Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
stjernehimmel skriver:

problemet her er bare at mange der arbejder slet ikke har 28000 kr...

? De, der ikke har det, får jo suppleret op - nu er jeg ikke med? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

stjernehimmel

Carina:-) skriver:

Men så får partnere jo kh så det svare til at de har 28.000 tilsammen .

ja hvis de ikke ejer noget som helst... (er faktisk for meget af KH-reformen, tiltrods for vi ville skulle leve for 12000 kr 3 til 3 personer.. men altså det vidste vi jo inden vi lyttede sammen ) 

Anmeld

21. november 2013

stjernehimmel

Mor og meget mere skriver:

? De, der ikke har det, får jo suppleret op - nu er jeg ikke med? 

problemet for mange bliver jo at de bliver ramt alligevel.. da mange har fast ejendom, og større udgifter end de ville kunne betale for en indkomst... et hus de ik kan sælge osv..

Anmeld

21. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er 28000kr virkelig det beløb man får udbetalt hvis man er 2 på kh idag?  

Det er ca det samme vi vil have udbetalt når min kæreste også kommer i arbejde efter uddannelse. Skræmmende alligevel. Det er også en pæn sjat mere end vi ville få i arbejdsløshedsdagpenge hvis vi begge skulle blive ledige en dag.  

er der noget jeg har overset, for det lyder da ret vildt!?

Anmeld

21. november 2013

UnderStjernerne

Mor11 skriver:

Det er ca det samme vi vil have udbetalt når min kæreste også kommer i arbejde efter uddannelse. Skræmmende alligevel. Det er også en pæn sjat mere end vi ville få i arbejdsløshedsdagpenge hvis vi begge skulle blive ledige en dag.  

Så vidt jeg har forstået på det hele, så er det 28.000 kr før skat. Altså ikke udbetalt.

Anmeld

21. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Citat: At skrive at børn tages ud af inst. hænger jo ikke sammen med at man jo kan få betalt inst når man har 2 x kh. Så er det vel ikke nødvendigt at tage sine børn ud?

øhm nej? Det kan vi da i hvert fald ikke...

vi får betalt en del af det som det alm økonomiske tilskud ALLE i Dk kan søge og få udregnet fra ens indtægter...

men vi skal stadig af med over 1600 kr hver mdr for at vores søn kan få det sociale liv vi ikke kan give ham herhjemme...

nu er vi så "så heldige" at min kæreste er psykisk syg så vi kan søge om det der hedder Socialpædagogisk friplads som betyder at netop pga hans sygdom og at vi ikke har noget opstøttende netværk af familie, så kan vi få hjælp til at vores søn stadig har en chance for en mere normal tilgang til det sociale end vi har, ved at kommunen betaler det resterende for os...

men det er bestemt ikke nemt at få og det er ikke noget vi tidligere har fået oplyst nogen som helst steder, fra selvom min kæreste har været syg fra førend jeg blev gravid.

Dog ikke i samme grad, da det blev værre netop efter reviladeringsforløb med tvungen aktivering, til trods for psykiaterne advarede imod at det højst sandsynligt ville forværre hans tilstand...

nu står kæresten overfor nok aldrig at kunne blive et helt menneske igen, og et arbejdsliv som han drømmer om for at forsørge sig selv og os er også helt væk... han skal være heldig hvis han kan få det de kalder en tålelig hverdag uden medicin...

og vi står overfor at vores eneste link til omverdenen, vores bil, måske skal sælges da der vil være restpenge i den efter næste måneds sidste afdrag.

Et 7 år langt lån og MANGE hårdt opsparede penges vedligeholdelse har gjort vores bil stadig er flot at se på, så den vil være mere værd end de max 20.000 kr den må være for at min kæreste stadig kan få kontanthjælp fra januar af...

vi kan ikke klare os uden bilen, hvis min kæreste skal have en chance for også at være med i det sociale med vores søn i oplevelser af forskellige slags... Eller hvis han skal kunne aflaste mig i forhold til hjælp med indkøb...

så jeg ved faktisk ikke hvad vi gør fra januar af lige nu...

havde ellers glædet mig til at lånet var væk og vi kunne begynde at ligge til side til at købe ting til vores søn som han får brug for hen ad vejen...

Som f.eks. cykel, ny madras til hans seng, ny seng, indrette hans værelse så det passer bedre til ham og hans lege...

bruge penge på at kunne se min familie en gang om måneden fast så han fik et forhold til sin mormor og morfar inden de ikke er her mere...

