hvornår er en mand for gamle til at få flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2013

bøllen

millesofie skriver:

mig og kæresten har talt om dette noget tid nu og selvfølgelig er jeg enig i at hvis man føler sig gammel så er det godt at stoppe hi hi 
men er der en alder hvor folk begynder at tænke sit og kigge skævt til en 

jeg er 11år yngre end min kæreste og jeg er jo slet ikke færdig med det her yngle pjat endnu 
det er han sådan set heller ikke men han frygter lidt de reaktioner han vil få hvis vi bestemmer os for flere børn efter denne graviditet 

så stem og kom med jeres bidrag 

Har stemt 40 . Det har jeg af " hensyn " til barnet.

min mands forældre fik en efternøler da han var 19, samtidig med hans storebror fik hans første barn. Den da idag orker de ikke vores børn for de har haft børn nok. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Lunae

millesofie skriver:

mig og kæresten har talt om dette noget tid nu og selvfølgelig er jeg enig i at hvis man føler sig gammel så er det godt at stoppe hi hi 

jeg er 11år yngre end min kæreste og jeg er jo slet ikke færdig med det her yngle pjat endnu 
det er han sådan set heller ikke men han frygter lidt de reaktioner han vil få hvis vi bestemmer os for flere børn efter denne graviditet 

Jeg har stemt 44. Jeg synes det er svært at sætte alder på, men tror jeg tænker at manden godt må være ældre end kvinden - ved egentlig ikke hvorfor!

Herhjemme er vi 27 og 25 år og har to børn! Måske vi skal have en nr 3, men det skal være inden de 30 år. For vores vedkommende, forestiller jeg mig at max alder for børn er 35 år!

Anmeld

25. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
millesofie skriver:

Jeg har sagt 50....

Jeg mener at det også kommer lidt an på hvor gammel kvinden er, om der er andre børn osv. men jeg synes at mænd burde stoppe efter de fylder 50...

De kan selvfølgelig ikke gøre for hvis de - som min onkel - bliver klippet og den alligevel virker... 

Anmeld

25. november 2013

Frk. Himmelblå

millesofie skriver:

Det kommer helt an på, hvad manden føler, han har overskud til. Men jeg vil måske begynde at mene, at man skulle gøre sig nogle seriøse overvejelser omkring det at sætte nyt liv i verden, når man selv er på vej ind i alderdommen. - Altså hvis man er på vej mod pensionsalderen. - De små har jo brug for deres forældre i mange år. Og forældrene skulle helst være sunde og raske,- selvom det jo desværre ikke er noget, man selv kontrollerer.

Og så skal man jo også lige gøre sig det klart, at det ikke kun er kvindens (høje) alder, der øger risikoen for fostermisdannelser og barnløshed. Det gør mandens altså også, om end det ikke er i helt samme grad. 

Anmeld

25. november 2013

Tvebakken

Jeg er splittet…

Mente helt sikkert, det skulle være inden de 40 engang - men der er jo nuancer…

Bl.a. hvad nummer i rækken er barnet?
Synes der er forskel på, om man starter i en alder af 40 - deller slutter i en alder af 41… Eller hvordan, man skal sige det.

Derudover betyder sind og temperament også en del, nogle er ikke klar før (læs: drengerøve, der ikke magter at sætte sig selv i 2. række) - andre er næsten for gamle i en alder af 38..

Så - Bottomline er, at der er mange elementer, der spiller ind - men umiddelbart vil jeg sige i nærheden af de 40...

Anmeld

27. november 2013

Frk. Jensen

Synes det er et meget følsomt emne at berøre. Man må selvfølgelig have den mening man nu har, men når det nu er sagt synes jeg at man skal tænke sig om inden man smider om sig med tal..
Jeg mødte først min store kærlighed som 31 årig (han var dengang 39 og havde to piger i forvejen på dengang 8 og 11). Siden jeg var 18 har jeg drømt om at få børn, men synes ikke at der var en blandt nogle af de kærester jeg havde, der skulle være forældre med mig. På mødte jeg Kim og han slog benene væk under mig. Han har altid gerne ville have mange børn og vi blev hurtig enige om at vi også skulle have børn sammen. Men livet vil ikke altid som man selv vil og jeg havde den ene abort efter den anden... 4år senere har vi nu heldigvis en datter på nu 10mdr. Og vi skal da selvfølgelig have flere, hvis livet vil os det. Jeg er nu 35 og min kæreste 43. Ja jeg kan også tænke at vi begge er gamle, men husk på det er vores største ønske med en masse børn i vores hjem. Vi har kærligheden til det og det må være det der gælder.
Jeg føler lidt at nogle af kommentarerne rammer og sårer, for man bestemmer ikke selv om/hvornår tingene lykkes.
Man bestemmer heldigvis selv hvornår man synes man er for gammel (hvis ikke det biologiske ur gør det).
Vi "gamle" er ikke mindre gode forældre.
Held og lykke fra mig til alle i "gamle" der stadig ønsker og får flere børn :-)

Anmeld

27. november 2013

RosSofi

Jeg har skrevet 46 år, men der tror jeg, jeg har tænkt generelt. Vi blev forældre, da vi var 24 år og kunne bestemt ikke tænke mig selv at få barn igen, når min søn er 22 år. Det handler ikke om, at jeg synes, man er for gammel til at få børn i 40erne, men bare om, at jeg personligt og min kæreste ikke vil have lyst til at starte forfra. EEEELSKER min søn, men ville ikke bruge hele livet på hjemmeboende børn og småbørn,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.