Så meget ligestilling er der heller ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2013

Anonym101

Mor og meget mere skriver:

Det var bare slet ikke det, du skrev - jeg reagerede især på "Man siger også vi i stedet for jeg i "... er gravid" sætningen. Er det så også ukorrekt? Nej, det er de jo så ikke, for så havde man ikke sagt det". 

Det er fordi du skal huske at læse det jeg svarede på, så giver det nok mere mening. For det er to forskellige ting, det er derfor jeg har rykket den ene sætning længere ned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FebruarBaby2014 skriver:

Det er fordi du skal huske at læse det jeg svarede på, så giver det nok mere mening. For det er to forskellige ting, det er derfor jeg har rykket den ene sætning længere ned.

Den argumentation er vist for viderekommende - nyt afsnit eller ej, så er din påstand den samme: "Nej, det er det så ikke (ukorrekt), for så havde man ikke sagt det". 

Jeg lader den ligge her. 

Anmeld

3. december 2013

Kløver

FebruarBaby2014 skriver:

Hvorfor skal de også stoppe? Man kan vel være ligeglad bare begge parter er glade Tror ikke du forstår mht. min sammenligning. Du siger at det sætningen ikke er "korrekt" så mener jeg, at hun også siger vi selvom hun jo taler om sig selv. Man siger også vi i stedet for jeg i "... er gravid" sætningen. Er det så også ukorrekt?

Nej, det er de jo så ikke, for så havde man ikke sagt det

Behøver vist ikke nævne mere til dronningenavn sprogbrug.

Jeg siger jo ikke folk SKAL stoppe, men derfor synes jeg stadig det er en irriterende sætning, når folk lige så godt kunne bruge: vi venter os. Det er jo heller: vi er i fødsel, eller vi fik kejsersnit uanset hvor glade de kommende forældre er, ændrer det jo ikke på at det er en ukorrekt sætning og de ligesågodt kunne sige det anderledes, og som man gjorde indtil for få år tilbage

På samme måde som ordrerne lissom/selvskab/sys ikke bliver rigtige bare fordi mange ynder at skrive dem sådan

Anmeld

3. december 2013

Anonym101

Maja84 skriver:

Behøver vist ikke nævne mere til dronningenavn sprogbrug.

Jeg siger jo ikke folk SKAL stoppe, men derfor synes jeg stadig det er en irriterende sætning, når folk lige så godt kunne bruge: vi venter os. Det er jo heller: vi er i fødsel, eller vi fik kejsersnit uanset hvor glade de kommende forældre er, ændrer det jo ikke på at det er en ukorrekt sætning og de ligesågodt kunne sige det anderledes, og som man gjorde indtil for få år tilbage

På samme måde som ordrerne lissom/selvskab/sys ikke bliver rigtige bare fordi mange ynder at skrive dem sådan

Men er det ikke ligegyldigt om folk skriver lissom/selvskab/sys hvis bare man ved hvad der menes eller personen bag ordene er glade?

Anmeld

3. december 2013

Milas14

Jeg kan leve med den der ligestillings omtale, sålænge han er med på at det fortsætter når bebs skal skiftes, i bad og alt det der høre med når ' vi' har født 

Anmeld

3. december 2013

M (:

Milas14 skriver:

Jeg kan leve med den der ligestillings omtale, sålænge han er med på at det fortsætter når bebs skal skiftes, i bad og alt det der høre med når ' vi' har født 

Hihi, så glæder jeg mig til at "vi" skal amme  

Anmeld

3. december 2013

Milas14

Ja tag da endelig amningen om natten 

Anmeld

3. december 2013

Kløver

FebruarBaby2014 skriver:

Men er det ikke ligegyldigt om folk skriver lissom/selvskab/sys hvis bare man ved hvad der menes eller personen bag ordene er glade?

He he man kan jo ikke bare gøre som man vil, bare folk er glade, det gør det jo ikke mere eller mindre grammatisk forkert eller korrekt

Anmeld

4. december 2013

Anonym101

Maja84 skriver:

He he man kan jo ikke bare gøre som man vil, bare folk er glade, det gør det jo ikke mere eller mindre grammatisk forkert eller korrekt

Det ved jeg godt det ikke gør. Tror bare nogle er ligeglade med om det er korrekt skrevet bare man forstår.

Anmeld

4. december 2013

Kløver

FebruarBaby2014 skriver:

Det ved jeg godt det ikke gør. Tror bare nogle er ligeglade med om det er korrekt skrevet bare man forstår.

Ja det kan jeg regne ud, ellers bliver man jo ikke ved at skrive sådan, men nogle tænker måske bare ikke over det. Men det ændrer ikke på at det for mog lyder direkte dumt at sige, vi er gravide, når det jo ikke passer, ligesom vi skal føde, man siger jo heller ikke at vi ammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.