hvorfor børnepenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

1990h

Morgensol skriver:

My God hvor er jeg dog træt af denne evige debat!!

Jeg vil gerne opfordre alle dem som absolut mener at de ik har brug for dem, om at melde det fra! Det står jer frit for! 

Vi skulle eftersigende være en velfærdsstat, men folk vil ha børnepengene væk, kontanthjælpen og SU'en skal væk, brugerbetaling på læger og hospitaler osv osv... Det blir jo USA om igen hvor kun de rigeste har råd til at blive syge, søge læge og komme på hospitalet og få en uddannelse!!

Lord have mercy!!

man kan ikke sige nej til børnepenge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

FruJacobsen

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, at nogle synes, at det ligefrem er "grotesk" at få udbetalt 4200kr., når man har små børn....hmm, efter der er betalt institution, bleer + div. ting til pleje, ja, så er de 4200kr. da brugt. Hvorfor ikke bare glæde sig over de kvinder, der føder børn i vores land? Fødselsraten er trods alt faldende og meget meget lav i Danmark...

Hvis man har det så svært med de børnepenge og finder ydelsen meningsløs, så kan man da meget passende donere pengene til eks. nødhjælp eller andet godtgørende arbejde. Og ikke bare undskylde sig med, at man jo ikke kan fravælge dem. Men sådan kan det jo være så hårdt at leve i et velfærdssamfund....

Anmeld

24. november 2013

Tvebakken

Anonym skriver:

tillader mig at skrive sådan en samlet

Kan se flere reagere på det med at det indgår i budgettet... Det vil pengene jo selvfølgelig gøre når man får dem, det jeg mener er, at man er afhængig af dem...

for mig er en budgetkonto udelukkende til faste regninger... altså ikke som en form for opsparing eller til uforudsete ting.

og ja jeg har børn - som en spørg om

En skriver også man kan levere pengene tilbage, men så vidt jeg husker havde dynelarsen meget svært ved dette

selvfølgelig tager man imod pengene, har bare stadig svært ved at man skal have så mange penge for at få børn.

men kan sagtens se som flere skriver at det får folk til at producere flere børn, fordi de bedre kan få råd...

tjae, er måske "gammeldags" eller vad man kalder det.

ville nu godt afskaffe børnepenge og så belønne de der arbejder med lavere skatter

men kan godt se jeres begrundelser

Mig bekendt var børnepengene i tidernes morgen et fradrag, som alle personer i dk har ret til - forældrene kunne så udnytte børnenes fradrag.
Så ville man gerne, at også de lavtlønnede fik gavn af fradraget - derfor ændrede man det til børnepengene - for så fik alle lige meget.

- og så er det, at folk får så ondt i r****, fordi det nu pludselig er blevet til noget man bare lige får.
Nu skal det så aftrappes for de rige, og alle os andre (jeg bliver ikke ramt af loftet, mener dog en fornuftig løn) skal bare gå og høre om, hvor galt det er, at vi børnefamilier får og får og får...

Suk...

Anmeld

24. november 2013

Leneur

1990h skriver:

Men dynelarsen fik nu trumfet igennem at de ikke skulle have. Han kunne ikke se nogen grund til at få den chek, når nu han tjente så mange penge. Han skulle nu kæmpe meget for det men til sidst lykkedes det da.
Ved ikke om det er så svært i dag som dengang.

Anmeld

24. november 2013

1990h

Leneur skriver:

Men dynelarsen fik nu trumfet igennem at de ikke skulle have. Han kunne ikke se nogen grund til at få den chek, når nu han tjente så mange penge. Han skulle nu kæmpe meget for det men til sidst lykkedes det da.
Ved ikke om det er så svært i dag som dengang.

jeg mener bare at han ikke fik afkald på dem men han så donerede dem i stedet eller er det en anden jeg tænker på?

Anmeld

24. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
EnSødMor skriver:

Jeg tænker også tit det samme! Syntes det er så vildt at man får over 4000,-kr!! 

