Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Twinkle little star skriver:

Wow en på kontant hjælp får mere end jeg gør på su som forsørger! 

Jeg tjener dog heldigvis ekstra penge hver måned på mit arbejde, som jeg har ved siden af 40 timers studie. Jeg har vel omkring 50-55 timer om ugen..

Men dælme hellere tjene mine egne penge og om 1 1/2 år er uddannet pædagog, end hapse på systemet.. 

det ville være smart hvis man kunne øremærke sine skatte penge til bestemte ting, og ikke være underlagt at betale til andre! 

Ork det var vist nogle lidt ekstravagante holdninger der her kom ud af mine fingre! 

Ups.. Søde bistands klienter, hop ud af jogging bukserne og søg arbejde Eller start på uddannelse, så i kan være med til at få velfærden op i dk igen  

Ville ønske alle kunne gøre det du opfordre til, og er sikker på at mange andre også ville ønske det var så nemt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
UnderStjernerne skriver:

Så vidt jeg har forstået på det hele, så er det 28.000 kr før skat. Altså ikke udbetalt.

13900 før skat som forsøger. 

Anmeld

21. november 2013

Tip!

sommerbarn<3 skriver:

Ville ønske alle kunne gøre det du opfordre til, og er sikker på at mange andre også ville ønske det var så nemt.

Jeg forstår ikke hvad der er så nemt ved det jeg gør?

Jeg er fuldtids alene mor, læser på 4 semester til pædagog.. 

Det handler nok mere om at ville det nok til at gøre det til en realitet  

jeg forventer ikke at alle blir højt uddannede, blot sosu hjælper eller andet i den kategori  

Anmeld

21. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kofoed. skriver:

Man skal stadig betale noget institution når begge forældre er på KH, både nu og til januar. Fx koster en dp 45 timers plads i kolding kommune normalt ca 2700, vores friplads er på ca 1100 kr, så vi betaler 1548 kr hver måned i dp. Til januar skal vi betale ca 450 kr. Så det vil da give lidt, så hvis en eller begge går hjemme, er små 500 kr da og penge...

Hvis man er på kh grundet ledighed og ikke sygdom behøver man vel heller ikke 45timer. Man kan jo have en deltidsplads til barnet

Anmeld

21. november 2013

sommerbarn<3

Jeg forstår ikke hvad der er så nemt ved det jeg gør?

Jeg er fuldtids alene mor, læser på 4 semester til pædagog.. 

Det handler nok mere om at ville det nok til at gøre det til en realitet  

jeg forventer ikke at alle blir højt uddannede, blot sosu hjælper eller andet i den kategori  

Siger ikke det er nemt hvad du gør, tværtimod.

dejligt for dig at du er et stærk "normalt" menneske som ikke har været udsat for  en ulykke eller blevet kronisk syg på en måde som gør du ikke kan arbejde eller tage en udd på lige vilkår med alm mennesker.

desværre rammer den nye reform højst sandsyndligt mennesker uden de resourcer som du besidder.

Anmeld

21. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg tjener dog heldigvis ekstra penge hver måned på mit arbejde, som jeg har ved siden af 40 timers studie. Jeg har vel omkring 50-55 timer om ugen..

Men dælme hellere tjene mine egne penge og om 1 1/2 år er uddannet pædagog, end hapse på systemet.. 

det ville være smart hvis man kunne øremærke sine skatte penge til bestemte ting, og ikke være underlagt at betale til andre! 

Ork det var vist nogle lidt ekstravagante holdninger der her kom ud af mine fingre! 

Ups.. Søde bistands klienter, hop ud af jogging bukserne og søg arbejde Eller start på uddannelse, så i kan være med til at få velfærden op i dk igen  

Jeg ved ikke, hvad du mener med ekstravagant i denne sammenhæng, men jeg håber, du værdsætter, at vi både får gratis uddannelse og SU her i landet. Det ville ikke have været muligt for mig at finansiere min uddannelse selv, hvis nu nogen havde fundet det smart at øremærke deres skattepenge og ikke være underlagt at betale for min uddannelse. 

Det er altid et sats fra samfundets side at finansiere vores uddannelse, eftersom nogle uddannede aldrig får jobs inden for deres fag, så det er ikke nogen sikker investering - omend det selvfølgelig næsten altid er klogest og sikrest at uddanne sig. Som bonus slipper man for folks fordomme om, at man driver den af i joggingtøjet. 

Anmeld

21. november 2013

wow...sikke dog en upædagogisk holdning.

og lige en sidebemærkning: den måde du formulerer dig på, virker det til at du ser ned på sosu studiet. Nu er det jo ikke sådan at det kræver noget specielt gennemsnit at blive optaget på pædagogseminaret.

Pas på med fordomme. Det er jo ligesom dem der siger at pædagoger bare sidder og drikker kaffe og lign.

Anmeld

21. november 2013

Kofoed.

mor:) skriver:

Hvis man er på kh grundet ledighed og ikke sygdom behøver man vel heller ikke 45timer. Man kan jo have en deltidsplads til barnet

Hvis det er grundet ledighed, skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet og aktivering, så der kan man ikke holde barnet hjemme overhovedet, da man kan få 1 dags varsling om aktivering osv. Så de ledige er nødsaget til en fuld plads altid. Og i min by er der kun 45 timers pladser, den nærmeste deltidsplads er 13 km væk.

Anmeld

21. november 2013

Tip!

mor:) skriver:

wow...sikke dog en upædagogisk holdning.

og lige en sidebemærkning: den måde du formulerer dig på, virker det til at du ser ned på sosu studiet. Nu er det jo ikke sådan at det kræver noget specielt gennemsnit at blive optaget på pædagogseminaret.

Pas på med fordomme. Det er jo ligesom dem der siger at pædagoger bare sidder og drikker kaffe og lign.

Jeg har min holdning og du har din.. 

Ikke alle pædagoger drikke kaffe  

ha en fortsat god aften  

Anmeld

21. november 2013

Kofoed. skriver:

Hvis det er grundet ledighed, skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet og aktivering, så der kan man ikke holde barnet hjemme overhovedet, da man kan få 1 dags varsling om aktivering osv. Så de ledige er nødsaget til en fuld plads altid. Og i min by er der kun 45 timers pladser, den nærmeste deltidsplads er 13 km væk.

ja så duer deltidsplads ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.