hvorfor børnepenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.525 visninger
60 svar
117 synes godt om
24. november 2013

Anonym trådstarter

En tanke slog mig..

Hvorfor er det egentlig man får børnepenge?? altså hvem og hvorfor er det besluttet...

må nok indrømme at jeg faktisk synes det er lidt grotesk at man får 4200 (eller deromkring) hver tredje måned for at sætte et barn til verden...

Vi ville da aldrig tage børnepenge (faktisk heller ikke feriepenge, men det er en anden sag) ind i vores budget for at få det til at nå sammen... Hvor er vi henne hvis vi gjorde??

Det er fint ved lav indkomst man kan søge friplads og alt det der, men hvorfor egentlig børnepenge fast til alle???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

B&J

jeg ved ikke hvorfor man får dem og hvem der bestemte det, men ja folk der har børn og evt. får et stramt budget som de evt. ikke havde før tager tit børnepengene ind i deres budget og som sagt det syntes jeg som forælder man selv bestemmer så længe barnet har alt det som et har behov for.

her bruger vi dem kun på vores søn så vi kan købe  ting som man ellers ikke lige havde så meget råd til  budgettet når penge ikke er de største

Anmeld

24. november 2013

kbm1

mener det i sin tid blev lavet som en form for skattelettelse..

dog tror jeg det ville være dumt at fjerne dem umiddelbart... vi kunne godt klare os uden dem. men ville nok være mere betænkelig ved at skulle have flere børn end 1-2 stykker  hvis man ikk fik dem...

og lige netop fordi vi føder for lidt børn i snit kan det måske forsage endnu lavere børnetal.. hvis de skar dem væk.. men jo synes i bund og grund også at det mest er dem der mangler der burde få dem..

dog er det et problem at vi ikke føder flere børn da vi jo ender med ingen arbejdskraft og overtal af pensionister...

og så har vi et problem.. ja hmm tror det er hovedårsagen til de ikke fjerner dem..

Anmeld

24. november 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Hvorfor er det egentlig man får børnepenge?? altså hvem og hvorfor er det besluttet...

må nok indrømme at jeg faktisk synes det er lidt grotesk at man får 4200 (eller deromkring) hver tredje måned for at sætte et barn til verden...

Vi ville da aldrig tage børnepenge (faktisk heller ikke feriepenge, men det er en anden sag) ind i vores budget for at få det til at nå sammen... Hvor er vi henne hvis vi gjorde??

Det er fint ved lav indkomst man kan søge friplads og alt det der, men hvorfor egentlig børnepenge fast til alle???

Sjovt at du lige nævner det

Jeg har ofte tænkt det samme, vi tager da pænt imod og det er da dejligt, men de er heller ikke med i budget.

Og i al den her krise penge snak har jeg ofte ydret at det da ville være et oplagt sted at sparre RIGTIG mange penge

Hvorfor man har besluttet det, er jeg ikke vidende om. Måske i en tit hvor der ikke blev født nok børn, ved det ikke

Anmeld

24. november 2013

Ellie79

Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Mener også de var et led i en form for skattelettelse man gav, også nok også i forbindelse med at man ville opfordre danskerne til at få flere børn. Jeg ville have det fint med de blev fjernet men så skal det reguleres i skatten så det går lige op i sidste ende.. 

Anmeld

24. november 2013

*Pingvinen*

Hov blev lige lidt provokeret der

At man ALDRIG ville tage børnepengene ind i et budget, er vel ingen skam at man gør dette...

Det er en fast indtægt og hvis det kan få familiebudgettet til at hænge sammen, er det vel okay. Ja det synes jeg i hvert fald.

Børnene mangler jo ikke noget og man venter vel ikke 3 måneder på at købe fx nye sko bare fordi børnepengene kommer hver kvartal.

Ergo vi har 2 børnepenge, ud af 3 med i budgettet - med succes.

Anmeld

24. november 2013

Mettefpigen

Kan ikk se noget problem i at tage dem med i budgettet, jeg gør det ikk selv men havde jeg behov for det så gjorde jeg.....
Jeg synes det er skønt at få dem, jeg har personligt ikk penge til at købe store ting medmindre jeg sparer op så det er dejligt at få dem hver 3 måned så der er råd til flyvedragter, vinterjakker, seng og sådan nogle ting

Anmeld

24. november 2013

tarkoflen

Hmm aner ikke hvornår de blev indført, men jeg er for så vidt enig med dig i at det er mange penge. Og hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg der burde være et loft for hvor mange børn man kan få børnepenge til.

Jeg ved godt at der er mangel på børn, men jeg synes det er vanvittigt at man kan få børnepenge til ti børn, det er dælme mange penge!

Anmeld

24. november 2013

Stumpen

tarkoflen skriver:

Hmm aner ikke hvornår de blev indført, men jeg er for så vidt enig med dig i at det er mange penge. Og hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg der burde være et loft for hvor mange børn man kan få børnepenge til.

Jeg ved godt at der er mangel på børn, men jeg synes det er vanvittigt at man kan få børnepenge til ti børn, det er dælme mange penge!

Så vidt jeg ved er der et loft på hvor meget du kan få udbetalt og fra næste år bliver det indkomst reguleret - efter hvad jeg har fået at vide, så bliver det reguleret fra en indkomst på 750.000 og derover..

Anmeld

24. november 2013

tarkoflen

Stumpen skriver:

Så vidt jeg ved er der et loft på hvor meget du kan få udbetalt og fra næste år bliver det indkomst reguleret - efter hvad jeg har fået at vide, så bliver det reguleret fra en indkomst på 750.000 og derover..

Der kan man bare se, det var jeg ikke klar over tak for oplysningen, det lyder fornuftigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.