Den naturlige fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2013

Newsence

lineog4 skriver:

Ej bliver nød til at spørge fordi jeg er for nysgerrig, når du skriver bestilt et kejsersnit, hvad mener du så??

Jamen grundet en stor frygt ville jeg have kejsersnit og det bestemmer man selv i DK men prinsessen ødelagde min plan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

lineog4

newsence skriver:

Jamen grundet en stor frygt ville jeg have kejsersnit og det bestemmer man selv i DK men prinsessen ødelagde min plan

TaK for svar. Og lidt mere nysgerrig, var det nemt at få lov at vælge? Og hvad med nu frygter du en fødsel hvis du skal have flere børn, vil du stadig vælge kejsersnit?

Anmeld

3. december 2013

Newsence

lineog4 skriver:

TaK for svar. Og lidt mere nysgerrig, var det nemt at få lov at vælge? Og hvad med nu frygter du en fødsel hvis du skal have flere børn, vil du stadig vælge kejsersnit?

Loven giver mig ret til at vælge. Men tro mig man skal være stærk. Skulle igennem først jordmoders forsøg på overtagelse, så en læge, så en sygeplejeske, så skulle det snakkes om på møde, så besluttede de at jeg skulle snakke med en ny læge. Da jeg snakkede med den sidste læge slog mig og manden i bordet og sagde at nu havde vi hørt om deres planlæg din fødsel, om risikoene og om at kvinder har født siden tidernes morgen nok. Det var så nedladende og spild af tid. Så måtte de give sig, men havde manden ikke støttet og kendt til reglerne havde jeg nok givet efter. De er så stride.
Ja ville vælge kejsersnit. Fødte en pige på kun 2600 og skulle syes i over 1,5 time og er nu 4 måneder efter stadig ikke ok helet dernede. Og Kan trods daglig træning ikke holde mig hvis jeg nyser og er bare forandret på en ubehagelig måde.

Men hvis man selv ønsker kejsersnit skal man være stærk, holde fast og ikke finde sig i det jeg gjorde. Syntes det rimelige må være ens jordmoder og 'en læge og så skal de respektere ens retmæssige valg.

Anmeld

3. december 2013

M (:

Masig skriver:

Jeg tror du har ret, men forstår bare personligt ikke, hvordan man kan ønske PKS fremfor vaginal fødsel, hvis man har muligheden... ja det gør da forbandet ondt at føde, men når barnet er ude, er det jo overstået... Ved KS er der jo smerter efterfølgende, som jeg personligt gerne vil undvære... Og bryder mig ikke om tanken om at skulle skæres op i maven, medmindre det virkelig er nødvendigt... Men sådan er vi jo forskellige, synes bare det er ærgeligt at folk vælger en naturlig fødsel fra hvis de har muligheden for at føde selv.... Det er jo trods alt det vi er skabt til, og synes da klart alle burde have lov at opleve det....

Jeg er helt enig.. Jeg vil til enhver tid vælge en vaginal fødsel frem for et KS - jeg syntes faktisk ikke det var så slemt at føde som "lovet".. 

Anmeld

3. december 2013

M (:

Tænkt lidt over det med kontrol da jeg læste med her. Jeg vil også helst have kontrol i teorien for er så håbløs så jeg alligevel mister kontrollen fordi jeg er for impulsiv og barnlig

Jeg var sindsyg bange for at føde for 11 år siden, ikke op til men da det småstartede, var bange for at miste kontrollen, bange for smerter, bange for om jeg kunne. Den gang var epidural ikke så "moderne", der fandtes den almindelige og prinsesse udgaven hvor man kunne gå. Den almindelige blev man lammet fra livet og ned og resten af fødsel foregik så liggende i sengen. Prinsesse udgaven var forbeholdtjaja prinsesser, så jeg fik slet ikke tilbudt epidural og fødte alene med karbad som lindring. Og opdagede jo jeg slet ikke mistede kontrollen tværtimod jeg, urmig, overtog kontrollen fuldt ud, selvom jeg sov mellem presseveerne (det var en laaaaang opstart) så havde jeg fuldt kontrol, alle omkring var kun der for at støtte og jeg ejede situationen. 

Det blev endnu mere tydeligt i de efterfølgende fødsler, jeg kunne føde uden joordemoder, for hun var der bare hvis noget gik galt og så til at tage imod barnet, resten kontrollerede jeg, jeg kunne fortælle hvor lang fødslen var osv. 2 af gangene anede jordemoder ikke jeg var nået de 10 cm men jeg vidste det godt og følte egentlig bare de var i vejen. Så man skal nok have fokus på hvad er kontrol, for jeg har aldrig haft så meget kontrol som når jeg føder... 

Og det er jo super positivt at du gennemgik den udvikling - og er du i dag ikke glad for, at du ikke kunne vælge anderledes ved første fødsel?

Jeg var da også bange og nervøs for om jeg ville kunne føde, og jeg var ovenikøbet varslet et stort barn; bekymringer var der nok af! Men da jeg så gik spontant i fødsel 36+3 var der IKKE tid til bekymringer; jeg måtte ligesom bare følge min krop og stole på, at den vidste, hvad den lavede.. Og jeg blev overvældet og positivt overrasket over min egen formåen!

Når jeg selv skal sige det, gik det p*sse godt, og er efter egen, min kærestes og JMs mening en "superføder".. Så selvom man er bange for at midste kontrollen (og det må man sige man gør, når man som førstegangsgravid føder for tidligt; hvordan har barnet det? Hvad skal der ske efter? Er min krop klar? Kan jeg finde ud af det? Tager det flere dage?), så behøver det ikke at være en dårlig oplevelse at gøre det alligevel!

Anmeld

3. december 2013

Masig

M (: skriver:

Jeg er helt enig.. Jeg vil til enhver tid vælge en vaginal fødsel frem for et KS - jeg syntes faktisk ikke det var så slemt at føde som "lovet".. 

Nej det synes jeg heller ikke.... Til trods for to timers presseveer, så synes jeg faktisk det gik ganske fornuftigt...

Anmeld

3. december 2013

M (:

Nej det synes jeg heller ikke.... Til trods for to timers presseveer, så synes jeg faktisk det gik ganske fornuftigt...

Pyh, det var godt nok længe.. Min varede kun ca. 30 min (20 min aktiv pressefase) og det var da klart den værste del af min fødsel.. 

Anmeld

3. december 2013

Masig

M (: skriver:

Pyh, det var godt nok længe.. Min varede kun ca. 30 min (20 min aktiv pressefase) og det var da klart den værste del af min fødsel.. 

Det var meget længe, jeg var også totalt udmattet, sov mellem hver presseve...

Anmeld

3. december 2013

M (:

Masig skriver:

Det var meget længe, jeg var også totalt udmattet, sov mellem hver presseve...

Det lyder godt nok hæsligt.. Hvordan fandt du kræfterne? 

Anmeld

3. december 2013

Tulle28

Meget tankevækkende artikel... Jeg gik til fødselsforberedelse hos "Smertefri fødsel" og der lærer man bl.a. hvad man selv kan gøre, hvis f.eks. fødslen går i stå. For en fødsel er jo styret af hormoner og producerer du ikke de hormoner selv, så er det jo at de bliver tilført kunstigt i form af f.eks. ve-drop. Dermed ikke sagt at det ikke er OK at have brug for netop ve-drop eller epidural, for det går jo ikke altid lige efter planen og så er det jo fantastisk at de muligheder findes.

Jeg havde iøvrigt en "smertefri fødsel" uden brug af hverken smertestillende eller andet Og fik PKS ved min ældste datter, hvilket jeg nu også gerne gjorde igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.