hvornår er en mand for gamle til at få flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2013

esioul

Nu er der jo mange faktorer der spiller ind.

Man skal jo finde den rigtige, og hva så hvis man ikke kan få børn naturligt?

Så bliver man hurtigt "gamle".

Jeg kan ikke sætte alder på det, eftersom jeg synes der er meget der spiller ind.

Men ønsker da at det var overstået inden man er for "gammel"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2013

TNBC

stjernehimmel skriver:

bliver 33.... og har en far på 76, og en lillebror på 26... sorry to say, men det er INGEN gavn for barnet, at forældre er så gamle....

så har han nok været for gammel.

min far er 71 og min søster bliver 21 i januar og han er frisk, og en super far.

det kommer helt an på manden, det samme med kvinden.

men ville du ønske at din bror ikke var blevet født?

Anmeld

22. november 2013

mrhl

Som udgangspunkt mener jeg først man er for gammel, når man selv føler sig for gammel. Det kan jo variere meget, og er meget individuelt. Men jeg har godt nok svært ved at se pointen i at blive far når man er 50-60 år gammel. Men igen, der kan jo være omstændigheder, der gør at det er sådan det er...

Min svigerfar har et sæt tvillinger på 1 år, og han er i midten af 40'erne. Min kæreste og jeg venter barn med termin om 9 dage..... Så vores datter kommer til at have en meget ung onkel og faster. Og jeg har en meget ung svigerinde og svoger Det kan godt virke helt forkert, men jeg ser absolut intet galt med deres situation, og deres valg om at få børn nu, og så synes jeg heller ikke de er specielt gamle...

Selv har jeg svært ved at forestille mig, at jeg har lyst til at få børn når jeg er over 40. Men det hænger måske også sammen med at jeg er 21 nu hvor jeg får min første, så jeg regner med at den del af mit liv ligesom er levet til den tid....

Anmeld

22. november 2013

stjernehimmel

Yurie skriver:

så har han nok været for gammel.

min far er 71 og min søster bliver 21 i januar og han er frisk, og en super far.

det kommer helt an på manden, det samme med kvinden.

men ville du ønske at din bror ikke var blevet født?

Min far er usædvanlig ung af alder.. desværre er hans krop ikke.... min mor fik en efternøler som blev 11 iår, hvor hun nåede at blive 57 år...

Jeg elsker min far, min far er da den bedste i verden ;-)  og har før ikke bidt det store i at han var gammel... men som årene er gået og jeg selv har fået børn må jeg erkende, at min far kan ikke være fysisk bedstefar og han har ikke kunne de samme ting som en yngre kunne, heller ikke med os børn(vi er ret mange)

efter min mor fik barn i en sen alder, er jeg nok blevet endnu mere sikker i min mening om at det for mig at se er ret egoistisk at få børn i en så sen alder...

Og ja jeg får huk for de udtagelser, men der er garanteret nogle der klare det fint fint, men der er mange ting der gør mig til modstander af "ældre" forældre....

Om min lillebror ik sku være født, hmmm min mor snød sig til den sidste graviditet, og jeg ved at min bror den dag i dag er meget ked af han ikke har en yngre far.. om jeg ville undvære ham, nej... men jeg kan godt forstå ham...

og kan se at der er glippet noget i det oprindelige jeg skrev(fra mobilen) og mente at det ikke havde været til gavn i vores familie....

Anmeld

22. november 2013

lineog4

stjernehimmel skriver:

Min far er usædvanlig ung af alder.. desværre er hans krop ikke.... min mor fik en efternøler som blev 11 iår, hvor hun nåede at blive 57 år...

Jeg elsker min far, min far er da den bedste i verden ;-)  og har før ikke bidt det store i at han var gammel... men som årene er gået og jeg selv har fået børn må jeg erkende, at min far kan ikke være fysisk bedstefar og han har ikke kunne de samme ting som en yngre kunne, heller ikke med os børn(vi er ret mange)

efter min mor fik barn i en sen alder, er jeg nok blevet endnu mere sikker i min mening om at det for mig at se er ret egoistisk at få børn i en så sen alder...

Og ja jeg får huk for de udtagelser, men der er garanteret nogle der klare det fint fint, men der er mange ting der gør mig til modstander af "ældre" forældre....

Om min lillebror ik sku være født, hmmm min mor snød sig til den sidste graviditet, og jeg ved at min bror den dag i dag er meget ked af han ikke har en yngre far.. om jeg ville undvære ham, nej... men jeg kan godt forstå ham...

og kan se at der er glippet noget i det oprindelige jeg skrev(fra mobilen) og mente at det ikke havde været til gavn i vores familie....

Det er vel altid egoistisk at få børn - jeg mener man får jo børn fordi man selv ønsker børn og vel håber man giver børnene livet og alt det smukke der følger med. 

Skulle man tænke alle skrækscenarier igennem før man fik børn ville der nok ikke være mange børn i verden. Der er jo utrolig mange faldgrubber, utrolig mange hvis'er. Er det udfra hvor længe man kan regne med at leve, så skulle os med et par kilo sidebenene ikke lave børn, de der ryger skulle slet ikke, de undervægtige da heller ikke, folk med fysiske skavanker som ikke kan varetage et arbejde....