Ja så mange planer og drømme skudt i smadder af uvished og bange anelser...Jeg står overfor at fra d. 23/6-14 så skal jeg også søge KH hvis jeg ikke finder et job inden der da jeg er en af dem der er røget ud af dagpengene... Så der vil det hele starte forfra med mareridt om vi overhovedet vil få penge og hvad vi så skal gøre fremadrettet...

det skal nok hjælpe på vores søns udvikling at vi går rundt med den slags bekymringer oven i alt det andet...

men vi er jo også helt selv skyld i at vi står uden job for vi kunne jo bare et arbejde ikke regering? giv mig et og jeg vil gladeligt tage imod det... sad faktisk idag og seriøst overvejede at tage et arbejde der ville betyde at jeg kun ville nå at se vores søn i en times tid inden han skulle sove hver aften og så i weekenderne da transporttiden ville være så stor at jeg ville skulle tage hjemmefra førend hans vuggestue åbner og først være hjemme 1 time efter den lukker... og det til trods for at jeg VED at min kæreste ville bukke under med stress indenfor 3 måneder da han ikke ville kunne klare at være alene med vores søn så meget som det ville kræve... så jo jeg er ret desperat efter at få et arbejde og hvis det var så nemt at få hvorfor er jeg så nu efter 4 års arbejdsløshed og 1 års barsel stadig ledig?....

Anmeld

21. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
UnderStjernerne skriver:

Så vidt jeg har forstået på det hele, så er det 28.000 kr før skat. Altså ikke udbetalt.

ja det er før skat og rundet op...

Fra borger.dk:

Kontanthjælpens størrelse afhænger bl.a. af din alder og af, om du har forsørgelsespligt over for børn

Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.

• og hjemmeboende, får du 3.265 kr. (2013)
  • og udeboende, får du 6.767 kr. (2013)
  • og gravid (mindst 12 uger henne), får du 10.500 kr. (2013)
  • og har egne børn i hjemmet, får du 13.952 kr. (2013)
  • og betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til det normale børnebidrag på 1.247 kr. (2013)
  • og psykisk syg med egne børn i hjemmet, får du 13.952 kr. (2013)
  • og psykisk syg, udeboende får du 10.500 kr. (2013). 

Du kan max få 13.952 kr. (2013), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 8.014 kr. (Svarende til 6.767 kr. som udeboende under 25 år + 1.247 kr. - normalbidrag for et barn).

• og ikke har forsørgelsespligt, får du 10.500 kr. (2013)
  • og har forsørgelsespligt, får du 13.952 kr. (2013).

Anmeld

21. november 2013

Kofoed.

Carina:-) skriver:

Problemet er jo at det er jo ikke seriøst.

For det første har ægtepar førhen godt kunne klare den gensidige forsørgerpligt.'

At skrive at de rige skal betale mere for at betale gildet er bare til at ryste på hovedet af.

For topskat er jo bare for lidt ....

Sætte skatten op-Jep jep det skal nok  gavne i et samfund hvor vi i forvejen betaler 78 % i samlet skatter og afgifter.

At skrive at børn tages ud af inst. hænger jo ikke sammen med at man jo kan få betalt inst når man har 2 x kh. Så er det vel ikke nødvendigt at tage sine børn ud?

At skrive at man fjerner guleroden ved at arbejde ,modbeviser hendes påstand om at de fleste på kh ikke kan arbejde-For så fjerner man jo ikke noget der ikke er reelt??

Hele artiklen er farvet af at hun bare synes det er urimeligt at hun skal miste noget som ægtefæller har været vant til i mange år.

Og igen hvis man på ingen måde kan klare sig for mange flere penge end f.eks en enlig får på kh -Da man jo altså har samme rettigheder til at søge boligsikring,betalt inst -ja så har man prioteret forkert .Og det kan vel aldrig være ens medborgere der skal betale for det?

Man skal stadig betale noget institution når begge forældre er på KH, både nu og til januar. Fx koster en dp 45 timers plads i kolding kommune normalt ca 2700, vores friplads er på ca 1100 kr, så vi betaler 1548 kr hver måned i dp. Til januar skal vi betale ca 450 kr. Så det vil da give lidt, så hvis en eller begge går hjemme, er små 500 kr da og penge...

Anmeld

21. november 2013

Tip!

Wow en på kontant hjælp får mere end jeg gør på su som forsørger! 

Jeg tjener dog heldigvis ekstra penge hver måned på mit arbejde, som jeg har ved siden af 40 timers studie. Jeg har vel omkring 50-55 timer om ugen..

Men dælme hellere tjene mine egne penge og om 1 1/2 år er uddannet pædagog, end hapse på systemet.. 

det ville være smart hvis man kunne øremærke sine skatte penge til bestemte ting, og ikke være underlagt at betale til andre! 

Ork det var vist nogle lidt ekstravagante holdninger der her kom ud af mine fingre! 

Ups.. Søde bistands klienter, hop ud af jogging bukserne og søg arbejde Eller start på uddannelse, så i kan være med til at få velfærden op i dk igen  

Anmeld

21. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

slettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.