Så meget ligestilling er der heller ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Aabye skriver:

Jeg bruger så "vi" omkring bleskiftning.. Jeg siger altid til ungerne: "skulle vi ikke lige gå ind og give dig en ren ble på".. Og et er uanset om det er den store der skal skiftes, eller om det er den lille.. Den kan jeg nu ikke stejle over.. 

Men jeg forstår ikke den der med: "vi er gravide.... vi skal føde om xx uger".. For nej.. vi er ikke noget som helst.. jeg/hun er gravid, og jeg/hun skal føde om xx uger.. 

Hehe, din version af "vi" er også okay, for i skal jo begge ind til puslebordet. Men når man siger "nååååårh er vi sulten" eller "jeg tror sørme vi har tisset", så er det altså træls 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2013

Mor11

29. november 2013

lycly

Team Putte skriver:

altså herhjemme har vi lavet den aftale at manden skal være Gravid næste gang ligestilling all the way!

Den aftale har vi også herhjemme

Anmeld

29. november 2013

Team Putte

LuLy skriver:

Den aftale har vi også herhjemme

Det manglede også bare

Anmeld

29. november 2013

Anonym101

Maja84 skriver:

Okay, bliver nød til at komme ud med det... Men helt ærligt der er simpelthen ikke så meget ligestilling at manden også er gravid

Dvs vi er ikke gravide, kvinden er gravid og vi skal være forældre

Får lidt spat af: vi er gravide for er vi gravide kræver jeg ligestilling hele vejen igennem med alt det indebærer 

Jeg tager ikke sætningen: "Vi er gravide" bogstaveligt, det er jo umuligt for manden at være gravid, men jeg ser sætningen lidt som, at man er sammen om barnet, glæder sig sammen osv.

Jeg siger "Vi er gravide" for jeg føler mig lidt egoistisk på en eller anden måde når jeg siger: "Jeg er gravid" altså: "Jeg er gravid, jeg skal føde og du skal bare kigge på, hah"

Så syntes jeg "Vi er gravide" er en pæn måde at få manden med i det på

Anmeld

29. november 2013

MomInTheMaking

SJN skriver:

Jeg tager ikke sætningen: "Vi er gravide" bogstaveligt, det er jo umuligt for manden at være gravid, men jeg ser sætningen lidt som, at man er sammen om barnet, glæder sig sammen osv.

Jeg siger "Vi er gravide" for jeg føler mig lidt egoistisk på en eller anden måde når jeg siger: "Jeg er gravid" altså: "Jeg er gravid, jeg skal føde og du skal bare kigge på, hah"

Så syntes jeg "Vi er gravide" er en pæn måde at få manden med i det på

haha.. så prøv og vent til du har født og se om du stadig synes "I" begge gjorde det.

ej, sry.. kunne ikke lade være...

Anmeld

29. november 2013

Anonym101

Mom In The Making skriver:

haha.. så prøv og vent til du har født og se om du stadig synes "I" begge gjorde det.

ej, sry.. kunne ikke lade være...

Ved jo godt at han ikke føder
Men han er der jo fra start til slut og ville jo ikke være gravid uden ham, så syntes ikke han skal snydes for at være med i det hele

Anmeld

29. november 2013

Aabye

Eliza skriver:

Men så siger du det jo os "rigtigt"
For I går ind men VI får jo ik tør ble.
Eller det går jeg da ik ud fra

Her hjemme er VI Fame heller ikke gravide.
Det er Fame mig der er det VI deler jo heller ik symptomerne, og der var sku heller ik meget VI når tante rød kom.

Ja du har nok ret i at jeg bruger det "rigtigt".. :p

Haha.. 
Nej de er sku sjove de mænd der.. Min har heldigvis aldrig sagt "vi er gravide" eller "vi skal føde om ...." Det har altid været: Hun er gravid og hun skal føde om .... bla bla bla.. 

Ellers kan det godt være jeg havde slået ham.. Især første gang hvor jeg havde det så elendigt at jeg heller ville hoppe ud fra en bro -.-'

Anmeld

29. november 2013

MomInTheMaking

SJN skriver:

Ved jo godt at han ikke føder
Men han er der jo fra start til slut og ville jo ikke være gravid uden ham, så syntes ikke han skal snydes for at være med i det hele

Du har helt ret, der ville ingen baby være hvis det ikke var for manden. og de kære mænds støtte er for det meste fantastisk.

Men.. graviditet og fødsel skal de efter min mening altså ikke krediteres for. Det er udelukkende kvinden der rent fysisk og meget psykisk trækker det læs. Det ændre i min optik slet ikke på hvorvidt han er en del af det hele, for selvfølgelig er han det.

Anmeld

29. november 2013

Anonym101

Mom In The Making skriver:

Du har helt ret, der ville ingen baby være hvis det ikke var for manden. og de kære mænds støtte er for det meste fantastisk.

Men.. graviditet og fødsel skal de efter min mening altså ikke krediteres for. Det er udelukkende kvinden der rent fysisk og meget psykisk trækker det læs. Det ændre i min optik slet ikke på hvorvidt han er en del af det hele, for selvfølgelig er han det.

Jeg syntes det er ligemeget hvem der gør hvad, bare vi begge er glade for "resultatet"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.