Så er der om man har et stabilt forhold, man kan sige os "gamle" kan måske have slebet en masse kanter og ikke ende i opslidende skilsmisser - personlig havde vi kendt hinanden i 11 år da min datter blev født og er nu på 22. År hvor jeg da godt kan undres over de på 23 der allerede er alenemor til 2 med forskellige fædre - intet ondt om det og jeg tror ungerne får lige så fantastisk opvækst som mine, men....

Jeg tror ikke man kan generalisere og sige, den alder er skidt og den alder er bedre. Jeg tror der er familier hvor børnene siger: de var for unge til at få mig (jeg har kendt et par stykker der sagde det om deres forældre), og andre som dig der sagde de var for gamle. Når jeg tænker på min mor og far og på min lille egen familie, vælger jeg at se mulighederne og ikke begrænsninger. Jo jeg kan da godt se min far havde et hårdt liv og jeg mistede ham da jeg var 21, jo de blev skilt men alt i alt har de givet mig så meget fantastisk med.

Jo min mand er ikke en vårhare og jeg selv var gennemsnitlig som førstegangsmor, og jo han vil være gammelmandsbørn de er 20 (eller alt afhænger vel af øjnene der ser), men jeg ved vi giver dem noget skønt med på vejen, og ikke mindst hører jeg omgivelserne der fortæller om skønne børn, sociale individer, velopdragne, gode venner, børn i balance og med et stort selvværd. Skulle vi begge falde om i morgen så har vi givet dem det og det kan ingen tage fra dem. Tror ikke jeg forstår man vurderer ud fra  hvad man ikke fik frem for hvad man fik - håber jeg mine børn vil

Anmeld

22. november 2013

TbCp

Jeg har stemt 48 (så sådan sidst i 40'erne) men det afhænger selvfølgelig meget af personerne - det gælder både kvinder og mænd.

min mor var feks 42 da hun fik min lillebror, med min stedfar som dengang var 37. 

jeg var dengang 16 år og min storesøster 23 og jeg har aldrig set det som at mine forældre var for gamle til at få min skønne lillebror

Anmeld

22. november 2013

Maja_4000

Jeg har stemt 38.. Synes ikke man skal være for gammel inden man får børn.. Jeg har altid selv sagt, at hvis ikke jeg havde børn bør jeg blev 30, så skulle jeg ikke have nogle

Anmeld

22. november 2013

Ida cornerup

Som der er blevet sagt, det er meget individuelt

Men når han syntes han er for gammel, og/eller han ikke KAN få flere, skal man jo stoppe Syntes jeg

jeg har stemt 44

Anmeld

22. november 2013

MorDk

Kom til at stemme forkert... men mente faktisk 40 eller der omkring...

Anmeld

22. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Det er vel altid egoistisk at få børn - jeg mener man får jo børn fordi man selv ønsker børn og vel håber man giver børnene livet og alt det smukke der følger med. 

Skulle man tænke alle skrækscenarier igennem før man fik børn ville der nok ikke være mange børn i verden. Der er jo utrolig mange faldgrubber, utrolig mange hvis'er. Er det udfra hvor længe man kan regne med at leve, så skulle os med et par kilo sidebenene ikke lave børn, de der ryger skulle slet ikke, de undervægtige da heller ikke, folk med fysiske skavanker som ikke kan varetage et arbejde....

Så er der om man har et stabilt forhold, man kan sige os "gamle" kan måske have slebet en masse kanter og ikke ende i opslidende skilsmisser - personlig havde vi kendt hinanden i 11 år da min datter blev født og er nu på 22. År hvor jeg da godt kan undres over de på 23 der allerede er alenemor til 2 med forskellige fædre - intet ondt om det og jeg tror ungerne får lige så fantastisk opvækst som mine, men....

Jeg tror ikke man kan generalisere og sige, den alder er skidt og den alder er bedre. Jeg tror der er familier hvor børnene siger: de var for unge til at få mig (jeg har kendt et par stykker der sagde det om deres forældre), og andre som dig der sagde de var for gamle. Når jeg tænker på min mor og far og på min lille egen familie, vælger jeg at se mulighederne og ikke begrænsninger. Jo jeg kan da godt se min far havde et hårdt liv og jeg mistede ham da jeg var 21, jo de blev skilt men alt i alt har de givet mig så meget fantastisk med.

Jo min mand er ikke en vårhare og jeg selv var gennemsnitlig som førstegangsmor, og jo han vil være gammelmandsbørn de er 20 (eller alt afhænger vel af øjnene der ser), men jeg ved vi giver dem noget skønt med på vejen, og ikke mindst hører jeg omgivelserne der fortæller om skønne børn, sociale individer, velopdragne, gode venner, børn i balance og med et stort selvværd. Skulle vi begge falde om i morgen så har vi givet dem det og det kan ingen tage fra dem. Tror ikke jeg forstår man vurderer ud fra  hvad man ikke fik frem for hvad man fik - håber jeg mine børn vil

Jeg er rørende enig. Vi fik børn tidligt, og det er der kommet nogle dejlige unger ud af - men jeg tror da ikke, vi havde været uegnede som forældre, hvis vi havde ventet 10-15 år. En anden slags forældre, ja. Men både på godt og ondt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.