Så meget ligestilling er der heller ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
mor:) skriver:

I know, men da det ene trods alt forudsætter en mand kunne jeg godt forstå at nogen godt vil bruge denne vending. Så kunne ikke lige se mandens rolle i menstruationen

Er i bund og grund enige med jer I at man kan sige at man venter sig, men jeg synes også det andet er okay

Jep, det også fint nok. Vi behøver ikke og være enige i alt vel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Aisha skriver:

Jep, det også fint nok. Vi behøver ikke og være enige i alt vel

nope

Anmeld

30. november 2013

Anonym101

Maja84 skriver:

Tror bare jeg så synes man lige så godt kan sige vi venter os, for det andet giver jo ingen mening

Man skal jo ikke tage det bogstaveligt?

Anmeld

30. november 2013

Kløver

SJN skriver:

Man skal jo ikke tage det bogstaveligt?

Nej men hvorfor bruge en ukorrekt sætning. Uanset hvor bogstaveligt den skal forstås er det jo ikke korrekt med mindre 2 piger som begge er gravide, siger sætningen

Anmeld

2. december 2013

Anonym101

Maja84 skriver:

Nej men hvorfor bruge en ukorrekt sætning. Uanset hvor bogstaveligt den skal forstås er det jo ikke korrekt med mindre 2 piger som begge er gravide, siger sætningen

Så kan man jo rette folk hele tiden. Syntes det er synd, at ødelægge en sætning der gør begge parter glade bare fordi den ikke er korrekt for dig Dronning Margrethe omtaler sig selv som vi, fordi hun er dronningen. Bliver du også irriteret når hun siger det?

Alle ved jo godt manden ikke er gravid, er det så ikke lige meget om man siger vi eller jeg?

Anmeld

2. december 2013

Kløver

FebruarBaby2014 skriver:

Så kan man jo rette folk hele tiden. Syntes det er synd, at ødelægge en sætning der gør begge parter glade bare fordi den ikke er korrekt for dig Dronning Margrethe omtaler sig selv som vi, fordi hun er dronningen. Bliver du også irriteret når hun siger det?

Alle ved jo godt manden ikke er gravid, er det så ikke lige meget om man siger vi eller jeg?

Tvivler på folk stopper, forstår bare ikke den stigende tendens, og synes ikke man kan sammenligne det med dronningen folk er jo også lige så glade om de siger vi er gravide eller vi venter os

Anmeld

3. december 2013

Anonym101

Maja84 skriver:

Tvivler på folk stopper, forstår bare ikke den stigende tendens, og synes ikke man kan sammenligne det med dronningen folk er jo også lige så glade om de siger vi er gravide eller vi venter os

Hvorfor skal de også stoppe? Man kan vel være ligeglad bare begge parter er glade Tror ikke du forstår mht. min sammenligning. Du siger at det sætningen ikke er "korrekt" så mener jeg, at hun også siger vi selvom hun jo taler om sig selv. Man siger også vi i stedet for jeg i "... er gravid" sætningen. Er det så også ukorrekt?

Nej, det er de jo så ikke, for så havde man ikke sagt det

Anmeld

3. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FebruarBaby2014 skriver:

Hvorfor skal de også stoppe? Man kan vel være ligeglad bare begge parter er glade Tror ikke du forstår mht. min sammenligning. Du siger at det sætningen ikke er "korrekt" så mener jeg, at hun også siger vi selvom hun jo taler om sig selv. Man siger også vi i stedet for jeg i "... er gravid" sætningen. Er det så også ukorrekt?

Nej, det er de jo så ikke, for så havde man ikke sagt det

Majestætisk pluralis - når dronningen omtaler sig selv som "vi" - er ældgammelt og helt korrekt sprogbrug. Det er ikke noget, Margrethe har opfundet, fordi hun lige syntes, det lød smart. 

"Vi er gravide" er et udtryk, som nogle tager i brug, fordi de synes, det virker rigtigt - det bliver det ikke korrekt af, og fred være med, at nogle bruger det alligevel, men det er vel i orden at give udtryk for, man synes, det lyder fjollet? 

Overvej lige din argumentation om, at "man ikke havde sagt det", hvis det var ukorrekt - det må betyde, at alt, hvad der siges og skrives er korrekt, eller hvad? Mange siger/skriver "Jeg har fået af vide" - ergo er det korrekt? 

Anmeld

3. december 2013

Anonym101

Mor og meget mere skriver:

Majestætisk pluralis - når dronningen omtaler sig selv som "vi" - er ældgammelt og helt korrekt sprogbrug. Det er ikke noget, Margrethe har opfundet, fordi hun lige syntes, det lød smart. 

"Vi er gravide" er et udtryk, som nogle tager i brug, fordi de synes, det virker rigtigt - det bliver det ikke korrekt af, og fred være med, at nogle bruger det alligevel, men det er vel i orden at give udtryk for, man synes, det lyder fjollet? 

Overvej lige din argumentation om, at "man ikke havde sagt det", hvis det var ukorrekt - det må betyde, at alt, hvad der siges og skrives er korrekt, eller hvad? Mange siger/skriver "Jeg har fået af vide" - ergo er det korrekt? 

Jeg ved godt det ikke er noget hun har fundet på, jeg er ikke helt dum.

Om det er i orden at nogle syntes det lyder fjollet? Du godeste, jeg svarede bare med min mening på indlæget. Er det bedre at spørge om det ikke i orden at nogle er uenige her? Jo selvfølgelig er det i orden at syntes det lyder fjollet, har jeg da sagt at det ikke er i orden?

Jeg tror bare folk er ligeglade med om sætningen er korrekt på den måde i mener eller ej, så længe den er korrekt for andre, altså sætningen har en anden mening end hvad øjet først lige ser

Anmeld

3. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FebruarBaby2014 skriver:

Jeg ved godt det ikke er noget hun har fundet på, jeg er ikke helt dum.

Om det er i orden at nogle syntes det lyder fjollet? Du godeste, jeg svarede bare med min mening på indlæget. Er det bedre at spørge om det ikke i orden at nogle er uenige her? Jo selvfølgelig er det i orden at syntes det lyder fjollet, har jeg da sagt at det ikke er i orden?

Jeg tror bare folk er ligeglade med om sætningen er korrekt på den måde i mener eller ej, så længe den er korrekt for andre, altså sætningen har en anden mening end hvad øjet først lige ser

Det var bare slet ikke det, du skrev - jeg reagerede især på "Man siger også vi i stedet for jeg i "... er gravid" sætningen. Er det så også ukorrekt? Nej, det er de jo så ikke, for så havde man ikke sagt det". 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.