Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Tip!

sommerbarn<3 skriver:

Siger ikke det er nemt hvad du gør, tværtimod.

dejligt for dig at du er et stærk "normalt" menneske som ikke har været udsat for  en ulykke eller blevet kronisk syg på en måde som gør du ikke kan arbejde eller tage en udd på lige vilkår med alm mennesker.

desværre rammer den nye reform højst sandsyndligt mennesker uden de resourcer som du besidder.

Mit liv har bestemt ikke været mere rosenrødt end andres.. 

Evnen til at ville, giver evnen til at kunne  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Mother-love

Twinkle little star skriver:

Wow en på kontant hjælp får mere end jeg gør på su som forsørger! 

Jeg tjener dog heldigvis ekstra penge hver måned på mit arbejde, som jeg har ved siden af 40 timers studie. Jeg har vel omkring 50-55 timer om ugen..

Men dælme hellere tjene mine egne penge og om 1 1/2 år er uddannet pædagog, end hapse på systemet.. 

det ville være smart hvis man kunne øremærke sine skatte penge til bestemte ting, og ikke være underlagt at betale til andre! 

Ork det var vist nogle lidt ekstravagante holdninger der her kom ud af mine fingre! 

Ups.. Søde bistands klienter, hop ud af jogging bukserne og søg arbejde Eller start på uddannelse, så i kan være med til at få velfærden op i dk igen  

Nu er alle "os" BISTANDS KLIENTER, jo ikke bare en flok dovne hunde, der nyder at leve på staten.
Jeg ville da hellereend gerne bruge min udd. Som maler. Det giver da en hel del flere penge og en hel del mindre problemer og spekulatioer.

Men jeg har været ude for en ulykke hvilket mange andre også er og en ulykke der har gjort mig til kroniker som ikke kan arbejde. For bare jeg skal have en så "normal" hverdag som muligt, dvs at holde mig oprejst og ordne de huslige ting herhjemme. Er jeg nødtil at tage dagligt medicin, tage en lur midt på dagen. Og alligevel bruge alle mine kræfter på at holde mine smerter ud.

Det pisser mig af at folk gang på gang har den mening at vi alle bare en flok nassere der ikke gider og lave en skid.

Man har det svært nok i forvejen med at skulle acceptere alle de ting der følger med at man er blevet kroniker.
Og nu skal vi straffes endnu mere. Og når folk som dig kommer med de udtalelser som du gør her, bringer det virkelig mit pis i kog, for du ved ikke hvordan det er at stå i mine/vores sko. Og det gør det bare ikke nemmere for at acceptere vores tilstand fordi man bliver set ned på. Over noget man ikke ligefrem selv har valgt.

Hvis der var noget der sorterede os fra som er overgået fra sygedagpenge og over på kh. Så ville det sgu være en del nemmere. For det er jo ikke vores skyld at der er begrænsning på hvor lang tid man kan være på sygedagpenge. For vi bliver jo ikke rask den dag sygedagpengene udløber.

Anmeld

21. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har min holdning og du har din.. 

Ikke alle pædagoger drikke kaffe  

ha en fortsat god aften  

jeg er selv pædagogstuderende på 5 sem. Så det er ikke min egen fordom.
Men jeg kan ikke forstå at man på 4 sem. med den viden du må have fået dig i f.eks. faget iis at du kan have denne holdning?
Hvad med den chanceulighed eller social arv? Det kan du da ikke ignorere. Du må også have haft undervisning omkring fattigdom i Danmark og udsatte familier?
Hvad med de højt uddannede akademikere som grundet finanskrisen er røget på kh??

Anmeld

21. november 2013

Kofoed.

ja så duer deltidsplads ikke

Nope. Men noget helt andet er. Hvor meget vil man ikke bruge på el og vand i form af rengøring, mad osv på, at holde barnet hjemme? Tror det overskrider 500 kr pr barn i måneden, ved ikke om folk har tænkt over den del.

Anmeld

21. november 2013

Tip!

mor:) skriver:

jeg er selv pædagogstuderende på 5 sem. Så det er ikke min egen fordom.
Men jeg kan ikke forstå at man på 4 sem. med den viden du må have fået dig i f.eks. faget iis at du kan have denne holdning?
Hvad med den chanceulighed eller social arv? Det kan du da ikke ignorere. Du må også have haft undervisning omkring fattigdom i Danmark og udsatte familier?
Hvad med de højt uddannede akademikere som grundet finanskrisen er røget på kh??

Helt ærligt! 

Jeg er altså helt almindelig dødelig dansker når jeg tar min pædagog frakke af! 

