Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.479 visninger
58 svar
62 synes godt om
21. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

http://ekstrabladet.dk/nationen/article2154072.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

jydeinden

forvent at du får en del "lad være at brokke dig" kommentare, det plejer der gerne være en del der ynder at svare til den slags debatter her 

Anmeld

21. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
jydeinden skriver:

forvent at du får en del "lad være at brokke dig" kommentare, det plejer der gerne være en del der ynder at svare til den slags debatter her 

Tak for advarslen.

det ved jeg, og det er lige præcis derfor jeg deler den.

hvis bare en eller to kan få øjnene op for hvordan det er, så er jeg glad. 

For der er så mange mennesker og specielt børn som for det rigtig svært.

Anmeld

21. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Der er en ting, jeg ikke forstår ved den megen omtale af de nye regler: Det nye er, om jeg forstår det ret, at samlevende får samme forhold som gifte. Har der altid været gensidig forsørgelsespligt for ægtepar? - og hvordan har de klaret skærene? Jeg synes jo, det er rimeligt nok, at der er ens forhold for gifte par og par, der lever sammen som gifte. Ikke, at reglerne nødvendigvis er rimelige for nogen overhovedet - og jeg er med på, at skribenten helt ønsker den gensidige forsørgelsespligt afskaffet - men der må da sidde en masse ægtepar, som er blevet ramt af forsørgelsespligten igennem årene, og dem har der ikke været det store fokus på. Eller hvad? 

Anmeld

21. november 2013

1990h

Mor og meget mere skriver:

Der er en ting, jeg ikke forstår ved den megen omtale af de nye regler: Det nye er, om jeg forstår det ret, at samlevende får samme forhold som gifte. Har der altid været gensidig forsørgelsespligt for ægtepar? - og hvordan har de klaret skærene? Jeg synes jo, det er rimeligt nok, at der er ens forhold for gifte par og par, der lever sammen som gifte. Ikke, at reglerne nødvendigvis er rimelige for nogen overhovedet - og jeg er med på, at skribenten helt ønsker den gensidige forsørgelsespligt afskaffet - men der må da sidde en masse ægtepar, som er blevet ramt af forsørgelsespligten igennem årene, og dem har der ikke været det store fokus på. Eller hvad? 

nej dem har vi ikke hørt et kvek fra

Anmeld

21. november 2013

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Enig.

Og så kunne jeg rigtig godt tænke mig at bare en der er utilfreds med hele reformen-

Kunne komme med et seriøst bud på hvad vi så skal gøre?

Hvad kan vi gøre i stedet?

Hvor skal vi finde pengene til at betale vores velfærd?

Er det rimeligt at en stor gruppe mennesker får 14.000 om måned + en masse andre ydelser -

Når vi samtidig har sparet rigtig mange andre steder i vores samfund.

Men vigtigst -hvis der ikke skal spares på kh området,hvor skal der så? For pengene er der ikke længere til den velfærd vi er vant til.

Anmeld

21. november 2013

UnderStjernerne

Carina:-) skriver:

Enig.

Og så kunne jeg rigtig godt tænke mig at bare en der er utilfreds med hele reformen-

Er det rimeligt at en stor gruppe mennesker får 14.000 om måned + en masse andre ydelser -

Men vigtigst -hvis der ikke skal spares på kh området,hvor skal der så? For pengene er der ikke længere til den velfærd vi er vant til.

Hvis du læser artiklen, der er linket til, så mener jeg faktisk at der står en del forslag til hvor man istedet kunne spare 

Anmeld

21. november 2013

tribk

Carina:-) skriver:

Enig.

Det kan jeg godt komme med et bud på!

Forsvaret! Vi bruger mange mange mange flere milliarder på Forsvaret, end de par sølle håndører der deles ud i kontanthjælp!

Men der er vi nok lidt for krigsliderlige i DK....

Anmeld

21. november 2013

Millea

tribk skriver:

Det kan jeg godt komme med et bud på!

Forsvaret! Vi bruger mange mange mange flere milliarder på Forsvaret, end de par sølle håndører der deles ud i kontanthjælp!

Men der er vi nok lidt for krigsliderlige i DK....

Men forsvaret udbetaler jo løn til ansatte i forsvaret som arbejder for deres løn! Derfor ville det da ikke være mere oplagt at spare der vs kontanthjælp??

Det forstr jeg altså ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.