hvorfor børnepenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

baby012

Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Hvorfor er det egentlig man får børnepenge?? altså hvem og hvorfor er det besluttet...

må nok indrømme at jeg faktisk synes det er lidt grotesk at man får 4200 (eller deromkring) hver tredje måned for at sætte et barn til verden...

Vi ville da aldrig tage børnepenge (faktisk heller ikke feriepenge, men det er en anden sag) ind i vores budget for at få det til at nå sammen... Hvor er vi henne hvis vi gjorde??

Det er fint ved lav indkomst man kan søge friplads og alt det der, men hvorfor egentlig børnepenge fast til alle???

Vi regner halvdelen af børnepengene med i budget. 

Med hus, bil, to børn, hund ja så er vores meget lave indkomst ikke meget. 

Vi får 12000 udbetalt tilsammen. Så vi bliver nødt til at medregne lidt af dem. 

Det er heller ikke alle der kan få det mere, det er blevet indkomst betinget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

1990h

vores kommer aldrig ind i budgetten...jeg vil ikke gøres afhænglig af dem for tænk hvis de så blev fjernet eller skåret meget ned..

Anmeld

24. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Hvorfor er det egentlig man får børnepenge?? altså hvem og hvorfor er det besluttet...

må nok indrømme at jeg faktisk synes det er lidt grotesk at man får 4200 (eller deromkring) hver tredje måned for at sætte et barn til verden...

Vi ville da aldrig tage børnepenge (faktisk heller ikke feriepenge, men det er en anden sag) ind i vores budget for at få det til at nå sammen... Hvor er vi henne hvis vi gjorde??

Det er fint ved lav indkomst man kan søge friplads og alt det der, men hvorfor egentlig børnepenge fast til alle???

Tidligere fik børnefamilier et fradrag. Baggrunden er selvfølgelig, at det er i samfundets interesse, at folk sætter børn i verden. De ca. 4200 er jo også kun de første år - vi får 893 kr. månedligt pr. hjemmeboende teenager. 

Jeg forstår ikke, det er helt forkert i dine øjne at kalkulere med dem i sit budget - det vil jo blive varslet i god tid, hvis de afskaffes, og så skulle man heller ikke kalkulere med sit eksisterende lønniveau for det tilfældes skyld, at man senere får et lavere lønnet job? Ideelt set burde man så kun budgettere ud fra allerlaveste fællesnævner - to personer på overførselsindkomst, for man kan jo aldrig vide - men er der ret mange, der sætter deres budget efter skrækscenariet? 

Anmeld

24. november 2013

Bshizzle

Her ryger pengene bare ind i budgetten  Bum... 

Børnene mangler ikke noget, og hvis de endelig mangler noget så blir de købt for vores løn løbende 

Syntes det er fint hvis det fungere for div familier hvis de gemmer pengene til ungerne, men her mangler vores ik noget 

Og så kan jeg 110% godt forstå hvis folk tager det ind i det daglige budget. 

Anmeld

24. november 2013

Wimmie

Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Fordi vi har nogle af verdens højeste skatter og dyreste børneinstitutioner... blandt andet.

Her indgår børnepengene i budgettet og jeg er glad for at jeg får dem, ellers havde jeg ikke haft mulighed for at være på SU som jeg er nu.

Anmeld

24. november 2013

Wimmie

Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Har du børn?

Anmeld

24. november 2013

Morgensol

My God hvor er jeg dog træt af denne evige debat!!

Jeg vil gerne opfordre alle dem som absolut mener at de ik har brug for dem, om at melde det fra! Det står jer frit for! 

Vi skulle eftersigende være en velfærdsstat, men folk vil ha børnepengene væk, kontanthjælpen og SU'en skal væk, brugerbetaling på læger og hospitaler osv osv... Det blir jo USA om igen hvor kun de rigeste har råd til at blive syge, søge læge og komme på hospitalet og få en uddannelse!!

Lord have mercy!!

Anmeld

24. november 2013

lineog4

Som en anden skrev er børnepengene en erstatning for et fradrag man tidligere fik for hvert barn man har på linie med man kan sin ægtefælles fradrag, hvis denne ikke har en indkomst. Forestiller mig fradraget kom i takt med man søskende at begrænse børnearbejde - vores børn har jo et personligt fradrag (det man kaldte fribolig da jeg var bArn), men det kan man som forælder ikke længere overtage i stedet.

hårdt sat op  jo tag da bare børnepengene, men synes så de som har børn måske skal have andre goder, måske anden moms, lidt højere rente på pensionsopsparing eller hvad ved jeg. For jo det er fantastisk at få børn, det er er eget valg og og og men samfundet havde ikke gode fremtidsudsigter hvis alle fravalgte at få børn - det er ikke alle steder og til alle tider der er "moderne" at få børn. Jeg er selv gift med en italiener og vi har en del i vores omgangskreds der nede (og også her i DK som er italienere) der har fravalgt børn for der er det "moderne" at leve uden børn og det er ikke noget man som samfund klapper i hænderne over.

Anmeld

24. november 2013

Leneur

Jeg ved ikke hvorfor børnepengene blev indført men ville være meget ked af hvis de blev fjernet. Jeg er både alenemor og lavtlønnet. Alle ender når sammen hver måned og de indgår som sådan ikke i budgettet og min datter mangler ikke noget og jeg køber det til hende hun skal have, når hun trænger og efter behov. Børnepengene er dem der bliver brugt på uforudsete udgifter. Til vores ferie og til Siljes opsparinger til konfirmation og når hun bliver 21 år. Børnepengene gør at jeg kan give min datter nogle oplevelser, jeg ikke ville kunne ellers.

Anmeld

24. november 2013

Tulipan

En tanke slog mig..

Vi mangler mange børn i Danmark til at forsørge de kæmpe generationer der blev født under og efter krigen, så det ville være helt vanvittigt at afskaffe børnepengene, hvis det gør at folk udsætte hvornår eller hvor mange børn de skal have…
Samfundet har brug for flere børn hvis dem der bliver født nu ikke skal arbejde 100 timer om ugen
Så derfor er det en god investering at hjælpe børnefamilier
Hvis man ikke har behov for dem kan man jo bare melde dem fra, ligesom man ikke modtager kontanthjælp hvis man ikke har brug for det, eller man ikke modtager SU hvis man arbejder for meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.