Chance ulighed og social arv.. Mon du ikke skal læse ejernæs og hvad hans teorier bygger på her? 

Social arv er et begreb vi "stempler" børn af socialt udsatte med.. For at sende dem videre til social rådgiverne, så de kan putte dem under en paragraf! 

Vi bliver aldrig enige om noget som helst, hurra for forskellige syn på livet, tilgange osv.. 

Anmeld

21. november 2013

Mit liv har bestemt ikke været mere rosenrødt end andres.. 

Evnen til at ville, giver evnen til at kunne  

So what?
Min familie er flygtet fra krig. Min far blev alkoholiker og voldelig, min mor depressiv. De levede af kontanthjælp og min far gør stadig.
Jeg har klaret det fint, min søster har det svært psykisk. Min pointe er at du ikke kan sammenligne dig med andre der har haft en svær barndom og have de samme forventninger.
For at opsummere så er jeg målløs over at en pædagogstuderende kan se så firkantet på tingene....

Anmeld

21. november 2013

Tip!

Havanagila skriver:

Nu er alle "os" BISTANDS KLIENTER, jo ikke bare en flok dovne hunde, der nyder at leve på staten.
Jeg ville da hellereend gerne bruge min udd. Som maler. Det giver da en hel del flere penge og en hel del mindre problemer og spekulatioer.

Men jeg har været ude for en ulykke hvilket mange andre også er og en ulykke der har gjort mig til kroniker som ikke kan arbejde. For bare jeg skal have en så "normal" hverdag som muligt, dvs at holde mig oprejst og ordne de huslige ting herhjemme. Er jeg nødtil at tage dagligt medicin, tage en lur midt på dagen. Og alligevel bruge alle mine kræfter på at holde mine smerter ud.

Det pisser mig af at folk gang på gang har den mening at vi alle bare en flok nassere der ikke gider og lave en skid.

Man har det svært nok i forvejen med at skulle acceptere alle de ting der følger med at man er blevet kroniker.
Og nu skal vi straffes endnu mere. Og når folk som dig kommer med de udtalelser som du gør her, bringer det virkelig mit pis i kog, for du ved ikke hvordan det er at stå i mine/vores sko. Og det gør det bare ikke nemmere for at acceptere vores tilstand fordi man bliver set ned på. Over noget man ikke ligefrem selv har valgt.

Hvis der var noget der sorterede os fra som er overgået fra sygedagpenge og over på kh. Så ville det sgu være en del nemmere. For det er jo ikke vores skyld at der er begrænsning på hvor lang tid man kan være på sygedagpenge. For vi bliver jo ikke rask den dag sygedagpengene udløber.

Var du ikke en form for forsikret, da du arbejdere? 

Du er vel blevet syg med en men grad, der giver noget erstatning af en art..? 

Anmeld

21. november 2013

Tip!

mor:) skriver:

So what?
Min familie er flygtet fra krig. Min far blev alkoholiker og voldelig, min mor depressiv. De levede af kontanthjælp og min far gør stadig.
Jeg har klaret det fint, min søster har det svært psykisk. Min pointe er at du ikke kan sammenligne dig med andre der har haft en svær barndom og have de samme forventninger.
For at opsummere så er jeg målløs over at en pædagogstuderende kan se så firkantet på tingene....

I lige måde! 

Stoppes her, da det ellers ender med en admin! 

Anmeld

21. november 2013

Helt ærligt! 

Chance ulighed og social arv.. Mon du ikke skal læse ejernæs og hvad hans teorier bygger på her? 

Social arv er et begreb vi "stempler" børn af socialt udsatte med.. For at sende dem videre til social rådgiverne, så de kan putte dem under en paragraf! 

Vi bliver aldrig enige om noget som helst, hurra for forskellige syn på livet, tilgange osv.. 

jeg har helt styr på chanceulighed og at han forkaster social arv...ikke ensbetydende med at jeg enig med ham i at social arv ikke findes.
Men du synes åbenbart ikke at opvækstforhold har den store betydning.
Nå men det er heller ikke for at diskutere teorier, men det undrer mig meget at netop en pædagog kan sidde med så markante fordomme.
Nå men god aften til dig

Anmeld

21. november 2013

stjernehimmel

Helt ærligt! 

Argh den sociale arv er noget DU, ikke Vi stempler....

den sociale arv er ik blot en paragraf, men sådan virkeligheden er... som vi kommer se MEGET mere til... og som er allerhelveds svær at bryde for dem der er i dens skygge....og som oftest er der ingen hjælp at hente...

man kan læse sig til meget, men virkeligheden er som oftes en helt anden.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.