Det har også slået mig hvorfor dælen man får MANGE penge når de er små og mindre når de er store, er det ikke når de er store de bruger flest penge! ;-) hehe, det er et farligt emne, men ja.. ;-) 

Jeg ville ALDRIG sætte dem ind i vores budget, vores børnepenge bliver KUN brugt på vores pige, intet andet, kunne ALDRIG finde på det!! 

Vuggestue er dyrere end børnehave - børnehave er dyrere end SFO - skolegang efter SFO-alderen er gratis. Jeg kan godt skrive under på, at det er dyrt at have teenagere, men her er jeg selv med til at sætte niveauet for deres tøjønsker. De er dyre i mad, men det har jeg stadig også en indflydelse på, hvorimod institutionspriser ikke er til at påvirke. 

Skåret ind til benet: For at have forældrene på arbejdsmarkedet, skal enhver have mulighed for at betale en institutionsplads. Det er ikke på samme måde statens ærinde at bidrage til, at mine teenagere er pæne i tøjet. 

Anmeld

24. november 2013

Wimmie

Jo man kan - det er noget man er berettiget til men ikke tvunget til at modtage 

Man skal dog fremlægge hvorfor man ikke vil modtage dem - man kan ikke bare gå ned og sige "nej tak" - staten vil nok gerne sikre sig at barnets tarv ikke bliver negligeret.

Ligeledes kan man miste retten til at modtage disse penge under visse omstændigheder.

Anmeld

24. november 2013

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Kan se flere reagere på det med at det indgår i budgettet... Det vil pengene jo selvfølgelig gøre når man får dem, det jeg mener er, at man er afhængig af dem...

for mig er en budgetkonto udelukkende til faste regninger... altså ikke som en form for opsparing eller til uforudsete ting.

En skriver også man kan levere pengene tilbage, men så vidt jeg husker havde dynelarsen meget svært ved dette

selvfølgelig tager man imod pengene, har bare stadig svært ved at man skal have så mange penge for at få børn.

men kan sagtens se som flere skriver at det får folk til at producere flere børn, fordi de bedre kan få råd...

ville nu godt afskaffe børnepenge og så belønne de der arbejder med lavere skatter

Det er altid godt med en buffer - i tilfælde af en uforudset regning fra tandlægen eller andet.. (vores bankrådgiver kalder det en "skjulopsparing)

Anmeld

24. november 2013

Mor og meget mere

EnSødMor skriver:

Jeg tænker også tit det samme! Syntes det er så vildt at man får over 4000,-kr!! 

Det har også slået mig hvorfor dælen man får MANGE penge når de er små og mindre når de er store, er det ikke når de er store de bruger flest penge! ;-) hehe, det er et farligt emne, men ja.. ;-) 

Jeg ville ALDRIG sætte dem ind i vores budget, vores børnepenge bliver KUN brugt på vores pige, intet andet, kunne ALDRIG finde på det!! 

Kan du forklare mig forskellen på, om jeg tager børnepengene fra og bruger dem udelukkende på børnene, og om jeg smider det hele i en fælles pulje og tager fra den blandt andet til børnene dagligt? Alle børn koster da forhåbentlig deres forældre langt mere end børnepengene, så hvorfor SKAL det skilles ad? Og hvis det endelig var, ville det så ikke komme barnet til gode, at dets lavtlønnede forældre havde råd til husleje og varmt vand via børneFAMILEydelsen? 

Nogen har altså misforstået noget grundlæggende, hvis de tror, at børnefamilieydelsen er specifikt udbetalt til brug for børnene - den er til familien, som qua børnene har flere og større daglige, månedlige og årlige udgifter end barnløse. 

Anmeld

24. november 2013

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Nu blander du vist budget og budgetkonto sammen. At noget indgår i budgettet betyder jo bare, at man regner det med i sit rådighedsbeløb. Uanset, om man har en budgetkonto eller ej. 

Og det kan da være bedøvende ligegyldigt, om nogle har en buffer på budgetkontoen til opsparing m.v., mens andre har det på deres lønkonto, en adskilt konto eller gemmer pengene i madrassen - det er da i den grad op til den enkelte familie at vælge, bl.a. ud fra rentesatserne. Hvorfor i alverden skulle det være et problem for dig, hvad andre gør? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.