Så meget ligestilling er der heller ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.305 visninger
67 svar
121 synes godt om
29. november 2013

Kløver

Okay, bliver nød til at komme ud med det... Men helt ærligt der er simpelthen ikke så meget ligestilling at manden også er gravid

Dvs vi er ikke gravide, kvinden er gravid og vi skal være forældre

Får lidt spat af: vi er gravide for er vi gravide kræver jeg ligestilling hele vejen igennem med alt det indebærer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hihi. Kan godt følge din tankegang, men vi sagde dog "vi er gravide"

Anmeld

29. november 2013

lycly

Åh ja jeg bliver også så irriterede når en mand sidder og siger "vi er gravide, vi skal føde om 2 uger". Nej. HUN er gravid og HUN skal føde!!!

Anmeld

29. november 2013

Team Putte

Maja84 skriver:

Okay, bliver nød til at komme ud med det... Men helt ærligt der er simpelthen ikke så meget ligestilling at manden også er gravid

Får lidt spat af: vi er gravide for er vi gravide kræver jeg ligestilling hele vejen igennem med alt det indebærer 

altså herhjemme har vi lavet den aftale at manden skal være Gravid næste gang ligestilling all the way!

Anmeld

29. november 2013

L&V

Maja84 skriver:

Mindes bestemt os det var mig med bækkenløsning, halsbrande, kvalme og den store mave og det eneste sted han havde ondt under fødslerne var i hånden så mon ik det var MIG der var gravid..
Det andet er lige hippi fællesskab nok for mig.

Anmeld

29. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Enig! og må indrømme jeg har det på samme måde med forældre der siger "vi" om alt der omhandler barnet  Fx, vi skal snart have en tør ble, har vi sovet godt osv. 

Anmeld

29. november 2013

Kløver

Mor11 skriver:

Enig! og må indrømme jeg har det på samme måde med forældre der siger "vi" om alt der omhandler barnet  Fx, vi skal snart have en tør ble, har vi sovet godt osv. 

He he ja

Anmeld

29. november 2013

M (:

Mor11 skriver:

Jeg har det stramt, når bedsteforældre gør det.. 

Anmeld

29. november 2013

Aabye

Jeg bruger så "vi" omkring bleskiftning.. Jeg siger altid til ungerne: "skulle vi ikke lige gå ind og give dig en ren ble på".. Og et er uanset om det er den store der skal skiftes, eller om det er den lille.. Den kan jeg nu ikke stejle over.. 

Men jeg forstår ikke den der med: "vi er gravide.... vi skal føde om xx uger".. For nej.. vi er ikke noget som helst.. jeg/hun er gravid, og jeg/hun skal føde om xx uger.. 

Anmeld

29. november 2013

Eliza

Aabye skriver:

Jeg bruger så "vi" omkring bleskiftning.. Jeg siger altid til ungerne: "skulle vi ikke lige gå ind og give dig en ren ble på".. Og et er uanset om det er den store der skal skiftes, eller om det er den lille.. Den kan jeg nu ikke stejle over.. 

Men jeg forstår ikke den der med: "vi er gravide.... vi skal føde om xx uger".. For nej.. vi er ikke noget som helst.. jeg/hun er gravid, og jeg/hun skal føde om xx uger.. 

Men så siger du det jo os "rigtigt"
For I går ind men VI får jo ik tør ble.
Eller det går jeg da ik ud fra

Her hjemme er VI Fame heller ikke gravide.
Det er Fame mig der er det VI deler jo heller ik symptomerne, og der var sku heller ik meget VI når tante rød kom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.