hvorfor børnepenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Nadia&Daniel skriver:

Det er altid godt med en buffer - i tilfælde af en uforudset regning fra tandlægen eller andet.. (vores bankrådgiver kalder det en "skjulopsparing)

Jep, enig - og hvordan kan det på nogen måde være et problem, at du har din buffer på budgetkontoen, mens jeg har den på en anden konto? Ej, jeg forstår ikke "problemet" her. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Nadia&Daniel

Mor og meget mere skriver:

Jep, enig - og hvordan kan det på nogen måde være et problem, at du har din buffer på budgetkontoen, mens jeg har den på en anden konto? Ej, jeg forstår ikke "problemet" her. 

Lige præcis

Anmeld

24. november 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Hvorfor er det egentlig man får børnepenge?? altså hvem og hvorfor er det besluttet...

må nok indrømme at jeg faktisk synes det er lidt grotesk at man får 4200 (eller deromkring) hver tredje måned for at sætte et barn til verden...

Vi ville da aldrig tage børnepenge (faktisk heller ikke feriepenge, men det er en anden sag) ind i vores budget for at få det til at nå sammen... Hvor er vi henne hvis vi gjorde??

Det er fint ved lav indkomst man kan søge friplads og alt det der, men hvorfor egentlig børnepenge fast til alle???

Børnepenge, også kaldet Schlüter checken Blev vedtaget dengang Schlüter var på posten som minister. 

Jeg ved ikke hvorfor, men som erstatning for skattelettelse lyder egentlig meget rigtigt, og giver vidst også mest mening. 

Anmeld

24. november 2013

ano14316

her går Børne pengene ind og lukker huller, det er hver måned svært at få betalt institution, altså det er svært at finde pengene, de måneder der kommer børnepenge går de til det samt overtøj og andre større udgifter til guldet..  

Har jeg i bund og grund råd til børn, Næhhh men det havde jeg da jeg blev gravid og det har vi igen efter april næste år... 

Jeg synes at man skulle søge om bbørnepenge, man skulle gå den sure vej på kommunen oh 'tikke' og få dem i den besvær, på den måde var det kun dem der havde brug for dem der søgte... 

Må indrømme at det godt kan være lidt svært at læse om folk der ikke var brug for dem, når det hos os er svært at få pengene til at række.. så er det mig uforståeligt at folk skal have dem.. har sådan lyst til at sige, hvis I ikke skal bruge dem, så bare overfør dem til mig, det ville sørme gøre hverdagen noget nemmere... 

Jeg synes så at det skulle være et fradrag isredet for en udbetaling, da det kræver man har indtægt at få fradrag.. 

Anmeld

25. november 2013

tarkoflen

LinLin skriver:

Ja det lyder da virkeligt fornuftigt at dem der bidrager med mest får mindst ud af det

Nu ved jeg ikke hvordan du tænker men ja jeg synes personligt at hvis man ønsker sig 10 børn, så bør man i det store hele kunne forsørge dem selv, det synes jeg ikke er resten af samfundets opgave.

Anmeld

25. november 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Hvorfor er det egentlig man får børnepenge?? altså hvem og hvorfor er det besluttet...

må nok indrømme at jeg faktisk synes det er lidt grotesk at man får 4200 (eller deromkring) hver tredje måned for at sætte et barn til verden...

Vi ville da aldrig tage børnepenge (faktisk heller ikke feriepenge, men det er en anden sag) ind i vores budget for at få det til at nå sammen... Hvor er vi henne hvis vi gjorde??

Det er fint ved lav indkomst man kan søge friplads og alt det der, men hvorfor egentlig børnepenge fast til alle???

Tidligere havde man et "børnefradrag". Det blev så lavet om til børnepenge i stedet - altså blev kompensationen (for at have børn, forstås) gjort indkomstuafhængig. 
Så egentlig var det en tidligere skattemæssig fordel, som blev lavet om til en slags social ydelse..

Anmeld

25. november 2013

LinLin

tarkoflen skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan du tænker men ja jeg synes personligt at hvis man ønsker sig 10 børn, så bør man i det store hele kunne forsørge dem selv, det synes jeg ikke er resten af samfundets opgave.

Ok du misforstår virkeligt mit indlæg

Jeg snakker om den der bidrager økonomisk - ikke med mange børn!

Anmeld

25. november 2013

Momo

Tjaa her er de inde i bugettet, og de skal faktisk regnes med ind i bugettet mange steder  

Pengene er jo nogen man får til hjælp af betaling af børneinstitution så det vil jo sige ind i bugettet  Eller sådan var det i hvert fald før i tiden. 

Og så hedder det ikke børnepenge mere men familieydelse. 

En ekstra hjælp til familierne om det så er til buget eller luksus til ungerne eller en selv er vel underordnet og op det de forskellige familier. 

Anmeld

25. november 2013

lineog4

tarkoflen skriver:

Men er de ti børn ikke lidt firkantet sat op også et tilskud til staten? Havde jeg fravalgt børn skulle dine og I andres børn jo på sæt og vis forsørge mig når jeg ikke kan selv - og det uden jeg har bidraget i særlig grad til disse børn andet end ved de gratis "fornøjelser" i velfærdssamfundet som jeg også har nydt.

Selvsagt er de op til den enkelte om de vil have bør. - men vender tendensen (er jo sådan set allerede sådan vi føder for lidt børn) og er det et flertal eller blot et større mindretal der fravælger børn så er vi godt nok på r.... Jeg tror ikke man fravælger børn grundet en børnecheck, men vi kan i samfundet have en generel holdning til det at få børn som værende lidt dumt, det er økonomisk en bet - og det er det altså når man som jeg gjorde til 1. Maj i år betaler 5100 om måneden til institutioner, det er dumt i forhold til arbejde da arbejdsgiver da kan se en fordel ved hyre hende på 40 der bevidst har fravalgt børn end hende på 40 med 3 børn og 3 børns potentielle sygedage. For ikke at tale om pensionen der ikke spares op til når du er på barsel.

ved at have en holdning, hvor man siger: ej det er helt og holdent dit valg, du bidrager på ingen måde til dette samfund ved at få og opfostre børn, med nedskæringer alle steder hvor det handler om børn osv så kan jeg frygte vi snart får spanske og italienske tilstande....

Anmeld

25. november 2013

tarkoflen

LinLin skriver:

Ok du misforstår virkeligt mit indlæg

Jeg snakker om den der bidrager økonomisk - ikke med mange børn!

Nååå ja så er vi enige jeg tænker også at dem, der er økonomisk trængte vel også får friplads mm. Men så vidt jeg kunne læse i en kommentar, så er det først når indtægten er over 750000 at der bliver skåret i børnepengene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.