Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Carina:-)

UnderStjernerne skriver:

Hvis du læser artiklen, der er linket til, så mener jeg faktisk at der står en del forslag til hvor man istedet kunne spare 

Problemet er jo at det er jo ikke seriøst.

For det første har ægtepar førhen godt kunne klare den gensidige forsørgerpligt.'

At skrive at de rige skal betale mere for at betale gildet er bare til at ryste på hovedet af.

For topskat er jo bare for lidt ....

Sætte skatten op-Jep jep det skal nok  gavne i et samfund hvor vi i forvejen betaler 78 % i samlet skatter og afgifter.

At skrive at børn tages ud af inst. hænger jo ikke sammen med at man jo kan få betalt inst når man har 2 x kh. Så er det vel ikke nødvendigt at tage sine børn ud?

At skrive at man fjerner guleroden ved at arbejde ,modbeviser hendes påstand om at de fleste på kh ikke kan arbejde-For så fjerner man jo ikke noget der ikke er reelt??

Hele artiklen er farvet af at hun bare synes det er urimeligt at hun skal miste noget som ægtefæller har været vant til i mange år.

Og igen hvis man på ingen måde kan klare sig for mange flere penge end f.eks en enlig får på kh -Da man jo altså har samme rettigheder til at søge boligsikring,betalt inst -ja så har man prioteret forkert .Og det kan vel aldrig være ens medborgere der skal betale for det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

stjernehimmel

tribk skriver:

Det kan jeg godt komme med et bud på!

Forsvaret! Vi bruger mange mange mange flere milliarder på Forsvaret, end de par sølle håndører der deles ud i kontanthjælp!

Men der er vi nok lidt for krigsliderlige i DK....

nogle steder kan der spares ja, men problemet bliver bare at det er delt så en pulje ik kan smide i en anden osv... og lønnen er i forvejen elendig derinde så den kan der ikke skæres i

og problemet bliver at man må fyre, og det bliver flere jo endnu dårligere stillet ved....

Anmeld

21. november 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
tribk skriver:

Forsvaret! Vi bruger mange mange mange flere milliarder på Forsvaret, end de par sølle håndører der deles ud i kontanthjælp!

Forsvaret løser rigtig mange opgaver af forskellige karakter, både nationalt og internationalt. Her af en del af dem civile opgaver, såsom farvands- og miljøovervågning, forureningsbekæmpelse, fiskeriinspektion, redningstjeneste, isbrydning og deltagelse i katastrofeberedskabet. Så løser de også andre opgaver, ja. Men det er nu langt fra krig det hele. Det kan også være en indsats mod pirateri, beskytte civile i urolige områder eller forhindre sammenstød. 

Anmeld

21. november 2013

UnderStjernerne

Carina:-) skriver:

Problemet er jo at det er jo ikke seriøst.

For det første har ægtepar førhen godt kunne klare den gensidige forsørgerpligt.'

At skrive at de rige skal betale mere for at betale gildet er bare til at ryste på hovedet af.

For topskat er jo bare for lidt ....

Sætte skatten op-Jep jep det skal nok  gavne i et samfund hvor vi i forvejen betaler 78 % i samlet skatter og afgifter.

At skrive at børn tages ud af inst. hænger jo ikke sammen med at man jo kan få betalt inst når man har 2 x kh. Så er det vel ikke nødvendigt at tage sine børn ud?

At skrive at man fjerner guleroden ved at arbejde ,modbeviser hendes påstand om at de fleste på kh ikke kan arbejde-For så fjerner man jo ikke noget der ikke er reelt??

Hele artiklen er farvet af at hun bare synes det er urimeligt at hun skal miste noget som ægtefæller har været vant til i mange år.

Og igen hvis man på ingen måde kan klare sig for mange flere penge end f.eks en enlig får på kh -Da man jo altså har samme rettigheder til at søge boligsikring,betalt inst -ja så har man prioteret forkert .Og det kan vel aldrig være ens medborgere der skal betale for det?

Altså nu er det jo ikke MIG, der er kommet med de forslag.. 

Men mht. at man får betalt institution - ja, men det er da kun hvis man er på 2x kontanthjælp, som du siger. Og det er jo ikke det, der er tilfældet hvis gensidig forsørgerpligt skal dække? Så handler det jo netop om at den ene part har arbejde 

Personligt bliver jeg ikke ramt af den gensidige forsørgerpligt, men jeg kan sagtens se ulemperne ved den. Og jeg kan ikke forstå at samlevende nu skal til at høre ind under den gruppe, for så vidt jeg har forstået betyder det at man blot skal bo sammen med en anden person. Hvad så med dem, der bor i kollektiv? Eller som deler lejlighed, uden at være kærester?

Anmeld

21. november 2013

UnderStjernerne

tribk skriver:

Kan så fortælle dig, at Forsvaret allerede sparer en hel del, og har skulle fyre flere hundrede medarbejdere (heriblandt en af mine bekendte, hvorfor jeg ved det). Så Forsvaret er også ramt af besparelser og nedskæringer 

Anmeld

21. november 2013

tribk skriver:

Sølle håndører??

Det koster samfundet 1,9 milliard pr måned i kh.

Prøv at google samfund og økonomi-det er rystende læsning 

Bare de 102.000 kh modtager der IKKE er i aktivering,koster samfundet en milliard pr MÅNED.

Anmeld

21. november 2013

UnderStjernerne skriver:

Altså nu er det jo ikke MIG, der er kommet med de forslag.. 

Men mht. at man får betalt institution - ja, men det er da kun hvis man er på 2x kontanthjælp, som du siger. Og det er jo ikke det, der er tilfældet hvis gensidig forsørgerpligt skal dække? Så handler det jo netop om at den ene part har arbejde 

Personligt bliver jeg ikke ramt af den gensidige forsørgerpligt, men jeg kan sagtens se ulemperne ved den. Og jeg kan ikke forstå at samlevende nu skal til at høre ind under den gruppe, for så vidt jeg har forstået betyder det at man blot skal bo sammen med en anden person. Hvad så med dem, der bor i kollektiv? Eller som deler lejlighed, uden at være kærester?

Men man har vel heller ikke brug for kh hvis man tjener nok til at man er over 2x kh.

Pointen i hele reformen er jo at hvis et par på kh kan klare sig for 28.000 burde dem hvor den ene arbejder jo også kunne

Anmeld

21. november 2013

stjernehimmel

UnderStjernerne skriver:

Kan så fortælle dig, at Forsvaret allerede sparer en hel del, og har skulle fyre flere hundrede medarbejdere (heriblandt en af mine bekendte, hvorfor jeg ved det). Så Forsvaret er også ramt af besparelser og nedskæringer 

du har fuldstændig ret, samt at deres øvelser mm er sparet væk... der er ikke meget tilbage at tag af der... samt at div ting når de endelig er på øvelse er sparet væk

Anmeld

21. november 2013

stjernehimmel

Carina:-) skriver:

Men man har vel heller ikke brug for kh hvis man tjener nok til at man er over 2x kh.

Pointen i hele reformen er jo at hvis et par på kh kan klare sig for 28.000 burde dem hvor den ene arbejder jo også kunne

problemet her er bare at mange der arbejder slet ikke har 28000 kr...

Anmeld

21. november 2013

stjernehimmel skriver:

problemet her er bare at mange der arbejder slet ikke har 28000 kr...

Men så får partnere jo kh så det svare til at de har 28.000 tilsammen .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.