Anonym skriver:
En tanke slog mig..
Hvorfor er det egentlig man får børnepenge?? altså hvem og hvorfor er det besluttet...
må nok indrømme at jeg faktisk synes det er lidt grotesk at man får 4200 (eller deromkring) hver tredje måned for at sætte et barn til verden...
Vi ville da aldrig tage børnepenge (faktisk heller ikke feriepenge, men det er en anden sag) ind i vores budget for at få det til at nå sammen... Hvor er vi henne hvis vi gjorde??
Det er fint ved lav indkomst man kan søge friplads og alt det der, men hvorfor egentlig børnepenge fast til alle???
Tidligere fik børnefamilier et fradrag. Baggrunden er selvfølgelig, at det er i samfundets interesse, at folk sætter børn i verden. De ca. 4200 er jo også kun de første år - vi får 893 kr. månedligt pr. hjemmeboende teenager.
Jeg forstår ikke, det er helt forkert i dine øjne at kalkulere med dem i sit budget - det vil jo blive varslet i god tid, hvis de afskaffes, og så skulle man heller ikke kalkulere med sit eksisterende lønniveau for det tilfældes skyld, at man senere får et lavere lønnet job? Ideelt set burde man så kun budgettere ud fra allerlaveste fællesnævner - to personer på overførselsindkomst, for man kan jo aldrig vide - men er der ret mange, der sætter deres budget efter skrækscenariet?
Anmeld