Den naturlige fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2013

Masig

M (: skriver:

Det lyder godt nok hæsligt.. Hvordan fandt du kræfterne? 

Aner det ikke.... Havde jo ikke rigtigt noget valg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

M (:

Masig skriver:

Aner det ikke.... Havde jo ikke rigtigt noget valg...

Nej, det er selvfølgelig rigtig nok..  Men det kunne godt være der var et eller andet, der gav dig styrken til at klare det 

Anmeld

3. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tulle28 skriver:

Meget tankevækkende artikel... Jeg gik til fødselsforberedelse hos "Smertefri fødsel" og der lærer man bl.a. hvad man selv kan gøre, hvis f.eks. fødslen går i stå. For en fødsel er jo styret af hormoner og producerer du ikke de hormoner selv, så er det jo at de bliver tilført kunstigt i form af f.eks. ve-drop. Dermed ikke sagt at det ikke er OK at have brug for netop ve-drop eller epidural, for det går jo ikke altid lige efter planen og så er det jo fantastisk at de muligheder findes.

Jeg havde iøvrigt en "smertefri fødsel" uden brug af hverken smertestillende eller andet Og fik PKS ved min ældste datter, hvilket jeg nu også gerne gjorde igen

hvad kan man selv gøre hvis det går i stå??? Det fif vil jeg da meget gerne have, hvis min næste fødsel skulle ligne den første.

Anmeld

3. december 2013

twinny

Hmmm så havde jeg en unaturlig fødsels. Pga igangsættelse.  Men det var det der var bedst for mig og mine børn. 

Jeg synes ellers jeg havde en naturlig fødsels uden form for smertelindringer, vedrop, eller noget til forløsningen af moderkagen. 

Jeg synes det er fint man får tilbuddene. Folk er forskellige of har forskellige behov. 

Anmeld

3. december 2013

ramona

Jeg blev igangsat og husker tydeligt at jeg fik af vide det kunne tage 5 dage med de stikpiller. Men jeg nåede at få en, så på en eller anden måde er jeg ganske sikker på min krop var klar.

Smertestillende under fødslen havde jeg ikke noget valg om da min fødsel gik så hurtig at det ville være for sent at give. Men det gik fint alligevel med en god jordemoder plus studerende og en masse skrigeri

Anmeld

4. december 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
lineog4 skriver:

Er for så vidt enig, overraskes hver gang en heller vil have kejsersnit, men jeg har jo også prøvet en fødsel og ikke kejsersnit og ved det er "nemt" at føde. Med min nummer 2 var det ved ved at ende med KS fordi hun lå forkert og inde uger hvor det var på betale gjorde jeg ALT hvad jeg kunne gøre for hun skulle vende sig, for KS var det mest forfærdelige jeg kunne forestille mig især tiden efter - men måske en der har prøvet KS ville sige modsat 

Der er en her i tråden der skriver: bestilt kejsersnit og den formulering undrer, kan man uden grund få et kejsersnit - kender en der fik uden anden grund end en knap så sjov fødsel første gang, dog slet ikke ude i mange timer, kop, faldende hjertelyd mm. Bare ikke drømme fødsel og ved da hun fortrød bitterligt bagefter.

Ja, ks er det mest forfærdelige, keg nogensinde har oplevet. Min søn kom desværre til verden via aks. Jeg havde haft veer on and.off i tre uger, og da jeg var to uger over tid, blwv jeg sat i gang (to gange), men jef udvidede mig ikke, og pga faldende blodtryk hos mig og forhøjet hjerterytme hos ham, fik jeg et aks.

jeg græd rigtig mwget og var virkelig kwd af det, da de fortalte mig.det, men jeg kunne hverken gøre til eller fra.

Min datter fødte jeg uden nogwn form for smertelindring trods 30 timer med veer (hun var stjernekigger).

Jeg forstår heller ikke.manien med at alle skal have pks i stedet.for at udføre, hvad kvimder har gjort i årtusinder - medmindre der er medicinske.grunde.

Skrivefejl deler min tlf ud gratis i dag

Skrive og slåfejl giver er gratis fra

Anmeld

4. december 2013

Masig

M (: skriver:

Nej, det er selvfølgelig rigtig nok..  Men det kunne godt være der var et eller andet, der gav dig styrken til at klare det 

Hehe ja faktisk, så blev han jo født 18. juli, og min kusine har fødselsdag 19. juli... Det var om aftenen og jeg var MEGET opsat på at han skulle have sin egen fødselsdag og ikke dele den med andre i familien, så han SKULLE ud d. 18. havde jeg bestemt mig for, så måtte jo bare presse løs, for kl. nærmede sig altså midnat, og  selvom jeg sov mellem veerne og var udmattet, var jeg helt med på hvad kl. var, og vidste jeg havde travlt...

Han blev født d. 18. kl. 23.59 hehe...

Anmeld

4. december 2013

Tulle28

Mor11 skriver:

hvad kan man selv gøre hvis det går i stå??? Det fif vil jeg da meget gerne have, hvis min næste fødsel skulle ligne den første.

Du får lige et link http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/set-sket-o g-hoert/far-saetter-gang-i-kaerlighedshormonet.htm

Hvis du ikke har termin lige om lidt, så vil jeg virkelig anbefale hendes kursus og foredrag (der er gratis foredrag jævnligt rundt om i landet). Det er superinteressant og jeg kan ærligt sige at det virkede for mig.

Anmeld

4. december 2013

-Milla-

Fuglemor skriver:

Jeg fødte helt uden nogen som helst smerte stillende. Og det vil jeg til enhver tid gøre igen.

måske det bare er mig men synes ikke det gjorde så ondt. 

Samme her, og heller intet da jeg efterfølgende skulle syes en lille smule.
Jeg ville have været i karbad, men det nåede jeg ikke, da min søn allerede var født 2 timer efter ankomst på hospitalet (3 1/2 time efter vandet gik derhjemme)
Spændende hvordan det bliver her 2.gang.

Anmeld

5. december 2013

Fuglemor

-Milla- skriver:

Samme her, og heller intet da jeg efterfølgende skulle syes en lille smule.
Jeg ville have været i karbad, men det nåede jeg ikke, da min søn allerede var født 2 timer efter ankomst på hospitalet (3 1/2 time efter vandet gik derhjemme)
Spændende hvordan det bliver her 2.gang.

Hold da op det var gået stærkt. 

Da jeg ringede ind ville de have jeg skulle vente en time eller to, men jeg holdt fast i vi skulle afsted. Da jeg en time senere var på sygehuset var jeg åbnet 6 cm. Og fødte 4 timer senere.

jeg blev så syet i halvanden time bagefter dog md lidt lokalbedøvende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.