stjernehimmel skriver:
Min far er usædvanlig ung af alder.. desværre er hans krop ikke.... min mor fik en efternøler som blev 11 iår, hvor hun nåede at blive 57 år...
Jeg elsker min far, min far er da den bedste i verden ;-) og har før ikke bidt det store i at han var gammel... men som årene er gået og jeg selv har fået børn må jeg erkende, at min far kan ikke være fysisk bedstefar og han har ikke kunne de samme ting som en yngre kunne, heller ikke med os børn(vi er ret mange)
efter min mor fik barn i en sen alder, er jeg nok blevet endnu mere sikker i min mening om at det for mig at se er ret egoistisk at få børn i en så sen alder...
Og ja jeg får huk for de udtagelser, men der er garanteret nogle der klare det fint fint, men der er mange ting der gør mig til modstander af "ældre" forældre....
Om min lillebror ik sku være født, hmmm min mor snød sig til den sidste graviditet, og jeg ved at min bror den dag i dag er meget ked af han ikke har en yngre far.. om jeg ville undvære ham, nej... men jeg kan godt forstå ham...
og kan se at der er glippet noget i det oprindelige jeg skrev(fra mobilen) og mente at det ikke havde været til gavn i vores familie....
Det er vel altid egoistisk at få børn - jeg mener man får jo børn fordi man selv ønsker børn og vel håber man giver børnene livet og alt det smukke der følger med.
Skulle man tænke alle skrækscenarier igennem før man fik børn ville der nok ikke være mange børn i verden. Der er jo utrolig mange faldgrubber, utrolig mange hvis'er. Er det udfra hvor længe man kan regne med at leve, så skulle os med et par kilo sidebenene ikke lave børn, de der ryger skulle slet ikke, de undervægtige da heller ikke, folk med fysiske skavanker som ikke kan varetage et arbejde....
Så er der om man har et stabilt forhold, man kan sige os "gamle" kan måske have slebet en masse kanter og ikke ende i opslidende skilsmisser - personlig havde vi kendt hinanden i 11 år da min datter blev født og er nu på 22. År hvor jeg da godt kan undres over de på 23 der allerede er alenemor til 2 med forskellige fædre - intet ondt om det og jeg tror ungerne får lige så fantastisk opvækst som mine, men....
Jeg tror ikke man kan generalisere og sige, den alder er skidt og den alder er bedre. Jeg tror der er familier hvor børnene siger: de var for unge til at få mig (jeg har kendt et par stykker der sagde det om deres forældre), og andre som dig der sagde de var for gamle. Når jeg tænker på min mor og far og på min lille egen familie, vælger jeg at se mulighederne og ikke begrænsninger. Jo jeg kan da godt se min far havde et hårdt liv og jeg mistede ham da jeg var 21, jo de blev skilt men alt i alt har de givet mig så meget fantastisk med.
Jo min mand er ikke en vårhare og jeg selv var gennemsnitlig som førstegangsmor, og jo han vil være gammelmandsbørn de er 20 (eller alt afhænger vel af øjnene der ser), men jeg ved vi giver dem noget skønt med på vejen, og ikke mindst hører jeg omgivelserne der fortæller om skønne børn, sociale individer, velopdragne, gode venner, børn i balance og med et stort selvværd. Skulle vi begge falde om i morgen så har vi givet dem det og det kan ingen tage fra dem. Tror ikke jeg forstår man vurderer ud fra hvad man ikke fik frem for hvad man fik - håber jeg mine børn vil