Så meget ligestilling er der heller ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2013

Kløver

SJN skriver:

Nej det ved jeg skam godt han ikke gør

Tror bare jeg så synes man lige så godt kan sige vi venter os, for det andet giver jo ingen mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Maja84 skriver:

Derfor er manden jo ikke gravid alligevel, selvom et par venter sig, så er kvinden gravid

Nej han bærer ikke på barnet, men jeg forstår også godt at man siger "vi" igen fordi det der ligger i maven jo er kvindens OG mandens. Hun er tilfældigvis bare den der bærer barnet.
Ville I synes det var lige så irriterende hvis et lesbisk par sagde det?

Anmeld

29. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mor:) skriver:

Nej han bærer ikke på barnet, men jeg forstår også godt at man siger "vi" igen fordi det der ligger i maven jo er kvindens OG mandens. Hun er tilfældigvis bare den der bærer barnet.

Selvfølgelig er det da lige så fjollet for to kvinder at sige, at "de" er gravide, når det nu kun er den ene part, der bærer på et barn. De venter et barn, men det er altså kun den ene, der faktuelt er gravid. 

Jeg bliver ikke decideret irriteret, men sprogligt og logisk er det noget vrøvl. 

Anmeld

29. november 2013

Mor og meget mere skriver:

Selvfølgelig er det da lige så fjollet for to kvinder at sige, at "de" er gravide, når det nu kun er den ene part, der bærer på et barn. De venter et barn, men det er altså kun den ene, der faktuelt er gravid. 

Jeg bliver ikke decideret irriteret, men sprogligt og logisk er det noget vrøvl. 

Jeg er godt med på at det sprogligt er noget vrøvl, men jeg synes nu alligevel det er fint nok hvis man vil sige det. Tænker at man så ligger mere i betydningen af ordet end lige det fysiske faktum at det er kvinden der er gravid.

Anmeld

29. november 2013

MorDk

Mor11 skriver:

Enig! og må indrømme jeg har det på samme måde med forældre der siger "vi" om alt der omhandler barnet  Fx, vi skal snart have en tør ble, har vi sovet godt osv. 

Ja haha det kan jeg altså heller ikke ha'

Anmeld

29. november 2013

Maja84 skriver:

Tror bare jeg så synes man lige så godt kan sige vi venter os, for det andet giver jo ingen mening

Og det har du egentlig ret i

Tror bare ikke det irriterer mig. Og tror da også vi har sagt begge dele

Anmeld

29. november 2013

Kløver

Ka det ville jeg faktisk for de er ikke begge gravide. Den gravide er gravid og parret venter sig

Anmeld

29. november 2013

Kløver

Og det har du egentlig ret i

Tror bare ikke det irriterer mig. Og tror da også vi har sagt begge dele

Tror bare det irriterer mig fordi det ingen mening giver heller ikke gramnatisk og så bare det at være gravid kun kan ske i den gravide kvindes krop, men derfor er ma. Jo stadig fælles om at skabe en familie

Anmeld

29. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Men menstruationen har jo intet med manden at gøre. Så hvorfor skulle man sige det?
Til gengæld kan kvinden ikke blive gravid uden mandens sæd og barnet i maven som kvinden bærer er et produkt af kvinden og manden.

Nej men ! Manden kan ikke blive gravid. Det kan kvinden.

Anmeld

29. november 2013

Aisha skriver:

Nej men ! Manden kan ikke blive gravid. Det kan kvinden.

I know, men da det ene trods alt forudsætter en mand kunne jeg godt forstå at nogen godt vil bruge denne vending. Så kunne ikke lige se mandens rolle i menstruationen

Er i bund og grund enige med jer I at man kan sige at man venter sig, men jeg synes også det andet er okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.