voksne får flere gaver end mine børn, og mig og min mand får ikke en eneste, dette bliver vores børn kede af, men har forklaret dem at vi ikke VIL have gaver... 

hader Julen når det er sådan... det som betyder noget for mig er HYGGEN i hele julen, og vi hygger enormt, og mine børn er taknemmelige for det de får og julehyggen , men jeg har altid ondt i maven af at tænke på juleaften, og har allermest lyst til at bruge alle mine penge på gaver til ungerne , men vi skal jo også have mad på bordet. 

er der andre der har det sådan? eller hvas tænker i at i vil gøre hvis det var jeres situation? 

Knus fra en ked af det Mor. 

min mor havde heller ikke mange penge til julegaver da jeg var barn.. Hun har altid købt nogle praktiske ting som vi alligevel skulle have, vanter, sokker, lidt tøj osv, og pakket ind og lagt under træet også vi har måske fået for 300 kr hver og i alt omkring 10-15 gaver i alt juleaften.. Vi har altid været ligeså glade for nogle hjemmestrikkede sokker fra mormor som for den nyeste barbie dukke.. Jeg elsker stadig den dag i dag julen og som du, den hygge der symboliserer hele højtiden det har vi fint kunnet balancere trods gaverace når vi har været sammen med Familien.. Synes faktisk det er lidt synd for jeres børn hvis de ikke må give jer en gave.. Man kommer ikke udenom at julen også handler om gaver, især når man er lille.. Og den glæde jeres børn føler når de får en gave, ønsker de jo også bare at i skal føle! Så kan de tids nok lære at julen ikke kun er gaver jo ældre de bliver.. Men i kan jo sige i meget hellere vil have noget børnene selv har lavet end noget der er købt i en butik.. Det må være win-win for både børn og forældre

Nå det tog lige et lille sidespring! Min pointe var at har du taknemmelige børn med begge ben på jorden som du gerne vil have ikke bliver kede af det juleaften når Familien får mange gaver, så mix billige, praktiske og dyre gaver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.