Twinkle little star skriver:
Wow en på kontant hjælp får mere end jeg gør på su som forsørger!
Jeg tjener dog heldigvis ekstra penge hver måned på mit arbejde, som jeg har ved siden af 40 timers studie. Jeg har vel omkring 50-55 timer om ugen..
Men dælme hellere tjene mine egne penge og om 1 1/2 år er uddannet pædagog, end hapse på systemet..
det ville være smart hvis man kunne øremærke sine skatte penge til bestemte ting, og ikke være underlagt at betale til andre!
Ork det var vist nogle lidt ekstravagante holdninger der her kom ud af mine fingre!
Ups.. Søde bistands klienter, hop ud af jogging bukserne og søg arbejde Eller start på uddannelse, så i kan være med til at få velfærden op i dk igen
Nu er alle "os" BISTANDS KLIENTER, jo ikke bare en flok dovne hunde, der nyder at leve på staten.
Jeg ville da hellereend gerne bruge min udd. Som maler. Det giver da en hel del flere penge og en hel del mindre problemer og spekulatioer.
Men jeg har været ude for en ulykke hvilket mange andre også er og en ulykke der har gjort mig til kroniker som ikke kan arbejde. For bare jeg skal have en så "normal" hverdag som muligt, dvs at holde mig oprejst og ordne de huslige ting herhjemme. Er jeg nødtil at tage dagligt medicin, tage en lur midt på dagen. Og alligevel bruge alle mine kræfter på at holde mine smerter ud.
Det pisser mig af at folk gang på gang har den mening at vi alle bare en flok nassere der ikke gider og lave en skid.
Man har det svært nok i forvejen med at skulle acceptere alle de ting der følger med at man er blevet kroniker.
Og nu skal vi straffes endnu mere. Og når folk som dig kommer med de udtalelser som du gør her, bringer det virkelig mit pis i kog, for du ved ikke hvordan det er at stå i mine/vores sko. Og det gør det bare ikke nemmere for at acceptere vores tilstand fordi man bliver set ned på. Over noget man ikke ligefrem selv har valgt.
Hvis der var noget der sorterede os fra som er overgået fra sygedagpenge og over på kh. Så ville det sgu være en del nemmere. For det er jo ikke vores skyld at der er begrænsning på hvor lang tid man kan være på sygedagpenge. For vi bliver jo ikke rask den dag sygedagpengene udløber.