hvorfor børnepenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

Nadia&Daniel

Kan virkelig ikke se hvad problemet er, ang. med at børnepengene indgår i budgettet. Vores børnepenge går ind i budget på den måde, at de mdr. hvor vi får det, er der ekstra til regninger og andre ting i forbindelse med at have børn. De mdr. er der "bare" ekstra plus på kontoen. Og skulle de blive taget fra os - så kan vi snilt for det til at løbe rundt, for det er "bare" ekstra penge på kontoen.

Mit barn får når der er behov, ikke når der er børnepenge til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Anonym trådstarter

tillader mig at skrive sådan en samlet

Kan se flere reagere på det med at det indgår i budgettet... Det vil pengene jo selvfølgelig gøre når man får dem, det jeg mener er, at man er afhængig af dem...

for mig er en budgetkonto udelukkende til faste regninger... altså ikke som en form for opsparing eller til uforudsete ting.

og ja jeg har børn - som en spørg om

En skriver også man kan levere pengene tilbage, men så vidt jeg husker havde dynelarsen meget svært ved dette

selvfølgelig tager man imod pengene, har bare stadig svært ved at man skal have så mange penge for at få børn.

men kan sagtens se som flere skriver at det får folk til at producere flere børn, fordi de bedre kan få råd...

tjae, er måske "gammeldags" eller vad man kalder det.

ville nu godt afskaffe børnepenge og så belønne de der arbejder med lavere skatter

men kan godt se jeres begrundelser

Anmeld

24. november 2013

LinLin

tarkoflen skriver:

Der kan man bare se, det var jeg ikke klar over tak for oplysningen, det lyder fornuftigt

Ja det lyder da virkeligt fornuftigt at dem der bidrager med mest får mindst ud af det

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Ja det lyder da virkeligt fornuftigt at dem der bidrager med mest får mindst ud af det

bidrager med mest ved at føde børn`?

Anmeld

24. november 2013

LinLin

Anonym skriver:

bidrager med mest ved at føde børn`?

Nej, med penge

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Nej, med penge

men hvis man tjener 750.000 om året eller derover, har man så ikke også råd til at forsørge sig selv??

jeg er selv en af dem, så det er ikke fordi jeg har ondt i røven over de som tjener mest.

Anmeld

24. november 2013

LinLin

Anonym skriver:

men hvis man tjener 750.000 om året eller derover, har man så ikke også råd til at forsørge sig selv??

jeg er selv en af dem, så det er ikke fordi jeg har ondt i røven over de som tjener mest.

Jo det har man jo nok men tror virkelig 'de' skal passe på for det kan jo blive uattraktivt at tjene meget (=arbejde meget/hårdt) hvis man kun skal bidrage men ikke får noget igen!

Anmeld

24. november 2013

Kløver

Vi har dem ikke i fast budget, men her går pengene til nyt tøj/vinterstøvler, overtøj , ferier osv

Men så er der jo så meget, hvorfor får folk i lejebolig boligsikring, burde man så ikke finde lejlighed efter hvad man har råd til?

Jeg er sikker på begge tilskud sammen med så mange andre er der af en årsag

Anmeld

24. november 2013

Masig

Tja, jeg tror egentlig jeg er lidt splittet her.... For dem som ikke har mange penge at rykke rundt med, der er børnepengene måske det der er med til at de kan få børn og give dem det de har brug for, og tænk dig ikke at kunne få dit brændende ønske om et barn opfyldt fordi du lige mangler 4000 i kvartalet for at få det til at køre rundt...

Kan godt være jeg læste indlægget forkert, men tolkede det som at hvis man ikke havde pengene så skulle man ikke have børn, og er på sin vis enig, man skal jo tænke sig om og kunne give børnene det de skal have af tøj og sko og mad m.m., men jeg sammenligner det måske lidt med selvfinansiering af barnløshedsbehandling. Mange måtte droppe drømmen om børn dengang man skulle betale selv, og det mente folk jo ikke var fair, at man fik frataget retten til børn på den måde... Jeg tænker lidt det samme om børnepengene...

Vi kunne sagtens undvære dem selvom vi bestemt ikke svømmer i penge, men må da indrømme at jeg er mere end glad for at få 4000 i kvartalet, det gør altså at min søn kan få sko og tøj af en lille smule bedre kvalitet end han måske ellers kunne.... Han skulle nok få hvad han havde brug for, men er da glad for at jeg lige har det ekstra til at give ham lidt bedre ting.... 

Anmeld

24. november 2013

Wimmie

Anonym skriver:

tillader mig at skrive sådan en samlet

Kan se flere reagere på det med at det indgår i budgettet... Det vil pengene jo selvfølgelig gøre når man får dem, det jeg mener er, at man er afhængig af dem...

for mig er en budgetkonto udelukkende til faste regninger... altså ikke som en form for opsparing eller til uforudsete ting.

og ja jeg har børn - som en spørg om

En skriver også man kan levere pengene tilbage, men så vidt jeg husker havde dynelarsen meget svært ved dette

selvfølgelig tager man imod pengene, har bare stadig svært ved at man skal have så mange penge for at få børn.

men kan sagtens se som flere skriver at det får folk til at producere flere børn, fordi de bedre kan få råd...

tjae, er måske "gammeldags" eller vad man kalder det.

ville nu godt afskaffe børnepenge og så belønne de der arbejder med lavere skatter

men kan godt se jeres begrundelser

Men jeg forstår ikke...hvis du ikke synes man skal modtage disse penge, hvorfor gør du det så? Hvorfor så ikke være et godt eksempel og lade staten spare, hvis det alligevel er imod dine principper at tage imod børnepengene.
Hvis alle der ikke havde brug for dem og var imod dem afmeldte dem, så ville det jo ikke være så stor en udgift for samfundet...

Men sjovt nok er det de færreste der er  nok imod dem til selv at takke nej 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.