Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Tip!

mor:) skriver:

jeg har helt styr på chanceulighed og at han forkaster social arv...ikke ensbetydende med at jeg enig med ham i at social arv ikke findes.
Men du synes åbenbart ikke at opvækstforhold har den store betydning.
Nå men det er heller ikke for at diskutere teorier, men det undrer mig meget at netop en pædagog kan sidde med så markante fordomme.
Nå men god aften til dig

Opvæksten kan bare ikke retfærdiggøre at man selv ender på kh, fordi ens forældre er på overførsels indkomst! 

børn af højt uddannede forældre, kan da vælge at tage en kort uddannelse, og være tilfreds med det.

markante fordomme? 

Jeg vil gerne at der er velfærd i dk når min søn vokser op! 

Godt nok pædagogstuderende, men derfor kan mine holdninger være helt modsatte end dine! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Tip!

stjernehimmel skriver:

Argh den sociale arv er noget DU, ikke Vi stempler....

den sociale arv er ik blot en paragraf, men sådan virkeligheden er... som vi kommer se MEGET mere til... og som er allerhelveds svær at bryde for dem der er i dens skygge....og som oftest er der ingen hjælp at hente...

man kan læse sig til meget, men virkeligheden er som oftes en helt anden.....

JEG stempler INGEN, det klare andre SÅ fint for mig..

ejernæs' teori er jo netop at selvom man kan vokse op i det arveste hul, så skal det ikke være en undskyldning for at blive der.. Men det bliver det (åbenbart) for mange.. 

Anmeld

21. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Twinkle little star skriver:

ejernæs' teori er jo netop at selvom man kan vokse op i det arveste hul, så skal det ikke være en undskyldning for at blive der.. Men det bliver det (åbenbart) for mange.. 

Nej der er ingen der siger at dem der er havnet på kh skal blive der, men at det kan være vanskeligere for nogle mennesker at komme ud af end andre mennesker.
Det er ikke bare lige at smide jogging bukserne eller hvad du skrev i dit første indlæg.

Anmeld

21. november 2013

wamse

Wow en på kontant hjælp får mere end jeg gør på su som forsørger! 

Jeg tjener dog heldigvis ekstra penge hver måned på mit arbejde, som jeg har ved siden af 40 timers studie. Jeg har vel omkring 50-55 timer om ugen..

Men dælme hellere tjene mine egne penge og om 1 1/2 år er uddannet pædagog, end hapse på systemet.. 

det ville være smart hvis man kunne øremærke sine skatte penge til bestemte ting, og ikke være underlagt at betale til andre! 

Ork det var vist nogle lidt ekstravagante holdninger der her kom ud af mine fingre! 

Ups.. Søde bistands klienter, hop ud af jogging bukserne og søg arbejde Eller start på uddannelse, så i kan være med til at få velfærden op i dk igen  

Nææ jeg hoppede sgu lige ud af min lilla tørklæde efter 1.5 år på blandt andet pædagoguddannelsen, og så hoppede jeg lige i disse joggingbukser, og vupti frede, de passer mig bare pisse godt
Mon ikke der måske, og nu bruger jeg jeg ordet måske, kunne være flere årsager til at folk var på kontanthjælp end åbenbart et par joggingbukser??
Fx er jeg psykisk syg, og tåler ikke det samme som dig, og det undrer mig ærlig talt, at du ikke ser mere nuanceret på dette.

Anmeld

21. november 2013

Mother-love

Var du ikke en form for forsikret, da du arbejdere? 

Du er vel blevet syg med en men grad, der giver noget erstatning af en art..? 

Jo det var jeg da.
Og jo jeg har en mengrad. Men det hjælper jo ikke ret meget at når jeg får noget erstatning så skal jeg leve for de penge som det svarer til kh. Jeg har lige fået tabt arbejdsfortjeneste. Men dem skal jeg leve for fordi jeg er på kh.
Jeg har ikke fået erhvervsevnetab endnu. Men det går jeg heller ikke før kommunen har fundet ud af hvad der skal ske. Så det vil sige ja hvem ved hvornår.
For selvom jeg ha været i 3 arbejdsprøvninger og skal i den 4. Nu her. Ja så sidder jeg fast i systemet. Så ja det er fantastisk ( self ironisk)

Anmeld

21. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Mit liv har bestemt ikke været mere rosenrødt end andres.. 

Evnen til at ville, giver evnen til at kunne  

at ville er ikke nødvendigvis nok til at kunne. 

jeg er utrolig glad for det ikke er min mand du skriver sådan til. 

Han har arbejde fra han måtte og blev tvunget til at stoppe da han som 18-årig kom ud for en ulykke og nu er handicappet.

han har smerter hver dag, og selvom kommunen er færdig med at jobprøve ham og han går hjemme nu, har han ikke kræfter til ret meget.

kommunen har indset at han ikke kommer til at arbejde da bare en time gør ham så smertepåvirket at han er ødelagt flere dage efter.

han har næsten selv været længere tid om at se det fordi han ville arbejde. Men han har indset det nu. 

alt det ændre ikke på at han stadig ikke kan få sin pension. Han er for ung siger kommunen. Nej Han skal være på kh. Og udover at holde smerterne ud, skal han også spekulere over hvordan han for pengene til at slå til.

han er ked af han ikke kan bedrage til samfundet og han ikke kan give sin søn det han synes han fortjener.

udover han skal leve og forsørge sine børn som alle andre mennesker skal han også betale sin medicin, fysioterapeut og andet som er nødvendig grundet hans handicap.

jeg ville ønske han ikke skulle gå i gamle sko som forværre en del af han smerter, men ville elske at kunne købe Ham et par nye med god støtte, men jeg prioterede at købe et par varme til min lille dreng i stedet så han kan holde varmen her i vinter.

men ihvertfald så har min mand viljen til at arbejde, men desværre ikke kunnen.

Anmeld

21. november 2013

stjernehimmel

der er forskel på teori og virkeligheden....

mange i arbejde mener os der er masser af arbejde hvis man blot gider, deres teori holder heller ikke stik hvis de først står der selv uden jo...

og tak jeg ved godt hvad den bygger på.....

Anmeld

21. november 2013

Tip!

stjernehimmel skriver:

der er forskel på teori og virkeligheden....

mange i arbejde mener os der er masser af arbejde hvis man blot gider, deres teori holder heller ikke stik hvis de først står der selv uden jo...

og tak jeg ved godt hvad den bygger på.....

En bekendt, netop uddannet pædagog, har netop fået tilbudt hans 3 stilling som pædagog.. 

Min chef i praktikken vil gerne se mig på hans kontor når jeg er færdig med henblik på ansættelse.. 

Altså, der ER arbejde at få som pædagog, uden at skulle rejse til Norge for det  

Anmeld

21. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

En bekendt, netop uddannet pædagog, har netop fået tilbudt hans 3 stilling som pædagog.. 

Min chef i praktikken vil gerne se mig på hans kontor når jeg er færdig med henblik på ansættelse.. 

Altså, der ER arbejde at få som pædagog, uden at skulle rejse til Norge for det  

Skal alle så uddanne sig som pædagoger?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.