Twinkle little star skriver:
Wow en på kontant hjælp får mere end jeg gør på su som forsørger!
Jeg tjener dog heldigvis ekstra penge hver måned på mit arbejde, som jeg har ved siden af 40 timers studie. Jeg har vel omkring 50-55 timer om ugen..
Men dælme hellere tjene mine egne penge og om 1 1/2 år er uddannet pædagog, end hapse på systemet..
det ville være smart hvis man kunne øremærke sine skatte penge til bestemte ting, og ikke være underlagt at betale til andre!
Ork det var vist nogle lidt ekstravagante holdninger der her kom ud af mine fingre!
Ups.. Søde bistands klienter, hop ud af jogging bukserne og søg arbejde Eller start på uddannelse, så i kan være med til at få velfærden op i dk igen
Jeg ved ikke, hvad du mener med ekstravagant i denne sammenhæng, men jeg håber, du værdsætter, at vi både får gratis uddannelse og SU her i landet. Det ville ikke have været muligt for mig at finansiere min uddannelse selv, hvis nu nogen havde fundet det smart at øremærke deres skattepenge og ikke være underlagt at betale for min uddannelse.
Det er altid et sats fra samfundets side at finansiere vores uddannelse, eftersom nogle uddannede aldrig får jobs inden for deres fag, så det er ikke nogen sikker investering - omend det selvfølgelig næsten altid er klogest og sikrest at uddanne sig. Som bonus slipper man for folks fordomme om, at man driver den af i joggingtøjet.
Anmeld