hvorfor børnepenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Hvorfor er det egentlig man får børnepenge?? altså hvem og hvorfor er det besluttet...

må nok indrømme at jeg faktisk synes det er lidt grotesk at man får 4200 (eller deromkring) hver tredje måned for at sætte et barn til verden...

Vi ville da aldrig tage børnepenge (faktisk heller ikke feriepenge, men det er en anden sag) ind i vores budget for at få det til at nå sammen... Hvor er vi henne hvis vi gjorde??

Det er fint ved lav indkomst man kan søge friplads og alt det der, men hvorfor egentlig børnepenge fast til alle???

Jeg tænker også tit det samme! Syntes det er så vildt at man får over 4000,-kr!! 

Det har også slået mig hvorfor dælen man får MANGE penge når de er små og mindre når de er store, er det ikke når de er store de bruger flest penge! ;-) hehe, det er et farligt emne, men ja.. ;-) 

Jeg ville ALDRIG sætte dem ind i vores budget, vores børnepenge bliver KUN brugt på vores pige, intet andet, kunne ALDRIG finde på det!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

wamse

EnSødMor skriver:

Jeg tænker også tit det samme! Syntes det er så vildt at man får over 4000,-kr!! 

Det har også slået mig hvorfor dælen man får MANGE penge når de er små og mindre når de er store, er det ikke når de er store de bruger flest penge! ;-) hehe, det er et farligt emne, men ja.. ;-) 

Jeg ville ALDRIG sætte dem ind i vores budget, vores børnepenge bliver KUN brugt på vores pige, intet andet, kunne ALDRIG finde på det!! 

Arh lur mig om du allerede så tidligt i dit liv kan sige at du ALDRIG kommer til at ændre til at dit synspunkt omkring brugen af de børnepenge

Du kan jo ikke forudse hvordan dit liv kommer til at se ud, så ordet aldrig kommer man som oftest til at bide i sig igen

Anmeld

24. november 2013

Wimmie

EnSødMor skriver:

Det troede jeg heller ikke...indtil jeg blev skilt.

Hvornår lærer folk at indse at livet ikke altid går som man regner med og at man  aldrig kan sige aldrig? 

Anmeld

24. november 2013

LinLin

EnSødMor skriver:

Fordi de skal " er beregnet" til at betale for pasning af ens barn så mor og far kan arbejde og tjene flere penge til samfundet

Vs-plads er dyrere end bhv/sfo

Anmeld

24. november 2013

Nadia&Daniel

EnSødMor skriver:

Synes virkelig du får det til at lyde negativt, at pengene kommer videre i systemet via budgetkontoen. Får dit barn så kun noget, når der er børnepenge til det?? Min datter får noget når som helst hvor som helst, hvis der er behov for det.

Kan ikke se hvorfor der skal gøres så stort ud af det - økonomi er hver enkel families beslutning, som andre bestemt ikke skal blande sig i.

Anmeld

24. november 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Hvorfor er det egentlig man får børnepenge?? altså hvem og hvorfor er det besluttet...

må nok indrømme at jeg faktisk synes det er lidt grotesk at man får 4200 (eller deromkring) hver tredje måned for at sætte et barn til verden...

Vi ville da aldrig tage børnepenge (faktisk heller ikke feriepenge, men det er en anden sag) ind i vores budget for at få det til at nå sammen... Hvor er vi henne hvis vi gjorde??

Det er fint ved lav indkomst man kan søge friplads og alt det der, men hvorfor egentlig børnepenge fast til alle???

At vi alle får udbetalt børnepenge er besluttet ud fra et lighedsprincip. Man kan sige det er mærkeligt, at alle får når de ikke har brug for det, men det beskytter samtidig de mindrebemidlede. Såsnart børnepenge kun bliver givet til den mndrebemidlede guppe, vil det være en ydelse som der nemt kan skæres i, en slags fattigdomsydelse som kan gå op og ned efter politikeres/befolkningens forgodtbefindende.

Anmeld

24. november 2013

mpr

Anonym skriver:

En tanke slog mig..

Havde om det i samfundsfag sidste år og det er faktisk fordi det skal være mere attraktivt at få børn Sådan en lille gulerod for folk der får børn, da udviklingen er ved at gå i stå, vi føder simpelthen for få børn og for at lokke folk til at få børn hurtigere og flere af dem så er der den pose penge pr. barn man får

Liidt et tyndt grundlag at få barn på synes jeg men det er det der var den hovedsagelige grund til at de valgte at indføre det.

Anmeld

24. november 2013

Elgaard73

EnSødMor skriver:

Med Dp/vuggestue og/eller børnehave, så syntes jeg da at "de små" koster rimelig godt. Det kan da kun blive billigere når de bliver ældre og når skolealderen. Om de så bliver dyrere i "udstyr", skal jeg ikke kunne sige (vores dreng er kun 2). 

Jeg tror at børnepenge også er tænkt lidt som et tilskud til børnepasning = forældrene kommer igen ud på arbejdsmarkedet = de bidrager til samfundet. 

Anmeld

24. november 2013

AnthonsMor

Jeg mener også at have hørt at det på et tidspunkt var tiltænkt et tilskud til institutioner

Jeg forstår for så vidt godt hvad du mener, men her er jeg nødt til at tage dem med i budgettet for at det hænger sammen, efter jeg er blevet enlig.. Og Anthon mangler bestemt ingenting, mange siger han er forkælet, så jeg ser intet problem i, at det bliver lagt i budgettet..
Det hedder jo også  børne og familieydelse 

Og jeg er da familien til Anthon

Anmeld

24. november 2013

AnthonsMor

Wimmie skriver:

Det troede jeg heller ikke...indtil jeg blev skilt.

Hvornår lærer folk at indse at livet ikke altid går som man regner med og at man  aldrig kan sige aldrig? 

Høøøørt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.